K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2010, 11:11   #1
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
Ny sagsbehandler igen igen igen.......

hejsa

ja så fik man ny sagsbehandler igen igen igen, uden varsling fra den forrige sagsbehandler.

jeg ringede selvfølgelig og præsenterede mig og vores 1 telefonsamtale gik fint, fik hans email adresse og herefter gik der totalt kaos i vores kommunikation.

jeg forespurgte min nye sagsbehandler om forskellige ting og informerede ham om min manglende medicin grundet dårlige økonomi osv

svarer kommer her, og er egentlig blot lagt på k10 så i alle kunne få dagens smil

svar:

Nej det er ikke min pligt at give din mail videre, hvis du vil have en afgørelse på stop af dine dagpenge, så kan du kontakte dem, jeg er din arbejdsmarkedssagsbehandler, og ikke andet, alle de andre sociale forhold du må og måtte være ude i er der andre sagsbehandlere der tager af, og det er din pligt at rette henvendelse til dem, og ikke bruge mig som bud, for det hverken kan eller vil jeg.

I forbinddelse med den sag du her her på jobcenteret, og hvor jeg er din sagsbehandler er du altid velkommen til at kontakte mig, du behøver dog ikke kontakte mig hvis det er ting og spørgsmål vi ved en tidligere lejlighed har diskuteret, dog undtaget hvis du har forståelsesspørgsmål til noget vi tidligere har talt om

Hilsen og slut herfra.

xxx xxxxxx

Arbejdsmarkeds Rådgiver

------------------

hilsen
Jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 12:44   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hold da op, han er da en hyggelig fyr.!

Jeg er da helt sikker på at du nok skal få en godt samarbejde med ham.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 13:16   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Så kan du jo henlede den herre sagsbehandlers opmærksomhed på at det er hans hellige pligt at videresende/videregive dine henvendelser til rette vedkommende (skal edderrasme nok finde hvor det står og komme med et link )

Og så ville jeg edder biiiiib få forståelsesproblemer over for den BIIIB BIIIB sagsbehandler 'en masse'

Hæ hæ, fandt den! Står i forvaltningslovens § 7, stk. 2:

Kapitel 3

Vejledning og repræsentation m.v.

§ 7. En forvaltningsmyndighed skal i fornødent omfang yde vejledning og bistand til personer, der retter henvendelse om spørgsmål inden for myndighedens sagsområde.

Stk. 2. Modtager en forvaltningsmyndighed en skriftlig henvendelse, som ikke vedrører dens sagsområde, videresendes henvendelsen så vidt muligt til rette myndighed.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=105127

Og så ville jeg sq klage til hans overordnede med en henvisning til god forvaltningsskik, som du finder oppe under nyttige links!

Sikke da en 'flinker fyr'
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 18-03-2010 kl. 13:41.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 13:37   #4
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=55dc6ea281¨

§ 7. En forvaltningsmyndighed skal i fornødent omfang yde vejledning og bistand til personer, der retter henvendelse om spørgsmål inden for myndighedens sagsområde.
Stk. 2. Modtager en forvaltningsmyndighed en skriftlig henvendelse, som ikke vedrører dens sagsområde, videresendes henvendelsen så vidt muligt til rette myndighed.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 14:37   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis man mangler hjælpemidler, en seng at sove i, penge til medicin osv., så kan det jo være en hindring i forhold til arbejdsmarkedet... tingene hænger jo sammen...

Gad vide, hvilke kvalifikationer man skal have for at blive arbejdsmarkedsrådgiver?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 16:19   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men er problemet ikke
arbejdsmarkedsrådgiver(fin betegnelse uden gavn) ikke er en almindelig sagsbehandler.
men en som har en pisk og skal sætte en i arbejde.
arbejdsmarkedsrådgiver er vil bare en anden betegnelse for jobkonsulent og de behøver ikke at være uddannet socialrådgiver
havde spurgt efter hans uddannelse, efterfølgende spurgt hvem min sagsbehandler var?

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-03-2010 kl. 16:22.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 16:26   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
HA HA, Zuza det må ski være et af dine 'mandagsspørgsmål'

Som vi jo har erfaret er ALT jo repræsenteret i de forskellige kommuner, lige fra 'sypiger', der har været på lynkursus, til fallerede håndværkere over til forhenværende kontormus m.m. ... Så deeet
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 19:05   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
HA HA, Zuza det må ski være et af dine 'mandagsspørgsmål'

Som vi jo har erfaret er ALT jo repræsenteret i de forskellige kommuner, lige fra 'sypiger', der har været på lynkursus, til fallerede håndværkere over til forhenværende kontormus m.m. ... Så deeet
Jow....og så lige den konsulent jeg havde, uddannet skrivemaskinereperatør og med job i en alternativ brance, da pc`ere vandt frem....som ÅNDEMANER, en der jagede onde ånder/spøgelser ud af folks hjem.

Så alt kan bruges, bortset fra han var flink og rar - så var det spøjst at han også skulle vurdere på min arbejdsevne. Heldigvis kunne han i min aura se, at dèn med sygdom var go` nok.

Til tider har systemet sin egen sære form for humor.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 19:10   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hvis man mangler hjælpemidler, en seng at sove i, penge til medicin osv., så kan det jo være en hindring i forhold til arbejdsmarkedet... tingene hænger jo sammen...

Gad vide, hvilke kvalifikationer man skal have for at blive arbejdsmarkedsrådgiver?

Som udgangspunkt er det nok at være et dumt svin, så får du posten!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 19:42   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jep -eller hverdagspsykopat, som Hyanna, så fint har udtalt engang

Hm, ja, så sidder jeg jo lige med en meget mærkelig tanke dengang vi forsøgte at få HELE systemet til at tale sammen, på kryds og tværs!!

Lovgivningen sir jo klart og tydeligt at HVIS man har givet tilsagn til at man må indhente oplysninger i diverse afd ja, så er det helt ok, hm....

Svaret fra Borgmesteren dengang var, at det kunne man sandelig IKKE af hensyn til Datalovgivningen -øh....

Mon det i det hele taget blot handlede om at diverse medarbejdere ikke oorrrkede at lette deres dertil indrettede for at samarbejde tværfagligt eller var de mon hver især bange for at miste deres egen pind/stilling

Ja, undskyld mig, men måtte lige ud med det, tak for lån af tråd shylock.

Men bortset fra det, KLART at jeg ville henvende mig igen med de nævnte § herinde in mente, rettere sagt, du er nok nødt til at skære det ud i...ja, vælg selv
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny sagsbehandler igen igen Garfield Alt det andet 1 27-10-2010 09:41
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension