K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2010, 23:04   #1
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Hvad laver i andre?

Hej.

Nogen af jer andre kender nok hvordan det er at være på kontanthjælp.
Jeg er det pt, og der er ikke meget man kan lave for den slat penge.
Fx er alt sport og alle kurser ikke til at betale, i hvert fald ikke for mig.
Jeg har en sygdom der gør at jeg ikke altid er så oplagt som andre og at jeg tit er træt. Jeg kan ikke producere stresshormon, så stressende situationer er ikke så godt. Og så er jeg heller ikke god til at have for mange gøremål i hverdagen og for mange mennesker omkring mig. Jeg har heller ikke overskud nok til at have en kæreste.
Jeg laver ikke meget andet end at træne i fitnesscenter, hvilket vel lidt er en fritidsinteresse, men det er godt nok lidt kedeligt når det stort set er det eneste jeg laver. Hvad laver i andre unge der er på kontanthjælp eller førtid/flex?

Har i en hemmeligt sted i mødes eller hvad?
Jeg synes godt nok det er svært at lære nogle nye mennesker at kende når man er i denne situation og ikke er under uddannelse eller har arbejde.

Sidst redigeret af Klund; 31-03-2010 kl. 01:12.
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 00:15   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De fleste herinde kæmper med kommunen og meget af tiden går med sagen, ventetiden, usikkerheden, gentagne rykkere osv....

Selv har jeg børn, så det går meget af tiden med, og når de ikke er hjemme, så er der rengøring, tøjvask og madlavning...

Jeg skrev egentlig det her mere for at trække din tråd op igen

Ved flere har nogle hobbyer de dyrker...sådan af mere kreativ art. Slægtsforskning kan også få timerne til at flyve...

Måske har andre flere ideer...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 01:13   #3
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De fleste herinde kæmper med kommunen og meget af tiden går med sagen, ventetiden, usikkerheden, gentagne rykkere osv....

Selv har jeg børn, så det går meget af tiden med, og når de ikke er hjemme, så er der rengøring, tøjvask og madlavning...

Jeg skrev egentlig det her mere for at trække din tråd op igen

Ved flere har nogle hobbyer de dyrker...sådan af mere kreativ art. Slægtsforskning kan også få timerne til at flyve...

Måske har andre flere ideer...
Tak Helene
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 05:19   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg bruger alt min tid på at overskue alt det det kræver, når man bor alene med 3 børn, og er syg, jeg har slet ikke tid, kræfter/overskud, eller penge til at dyrke interesser. Det eneste jeg gør, er at jeg spiller kort engang imellem med nogle venner, og efter sådan en kort aften, er jeg ødelagt i flere dage bagefter.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 08:14   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Venter på kommunen svar om pension og ellers læser lidt på K10, samt andre steder og handler lidt aktier.
går en tur på cirka 15-20 min. laver lidt mad. Så er min dag slut.
men har sikkert sovet 2-3 i mellem tiden.
noget andet var da jeg havde hus arbejde og selvstændig virksomhed.
samt gik til sport. så spørger lige vores minister om man ikke vil i arbejde, (klaphat)
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 08:59   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hej jeg hører altså nok ikk til de unge, og kan ikk lige se hvor du er fra..

Men du kunne måske finde ud af hvad der er i dit område,kultur husene har mange tilbud,men ellers om der er intresse grupper vis der er noget du gerne vil dyrke..

Borgerservis og bibloteket har måske nogle forslag.Og på bibloteket er der masser af pjeser ,der måske noget du kan bruge.

Det jo sundt at komme ud mellem andre,jeg håber du finder hvad du søger
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 09:32   #7
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Det meste af min tid herhjemme går faktisk med ikke så meget. Men jeg tager ud af huset et par gange om ugen - så ofte jeg kan, faktisk for at dyrke min hobby, som er hundesport.
Det vil sige, at jeg ikke selv dyrker selve sporten, men jeg er engageret i noget af alt det, der er omkring den.

Selvom mine opgaver ikke er så store, så tager det rigeligt til, at jeg bruger de øvrige dage på at restituere. Ofte her foran skærmen.

Min arme mand har rigtig mange praktiske opgaver, samtidig med, at han passer sit arbejde og sin sport.

Hundesport er det eneste, vi bruger penge på. Vi går ikke i biografen, tager ikke på ferie, køber kun nyt tøj, når det gamle går i stykker, går ikke ud og spiser - og så videre.
Men sporten for os er også dyr, specielt i benzin, så der har vi også skåret ned i perioder.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 20:57   #8
Fluddi82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: syddanmark
Alder: 41
Indlæg: 11
Styrke: 14
Fluddi82 er ny på vejen
Hejsa.
Jeg er med i frivillige ting og det giver indhold i hverdagen;-). Så har jeg en veninde der er i samme situation som jeg og vi aktiverer os en gang i ugen sammen, svømmer, syer patchwork, spiller spil, går på indkøb osv.
I fitness centeret er jeg på hold og der snakker jeg tit med folk på holdet, da jeg er på skavankhold osv så der er altid nogen i samme båd. Håber det gav lidt?! KH
Fluddi82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nå, hvad laver du så? Antoniette Accept fra vores omgivelser 181 24-11-2013 01:34
Hvad laver borgerrådgiver Toxic Alt det andet 2 23-02-2012 23:10
Hvad laver du? ;) Trold Dit og Dat 45 31-12-2009 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension