K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2010, 23:48   #1
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 44
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Question hvor store er chancerne for ftp??

hej alle!
Jeg håber I kan give mig nogle gode råd.
Jeg har lige været i praktik, men kunne ikke holde til det i mine hænder, har været på Reva Aktiv og det kunne jeg heller ikke holde til i mine hænder. Jeg har fået lavet en artrodese(stivgørelse) af højre håndled (jeg er højrehåndet).
Det venstre håndled har lidt meget overlast og jeg konstante smerter i begge hænder. Jeg kan ikke meget i hjemmet pga smerter, og da slet ikke på arbejdsmarkedet. Nu vil kommunen have mig i en ny praktik dog en SFO, men jeg skal trods alt alligevel bruge mine hænder, og de skal også bare gerne kunne lidt når jeg kommer hjem, og vil helst ikke have flere piller
Nu er det så jeg gerne vil vide hvor langt skal jeg gå? Og hvornår kan jeg sige fra? Min læge skriver hvergang til dem at skaden er stationær og der ingen forbedringer er. Har været til psykolog, men dette viste intet, har snakket med lægekonsulent, og jahh aner ikke lige hvad jeg skulle bruge det til.
Håber meget på hurtige svar.
Det skal lige siges at jeg for tiden er nødt til at få hjælp af kæresten når jeg skal i bad pga smerter, skal man dog blive ved? Er dog kun 30
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 07:14   #2
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Kommunen bliver ved indtil alle muligheder er udtømte og hvis de har set en arbejdsevne i den sidste virksomhedspraktik, så vil de prøve at finde et sted, hvor du kan komme op i tid.
Du skal snakke med den om, hvad målet med denne praktik er; om der er mulighed for at finde et sted, hvor du ikke skal bruge dine hænder. Kan du arbejde et sted, hvor du ikke skal bruge dine hænder? Fx i socialpsykiatrien, hvor det står på snak og ikke så meget arbejde med hænderne.... -For i sidste ende handler det om at finde det erhverv, hvor du kan udfylde en stilling på så mange timer som muligt!
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 08:26   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for at få pension skal du have papir på ubetydelig erhvervsevne i alle FAG
du skriver
Min læge skriver hvergang til dem at skaden er stationær og der ingen forbedringer er
men det betyder ikke bare pension, men kan udmærket være et flexjob du kan bestride

Så kommunen vil sikkert prøve en masse ting først, hvor du ikke skal bruge dine hænder så meget.

hvad sagde Reva Aktiv som konklusion.
siden kommunen sender dig ud i en ny.

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-03-2010 kl. 08:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 08:44   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kakaoko24 Se meddelelser
hej alle!
Jeg håber I kan give mig nogle gode råd.
Jeg har lige været i praktik, men kunne ikke holde til det i mine hænder, har været på Reva Aktiv og det kunne jeg heller ikke holde til i mine hænder. Jeg har fået lavet en artrodese(stivgørelse) af højre håndled (jeg er højrehåndet).
Det venstre håndled har lidt meget overlast og jeg konstante smerter i begge hænder. Jeg kan ikke meget i hjemmet pga smerter, og da slet ikke på arbejdsmarkedet. Nu vil kommunen have mig i en ny praktik dog en SFO, men jeg skal trods alt alligevel bruge mine hænder, og de skal også bare gerne kunne lidt når jeg kommer hjem, og vil helst ikke have flere piller
Nu er det så jeg gerne vil vide hvor langt skal jeg gå? Og hvornår kan jeg sige fra? Min læge skriver hvergang til dem at skaden er stationær og der ingen forbedringer er. Har været til psykolog, men dette viste intet, har snakket med lægekonsulent, og jahh aner ikke lige hvad jeg skulle bruge det til.
Håber meget på hurtige svar.
Det skal lige siges at jeg for tiden er nødt til at få hjælp af kæresten når jeg skal i bad pga smerter, skal man dog blive ved? Er dog kun 30
Og jeg om nogen kender til dårlige hænder, det er totalt opslidende i en normal hverdag, hvor man virkelig føler sig og ER handicappet.

Man bruger sine hænder i alle jobs, måske lige bortset fra dem, hvor man sidder og snakker, så de vil givet finde dig og mig et job, hvor vi skal snakke.

Fordi arbejde adler og arbejdet bærer lønnen i sig selv
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 20:43   #5
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 44
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Wink

Hej igen allesammen.
Tusind tak for jeres svar. Jahh ang Reva så lød det bare på at jeg ikke kunne klare løft og monotomt arbejde. Andet har jeg ikke fået ud af det. Ja det er mega hårdt til hverdag at være handicappet pga hænder, og man får jo ikke bare lige et arbejde hvor man kun skal snakke UDEN en UDD. og hvad gør jeg der? Jeg kan max sidde ved en computer i 30 min, og kan ikke holde til at skrive med hånden. Men så meget her ved jeg, nu skal jeg ringe til min jobkonsulent i morgen og sige at jeg IKKE starter i SFO på Tirsdag, for jeg har en skinne indopereret i Højre hånd som genere mig for vildt, og jeg ved han bliver skide sur, men jeg mener bare at helbred frem for alt.
MTVRV1 hvad mener du med alle fag???
Knus Janni
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 23:33   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kakaoko24 Se meddelelser
Hej igen allesammen.
Tusind tak for jeres svar. Jahh ang Reva så lød det bare på at jeg ikke kunne klare løft og monotomt arbejde. Andet har jeg ikke fået ud af det. Ja det er mega hårdt til hverdag at være handicappet pga hænder, og man får jo ikke bare lige et arbejde hvor man kun skal snakke UDEN en UDD. og hvad gør jeg der? Jeg kan max sidde ved en computer i 30 min, og kan ikke holde til at skrive med hånden. Men så meget her ved jeg, nu skal jeg ringe til min jobkonsulent i morgen og sige at jeg IKKE starter i SFO på Tirsdag, for jeg har en skinne indopereret i Højre hånd som genere mig for vildt, og jeg ved han bliver skide sur, men jeg mener bare at helbred frem for alt.
MTVRV1 hvad mener du med alle fag???
Knus Janni
Ring og tal med din læge også, og gerne før du ringer til din jobkonsulent - det kan være at din læge vil sygemelde dig, fordi han skønner at SFO arbejde vil være for hårdt, fordi der er problemer med den skinne der giver smerter.

Det er ikke smart, at sige man bare ikke vil dit og dat, begrundet i sit helbred. Man bliver nødt til at få sin læges medvirken ved hjælp af en sygemelding. Man skal jo have sin fremtidige hylde afklaret. Det kan godt være SFO er for hårdt for dig, men du må deltage så godt du kan og gå hjem når du ikke magter mere, så kommunen får noget at vurdere dig på.

Kommunen skal jo netop finde ud af hvad du kan klare af arbejde, og lige nu har du kun at du ikke kan klare løft og monotont arbejde, kommunen skal se på de muligheder du så vil have og det i forhold til HELE lovgivningen. Din arbejdsevne skal være nedsat i ethvert erhverv før der kan tales om fleks eller pension.

Det kan godt være de vurderer du kan blive en god SFO medarbejder (eller andet "snakkearbejde") hvis du får nogle hjælpemidler der kan aflaste dine hænder i SFO, eller får en hjælper på jobbet i SFO der kan lave noget af det "håndarbejde" du ikke kan, ALLE muligheder i lovgivningen skal undersøges.

Det kan også være at de vurdere at du kan revalideres til et job hvor du ikke skal bruge dine hænder så meget, og vil hjælpe til en uddannelse (revalidering).

Med det du har fra Reva lige nu, så tror jeg ikke chancen for pension er særlig stor, men chancen er der slet ikke, hvis ikke du deltager i forsøget på en afklaring.

Så fat i din læge, før du melder afbud til din jobkonsulent.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 00:40   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
helt ærligt.. hvad kan man lave hvis ikke man kan bruge sine hænder? ikke mange ting.

når jeg ser mine børns sfo for mig, så skal pædagogerne da næsten bruge dobbelt hænder, samt øjne i både ryg og ansigt.. det er altså ikke bare en loppetjans..

den der med at man så kan få en hjælper til at lave ens hænders job... hm.. så kan hjælperen jo ligeså godt få stillingen i sfo.. ja der er så meget jeg ikke forstår..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 07:14   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
helt ærligt.. hvad kan man lave hvis ikke man kan bruge sine hænder? ikke mange ting.

når jeg ser mine børns sfo for mig, så skal pædagogerne da næsten bruge dobbelt hænder, samt øjne i både ryg og ansigt.. det er altså ikke bare en loppetjans..

den der med at man så kan få en hjælper til at lave ens hænders job... hm.. så kan hjælperen jo ligeså godt få stillingen i sfo.. ja der er så meget jeg ikke forstår..
Nej, der er ikke meget man kan lave med sine hænder, når de samme hænder smerter og gør ved.

Og det er heller ikke folk herinde der skal overbevises om at folk ikke kan, men folks kommuner der vil have beviser på at folk ikke kan. Og tro mig, alt bliver undersøgt og brugt.

I yderste konsekvens kan selv lamme få en stoppind i munden, så de er i stand til at stoppe båndet på forbrændingsanstalten, når de på overvågningsbåndet ser det stopper til, der kan i samme situation bevilges en hjælper der kan stoppe det bånd i stedet for. Arbejdsevne er og kan være mange ting.

Og der findes de muligheder i loven for hjælpemidler, hjælpere når man er på job, mentorordninger m.m, og de bliver brugt i stor stil. Revalidering, fleks og pensionsmuligheder skal ses i lyset af ALLE muligheder.

Jeg kan kun opfordre folk til at læse f.x fleks og pensionslovgivningen ord for ord, og simpelthen tage det rent bogstaveligt. Står der ALLE muligheder skal være udtømt, så betyder det ALLE muligheder. Står der at arbejdsevnen skal være ubetydelig, så er det dèt den skal være - sådan set et samarbejde med det kommunale og det lægelige.

"DE" er ret opfindsomme, og de love er sådan nogle rigtige elastikker. Men det kan alligevel betale sig at samarbejde, i al fald med sin læge som minimum, er min erfaring.

Nurseri vil jeg ikke, det afklarer ikke nogen. Men det betyder ikke at jeg ikke har sympati for folks situation.

Det er kommunerne folk er oppe imod, ikke mig. Og de kommuner stiller krav om arbejdsprøvninger m.m, hvor minimum en læge skal udtale sig vil man slippe.

Sidst redigeret af Ingrid; 31-03-2010 kl. 07:28.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 07:59   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kakaoko24
er helt enig med Ingrid og de råd der kommer
det kan godt være vi lyder lidt hård i filten, men vi ser alså bare realistisk på kommunen og hvilken love og paragraffer de arbejder efter. Samt selv er en del af systemet.

alle fag eller erhverv skal undersøges af kommunen i forhold til hvad lægerne skriver og hvad en arbejdsprøvning viser.
så hvis en læge eller læger ikke har skrevet ubetydelige erhvervsevne i alle fag. Så kan kommunen gå og prøve dig af i forskellige fag og se hvad du kan holde til.

råd
en kommune er hammer ligeglad med hvad man selv siger. Det er lægerne og hvad en arbejdsprøvning viser. Hvis de to ting så ikke hænger sammen. Så kommer man næsten helt sikkert ud i en ny.
Men nægte noget fra kommunen og afklaring. Så gør man selv en stor bjørnetjeneste.

Sidst redigeret af MTVRV1; 31-03-2010 kl. 08:06.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 22:55   #10
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 44
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Tak endnu engang for jeres svar.
Jeg vil starte med at sige jeg HAR sagt det til min jobkonsulent, men kan ikke snakke med lægen før Tirsdag pga Påske. Har snakket med en vi kender som er socialrådgiver og hun mener IKKE at der bliver problemer med at "springe" fra nu her. Jeg har jo været i en arbejdsprøvning i 14 dage, og jahh det endte bare med at jeg havde smerter, hævede hænder HVER dag. Mange glemmer at man også skal igang hver morgen, med bad og lign. det er heller ikke nemt når man har ondt. Så skal man lige på "arbejde" og knokle i f.eks.4 timer, så hjem igen, rydde op lave mad og div. Jeg mener bare skal det virkeligt være sådan hver dag at man ikke engang kan holde til noget pga smerter? Dvs at man skal have flere piller for at holde smerten ud?. Jeg komme kun igennem dagen pga kæresten samt MEGET smertestillende medicin. Ikke et særligt fedt liv. Men jeg kan godt følge jer I det I siger, men det med alle erhverv, den holder altså ikke, for kender da flere som har fået flex sådan "ret nemt". Det kan jo heller ikke være rigtigt at man kommer længere og længere ned psysisk og til sidst får en depression pga alt med kommunen. Ved da bare med mig selv at jeg tit tuder mig selv i søvn fordi jeg ikke aner hvordan jeg kommer igennem dagen i morgen.
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor store er chancerne nu? Spunk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 26-07-2011 12:54
Hvot store er chancerne keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-12-2010 10:46
den store dag jjsonn Spørgsmål ang fleksjob 5 08-11-2010 15:50
ADHD hvor store sandsyndlighed for en pension UllaCliffShads Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 03-09-2010 14:44
hjælp,ville høre om chancerne til ftp helena06 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-03-2010 23:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension