K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2010, 06:13   #1
CasperR23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Syddjurs
Alder: 38
Indlæg: 31
Styrke: 15
CasperR23 er ny på vejen
Virksomhedsrevelidering.

Hejsa.. jeg har brug for lidt støtte.
Det er nu 1 år siden jeg fik konstateret Impingement type 3 acromion og rotator cuff syndrom, jeg er kommet i virksomheds revelidering et rigtig fedt sted. men problemet er bare jeg har ondt hele tiden.. hvad syntes i jeg skal gøre.. ? Det er både stille sidende også kommer jeg ud i marken en gang i mellem. og marken kan jeg ikke klare hele tiden men lidt, og det stille kan jeg jeg heller ikke hele tiden. hvad gør jeg ? Mvh For tvivlet ung mand på 24.-
CasperR23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 09:20   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du snakket med sagsbehandler , læge og ikke mindst stedet du er om det ?

Ellers var det noget af det første jeg ville gøre hvis jeg var dig.
Skriv til din sagsbehandler hvordan det påvirker dit helbred og tag en snak med din læge om det så det også kan skrives ned i dine journaler der, hvis ikke du får givet sagsbehandler besked så har vedkommen ikke nogen forudsætning for at vide det og tror jo så bare at det hele går godt , og måske der kan findes nogle andre opgaver til dig.

Skriver du jobdagbog ? ellers ville jeg starte på det sådan at du senere hen i forløbet kan dokumentere hvad det er der mere nøjagtig giver smerter..
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 14:36   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvad med behandling - så du måske kan slippe eller begrænse smerterne?? Har du prøvet flere behandlere? Jeg ville starte med at insistere på en løsning hos lægen. Det lyder som om du har smerter uanset hvad du gør i øjeblikket.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 16:54   #4
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hej Casper

Jeg har selv rotator cuff syndrom(en næsten overrevet skuldersene).
Og som du sikkert ved så er det med at begrænse det du bruger armen til.

Et af de hjælpemidler som hjælper mig er min skuldersele, dog kan jeg ikke bruge den så tit som jeg gerne vil da jeg har et grimt piskesmæld mm. oven i hatten.

Men det kunne være du ville kunne drage nytte af denne sele også, den både løfter og støtter så trækket i musklerne ikke er så slemt igen.
Du kan se den her(Det er den til 739)
Og husk nu du kan søge om at få den, så du ikke selv skal betale.!

Behandlinger jeg har som virker i nogen omfang, alt efter hvor tåbelig jeg er.
Er fysioterapi og massage, jeg går til fysioterapi en gang om ugen og får 1 times massage hver anden uge.
Fysioterapien er dog mest for de andre skader......

Af smertestillende bruger jeg forskellig, men kan jo af gode grund ikke komme med ideer til hvilke du skal bruge.
Men det kunne være værd at kigge på nogle af de antidepressive, som virker smertestillende på nerveskader.

Eller bruger jeg http://www.biofreeze.dk/
Som virker lokalbedøvende, når den kolde følelse er væk.
NB: Køb den på spray.

Og som Hejdien skriver er det vigtigt at skrive dagbog, Jan Merklin som også er her på siden har lavet en skabelon til en dagbog som udfyldes i hånden.
http://janmerklin.blogspot.com/

Ellers har jeg lavet en til word hvis du hellere vil det.(som jeg selvfølge gerne vil give videre til K10 hvis der er interresse for det)

Håber det hjælper lidt.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 21:15   #5
CasperR23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Syddjurs
Alder: 38
Indlæg: 31
Styrke: 15
CasperR23 er ny på vejen
:)

Tak for alle svarene Det skal siges jeg er blevet opereret i den højre. altså en dekompresion, og jeg tager dagligt smertestillende. JSN jeg tror lige jeg vil kigge nærmere på den skulder slynge for jeg er også hybermobil, lider af skoliose og gigt i knæene, så lidt aflastning er nok en god ide. en anden ting er nok at jeg er for stædig til at indse at jeg ikke kan lave det jeg kunne før. og måske har svært ved at acceptere at jeg skal på flex eller lign.
Er dog på revelidering.men der er lange udsigter, før jeg kommer ud på den anden side. og familien skal jo også passes.
CasperR23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension