K10 - Flexjob & Førtidspension

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Vigtige Meddelelser

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar

Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2010, 08:44   #31
missjane
Ved at vænne sig til K10

Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Lokation: Lolland
Styrke: 4
missjane er ny på vejen
Håber da også at de vil forlænge den, men ifølge den reumatolog, så er mit forløb afklaret, så føler lidt at jeg står på bar bund. Men nu må vi se hvad de siger, når jeg skal til samtalen med min sagsbehandler.
missjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 15:33   #32
Katharina
Skal snart betale husleje på K10

Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Katharina er rigtig godt på vej
Hej missjane!

Du skriver:

"I godt 4 år, har jeg haft nogle smerter i ryggen, har gået hos kiropraktor og fys. I maj 2010 blev det så slemt at jeg ikke længere kunne komme ud af min seng af bare smerter, efter flere dage, bundet til sengen kom jeg til lægen, og blev straks henvist til fys. der gik jeg så en måned, diagnosen fra lægen og fys. er at jeg lider af hypermobilitetssyndrom, med kroniske smerter, hvor jeg b.la. lider af bækkenløsning, derudover er mit venstre håndled og mit højre knæ også ødelagt af hypermobiltet. Jeg er sygemeldt, da jeg hverken kan stå, gå, sidde eller ligge, og lever af smertestillende. Jeg blev i 2009 indlagt med en heldigvis mindre blosprop i hjernen, er dags dato uden mén efter denne. Så sidste år havde jeg meget sygdom. Nu er det så sådan at mine 52ugers sygedagpenge udløber, så derfor skulle Lolland kommune igang med at udrede min sag, og på rekord tid blev jeg henvist til en reumatolog, Michael Sonne, nu siddende på Køge sygehus. Der skulle jeg så op igår. Det skal lige siges at min læge og fys. udmelding er at jeg burde modtage førtidspension, og mindst flexjob, da min krop er så belastet og ødelagt af forkerte vrid og stræk i min krop."

Du skriver videre om undersøgelse hos reumatolog Michael Sonne, Køge Sygehus:

"Så konstaterede han at jeg har psoriasis, hvilket jeg godt viste. fortalte mig at jeg ikke var nær så hypermobil i mine albuer hvilket jeg også viste, så følte han hist og her, og sagde at jeg er rask. Og flere gange sagde han du har ingen diskopolaps. Han hverken tjekkede min ryg/bækken, knæ eller håndled. Jeg var dybt frustreret da jeg gik derfra og er det stadig. Så idag så jeg lige jeres andres indlæg om denne Michael Sonne, og blev på en måde helt lettet, men samtidig sur. der er nu kun 3 uger til de 52uger sygedagpenge stopper, og aner ikke mit levende råd. Skal til egen læge på Mandag, så håber at han kan gøre noget."

Praktiserende læge og fysioterapeut har vurderet hypermobilitetssyndrom. Det er et alvorligt syndrom. Det skal grundigt udredes.

Jeg har her på K10 læst om en meget dygtig og grundig reumatolog i Esbjerg, som hedder Hans Jakob Haga, Reumaklinik Danmark, Havnegade 19, Esbjerg (lige over for Musikhus i Esbjerg) tlf. 75 17 77 00. Han er privatpraktiserende reumatolog, men din praktiserende læge kan godt henvise til ham, så sygesikring betaler for reumatologisk undersøgelse hos ham. Han har rimelig kort ventetid, fordi han er privatpraktiserende reumatolog.

Mange her på K10 (Ragdoll, MorWettendorf, Tutti…) med hypermobilitetssyndrom/fibromyalgi/gigtlidelse fortæller om uvurderlig hjælp til udredning af alvorlige reumatologiske sygdomme hos reumatolog Hans Jakob Haga.

Han beskriver sit virke som reumatolog på en betryggende måde på hjemmeside:

www.reumaklinikdanmark.dk

Bed evt. din læge om henvisning til reumalolog Hans Jakob Haga – ved næste besøg hos egen læge. Fortæl, hvor utryg du er ved Michael Sonnes alt for hurtige afvisning af hypermobilitetssyndrom – imod egen læges og fysioterapeuts vurdering og lange kendskab til dig. Tag evt. kopi af Hans Jakob Hagas hjemmeside med til din praktiserende læge, så han får et billede af denne mulighed for henvisning til reumatolog. Og ring evt. til Hans Jakob Hagas klinik om, hvor hurtigt du kan få tid, før næste besøg hos egen læge, så du er godt klædt på til at fortælle egen læge om denne mulighed.

Bed din læge om journalnotat om behov for yderligere reumatologisk udredning af helbredsklager, som din læge har beskrevet dine helbredsklager, som Michael Sonnes lægeundersøgelse ikke har beskrevet.

Og bed sagsbehandler lægge dette journalnotat i din ressourceprofil, så skal det indarbejdes i ressourceprofil.

Dine helbredsklagers diagnoser og behandlingsmuligheder synes endnu ikke velbelyst lægefagligt og socialfagligt i én ressourceprofil, som du har fået forelagt og har fået lov til at kommentere, så må sygedagpenge ikke stoppe.

Der skal foreligge en lægefagligt og socialfagligt veldokumenteret vurdering i ressourceprofil, om du kan klare ordinært job, eller bør henvises til revalidering, fleksjob eller førtidspension, før sygedagpenge må stoppes jf. Lov om Sygedagpenge:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Hav fortrøstning - og bed om din praktiserende læges støtte til at fastholde svære helbredsklager, som ikke synes belyst af Michael Sonne, helbredsklager, som fortsat synes at nedsætte din funktionsevne med behov for særlige skånehensyn i ethvert erhverv.

Og fortæl om dine behov for og ønsker om yderligere reumatologisk undersøgelse med henblik på tryghed ved vurdering af sygdom – diagnose og behandlingsmuligheder – evt. hos Hans Jakob Haga i Esbjerg. Det er rejsen til Esbjerg værd, tænker jeg.

Måske andre vil byde ind med gode reumatologer på Sjælland.

Venlig hilsen

Katharina

Sidst redigeret af Katharina; 15-10-2010 kl. 15:45.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 18:17   #33
Katharina

Hej missjane!

Her lige en kort tilføjelse om mulighed for ydelse i forbindelse med evt. videre lægefaglig og socialfaglig afklaring af din sag:

Måske kan du på et tidspunkt komme under "Ymerparagraffen" (kælenavn for principafgørelse A-38), hvor man kan komme på ledighedsydelse, hvis man har formodning om, at det drejer sig om enten fleksjob eller pension, men bare mangler at finde ud af, hvilken af dem det bliver, f.eks. fordi der endnu mangler behandling og eller arbejdsprøvning. Og det gør der vel i din sag.

Denne principafgørelse omtaler socialrådgiver på K10, Andersine, den 25. og 26. april 2010, i MineBørnsMors sag i tråden: Afslag på førtidspension - hvad nu?

Venlig hilsen

Katharina
Gammel 21-10-2010, 10:48   #34
missjane
Ved at vænne sig til K10

missjane er ny på vejen
Så er mine sygedapenge stoppet. Grundet Michael Sonne´s udtalelser. Han ligger ud med, at jeg er ryger, lettere overvægtig, ingen uddannelse har, har kørt 140km. og med et smil på minden siger at jeg har smerter. Derudover nævner han at han ingen sygdomsmæssige problemer har fundet, men det ville jo også kræve at han undersøgte mig. Jeg har klaget hos min læge, som godt kender til de mange klager der kommer over Michael Sonne, og har bedt mig klage. Så det er gjort. Nu har jeg bestilt tid hos lægen igen, med henblik på at kunne få en henvisning til en ny reumatolog. Min a-kasse vil ikke udbetale mig dagpenge, da jeg ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, så kommunen siger jeg skal søge kontanthjælp, men dette bliver vel beregnet ud fra vores husstandsindkomst? Vi er dog ikke gift endnu, men dette skal vi snart, men dette må jeg så afbryde. Jeg føler mig så dårlig behandlet, og kæmper dagligt med at håndtere hvordan jeg klare mig igennem denne sag.
Gammel 21-10-2010, 10:51   #35
Vovse
Jeg bor her på K10

Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Styrke: 13
Vovse er ved at flytte ind på K10Vovse er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af missjane Se meddelelser
så kommunen siger jeg skal søge kontanthjælp, men dette bliver vel beregnet ud fra vores husstandsindkomst? Vi er dog ikke gift endnu, men dette skal vi snart, men dette må jeg så afbryde.
Så længe i ikke er gift har din mands indkomst ingen indflydelse på din kontanthjælp.

Eftersom du ikke kan vide hvor længe du skal slås med kommunen, så kan det være en god idé at udskyde et bryllup, og evt. forsikre hinanden på anden vis.

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 12:01   #36
Hyanna

Hyannas avatar

Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Blog Indlæg: 2
Styrke: 7
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hov hov, missjane, ikke så hurtig

Du skriver at kommunen har stoppet dine sygedagpenge.

Har du modtaget et brev om at kommunen påtænker at stoppe dine sygedagpenge? Har de i samme brev givet dig en dato for indsigelse?

Har du modtaget en opdateret ressourceprofil?

Har du læst dette link grundigt igennem http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hvis du ikke har modtaget ovennævnte skal du ikke bare sætte dig ned og acceptere ovennævnte. Du skal klage og det med det samme.

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 13:05   #37
missjane
Ved at vænne sig til K10

missjane er ny på vejen
Jeg modtog fra kommunen den 15.10.10 at de ville stoppe mine sygedagpenge indtil de havde fået afklaret sagen fra reumatologen, og havde 4 uger til at komme med en indsigelse. den 20.10.10 modtog jeg så afgørelsen. Jeg har modtaget en arbejdsevnevurderingsjournal.
Ja jeg har læst dette igennem, men syntes jeg snart er så tung i hovedet af den her sag, at jeg ikke kan finde noget som helst jeg kan bruge.
Mvh. Jane
Gammel 21-10-2010, 15:21   #38
Katharina

Kære missjane - du skal ha' nogle knus og kram - det fortjener du

Citat:
Oprindeligt indsendt af missjane Se meddelelser
Jeg modtog fra kommunen den 15.10.10 at de ville stoppe mine sygedagpenge indtil de havde fået afklaret sagen fra reumatologen, og havde 4 uger til at komme med en indsigelse. den 20.10.10 modtog jeg så afgørelsen. Jeg har modtaget en arbejdsevnevurderingsjournal.
Ja jeg har læst dette igennem, men syntes jeg snart er så tung i hovedet af den her sag, at jeg ikke kan finde noget som helst jeg kan bruge.
Mvh. Jane
Sikke en omgang. Flot du kan skrive ind på K10 midt i alt det! Godt gået!

Godt du fik talt med egen læge om oplevelse af Michael Sonne - og han bakker dig op! Michael Sonne skulle skamme sig over lægeerklæring, han har skrevet

Godt du vil bede din læge om henvisning til en anden reumatolog, så du kan få en ordenlig udredning af hypermobilitetssyndrom hos en ordenlig reumatolog. Det du har været udsat for hos Michael Sonne er en nedværdigende uhørt skændsel

Og nu bruger kommunen Michael Sonnes speciallægeerklæring til at ville lukke din sygedagpengesag - unfair og ufint

Selvfølgelig bliver du træt, når du læser ressourceprofil, der er gennemsyret af en forhastet lægefaglig vurdering, som ydermere er præget af tone af lægefaglig nedværdigelse, fremfor en normal og sober og saglig lægefaglig tone.

Og nu synes kommunen at ville bruge denne usaglige speciallægeerklæring til at ville lukke din sygedagpengesag.

Michael Sonnes forhastede reumatologiske undersøgelse og hans tone i lægeerklæring virker besynderlig usaglig - det er ikke OK.

Men hold tungen lige i munden - og tag et skridt ad gangen i din sag - din sag er ikke lægefagligt eller socialfagligt veldokumenteret - den synes skævvredet på et forhastet usagligt lægefagligt grundlag (bevidst? )- så relevante og sobre lægefaglige vurderinger fra egen læge og fra fysioterapeut synes nedtonede og overrulede af Michael Sonne. Og det er en forvridning af din sag.

Hvad skal du gøre?

1) Vigtigt lige nu: Få snarest indhentet en ny udredning af hypermobilitetssyndrom fra en ordenlig reumatolog, som du beder din læge henvise til hurtigst muligt (eks. Hans Jakob Haga Esbjerg, som mange her på K10 har rost meget) - denne nye reumatologiske udredning skal du så give til sagsbehandler og bede hende vedlægge din sag, så skal sagsbehandler indarbejde disse nye uddybende lægefaglige oplysninger i din ressourceprofil, og på denne baggrund af nye vægtige og sobre lægefaglige oplysninger i din sag - skal sygedagpenge forlænges - og sagsbehandler skal genoverveje din sag - behov for revalidering - behov for fleksjob - behov for førtidspension.

2) Vigtigt lidt senere: Ved en opfølgende konsultation hos din egen læge beder du om journaludskrift omkring egen læges opdaterede lægefaglige oplysninger vedrørende helbredsklager, som ikke er berørt af Michael Sonne. Dette journalnotat afleverer du til sagsbehandler og beder hende lægge i sag - så skal hun indarbejde disse nye opdaterede lægelige oplysninger i din ressourceprofil hurtigst - og Michael Sonnes vurderinger er dermed ikke længere overrulende i resourceprofil! Men opdaterede reumatologiske vurderinger fra en ordenlig og saglig reumatolog er fortsat totalt vigtige!

3) Hold fokus på lægefaglige oplysninger og evt. arbejdsprøvevurderinger - i ressourceprofil - at de er korrekt citerede - uden evt. fordrejende vinklinger - og censurerede vigtige passager/ sætninger! Aktindsigt i papirer, der ligger til grund for oplysninger og vurderinger i ressourceprofil, er derfor også vigtigt.

4) Så det vigtige fokus er: Nye lægefaglige og speciallægefaglige sobre og saglige oplysninger - de er bærende i sygedagpengesager - det ved jeg af egen dyrebar erfaring - det meste i ressourceprofil er ligegyldigt hø og halm - det vigtige er valide og ordenlige lægefaglige oplysninger! Det kan vi også læse om her på K10 - for eksempel i Tassis sag:

Tassi her på K10 (på tråden: Asperger/angst/stress) opdagede fordrejning af lægefaglige oplysninger - og hun fik sygedagpenge forlænget - efter varslet stop om sygedapenge (for det er ikke Ok at vinkle og fordreje diagnoser og behandlingsmuligheder lægefagligt vedrørende: diagnoser, tilstand stationær eller midlertidig, behandlingsmuligheder udtømte eller fortsat mulige, funktionsniveau væsentligt og varigt nedsat eller bare midlertidigt nedsat, skånebehov varige eller midlertidige, arbejdsprøvning lægeligt kontraindiceret eller anbefalet... ) :

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14255

Så hold hoved højt som du gør! Du har støtte hos egen læge og fysioterapeut - omkring diagnosticering af hypermobilitetssyndrom - læge og fysioterapeut, som kender dine helbredsklager over en lang periode. Og du har støtte her på K10! Og få hurtigst muligt kontakt med en sober og saglig reumatolog, der kan støtte på en ordenlig måde i din sygedagpengesag - og videre!

Held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 21-10-2010 kl. 17:55.
Gammel 11-01-2011, 10:35   #39
Neddi
På vej til at lære K10

Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Styrke: 0
Neddi er ny på vejen
Angry Michael Sonne

Hej alle,

Er helt ny her og fandt tilfældigt dette site, fordi jeg har googlet en vis MICHAEL SONNE! -og mine bange anelser fik ret, han er omtalt flere steder og ikke positivt!

Jeg er sygemeldt med piskesmæld & hybermobilitetssyndrom og henvist af min egen læge til Køge Sygehus-Michael Sonne.
Jeg havde glædet mig til at komme til konsultationen, fordi jeg forinden var blevet tilset af en fysioterapeut, på samme afdeling og som sagtens kunne se at mine symptomer gav mig mange smerter.
MEN da jeg kom ind til Michael Sonne, var det første han sagde til mig "sådan nogle som dig kan man jo ikke hjælpe" men jeg kan da give dig en nakke scanning og så afslutte dig, for jeg vil vædde på at man intet kan se på scanningen. Jeg var målløs...jeg havde været der i 2 min og han havde IKKE undersøgt mig endnu! Så spurgte han mig hvordan jeg var kommet til Køge og jeg svarede, at jeg havde kørt i bil.." jamen , så er du jo ikke syg"
siger han så!
Jeg havde ærlig talt lyst til at løbe ud af rummet og bede om en anden læge, for jeg kunne godt se hvor det bar hen ad men blev, desværre. Da han skulle undersøge min nakke rev han så hårdt fra side til side, mens han sagde "kom nu, du kan jo godt dreje hovedet" (Hvilket jeg ikke kan!) og jeg skreg av. Han bad mig læne mig frem og da jeg ikke kunne nå gulvet med mine hænder skubbede han mig i ryggen og jeg fik så ondt at jeg begyndte at græde. En voksen kvinde på 35 år, begynder at græde over at blive undersøgt. Jeg har ALDRIG i mit liv oplevet noget så grænseoverskridende og nedværdigende.
Jeg kom grændende ud af rummet og henvendte mig til sekretæren og sagde at jeg på stedet ville indgive en klage over ham. Så kom jeg ind til ledende overlæge Mette Harreby og hun hentede Michael Sonne, så jeg kunne få en undskyldning. Hvilket jeg også fik af ham og han sagde at han nok havde været lidt hård ved mig.
Men jeg græd hele vejen hjem fra Køge Sygehus og jeg har IKKE sovet i nat. Jeg er blevet svinet til at en læge der egentlig skulle hjælpe mig.
Jeg beklager hvis denne tekst er lidt usammenhængende, men jeg er rystet!
Hvis I andre har ligende historier, så vær søde at skriv dem her da jeg har tænkt mig at gøre mere ud af denne sag, selvom jeg egentlig har nok at kæmpe med i forvejen.
Neddi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 12:26   #40
Hejdien
Gæst

Citat:
Oprindeligt indsendt af Neddi Se meddelelser
Hej alle,

Er helt ny her og fandt tilfældigt dette site, fordi jeg har googlet en vis MICHAEL SONNE! -og mine bange anelser fik ret, han er omtalt flere steder og ikke positivt!

Jeg er sygemeldt med piskesmæld & hybermobilitetssyndrom og henvist af min egen læge til Køge Sygehus-Michael Sonne.
Jeg havde glædet mig til at komme til konsultationen, fordi jeg forinden var blevet tilset af en fysioterapeut, på samme afdeling og som sagtens kunne se at mine symptomer gav mig mange smerter.
MEN da jeg kom ind til Michael Sonne, var det første han sagde til mig "sådan nogle som dig kan man jo ikke hjælpe" men jeg kan da give dig en nakke scanning og så afslutte dig, for jeg vil vædde på at man intet kan se på scanningen. Jeg var målløs...jeg havde været der i 2 min og han havde IKKE undersøgt mig endnu! Så spurgte han mig hvordan jeg var kommet til Køge og jeg svarede, at jeg havde kørt i bil.." jamen , så er du jo ikke syg"
siger han så!
Jeg havde ærlig talt lyst til at løbe ud af rummet og bede om en anden læge, for jeg kunne godt se hvor det bar hen ad men blev, desværre. Da han skulle undersøge min nakke rev han så hårdt fra side til side, mens han sagde "kom nu, du kan jo godt dreje hovedet" (Hvilket jeg ikke kan!) og jeg skreg av. Han bad mig læne mig frem og da jeg ikke kunne nå gulvet med mine hænder skubbede han mig i ryggen og jeg fik så ondt at jeg begyndte at græde. En voksen kvinde på 35 år, begynder at græde over at blive undersøgt. Jeg har ALDRIG i mit liv oplevet noget så grænseoverskridende og nedværdigende.
Jeg kom grændende ud af rummet og henvendte mig til sekretæren og sagde at jeg på stedet ville indgive en klage over ham. Så kom jeg ind til ledende overlæge Mette Harreby og hun hentede Michael Sonne, så jeg kunne få en undskyldning. Hvilket jeg også fik af ham og han sagde at han nok havde været lidt hård ved mig.
Men jeg græd hele vejen hjem fra Køge Sygehus og jeg har IKKE sovet i nat. Jeg er blevet svinet til at en læge der egentlig skulle hjælpe mig.
Jeg beklager hvis denne tekst er lidt usammenhængende, men jeg er rystet!
Hvis I andre har ligende historier, så vær søde at skriv dem her da jeg har tænkt mig at gøre mere ud af denne sag, selvom jeg egentlig har nok at kæmpe med i forvejen.
Ja han har ry for at være en hyggelig fætter (kender ham ikke selv kommer bare fra Køge af )

Men kan godt forstå at du vil gå vider med det, men jeg vil anbefale dig at starte din egen tråd omkring det så dit budskab ikke forsvinder i det andet .. og velkommen til
  Besvar med citat
Svar

Bogmærker

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge stop 'trusler' foetsie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 16-11-2011 14:12
trusler erdernogenhjem Din historie 6 09-12-2008 23:56
Ressourceprofil - trusler - børn helenekr Alt det andet 24 06-08-2008 19:50
Trusler - hvad er I blevet truet med? zuza Det er da strengt ! 7 05-08-2008 20:32
trusler ann Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2006 19:51

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension