K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2010, 23:53   #1
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
jeg fatter det bare ikke!!!

Når jeg læser herinde hvor mange der bliver trukket rundt i manegen af kommunerne. bliver arb. prøvet til døde og speciallægepapirer plukket i efter kommunens for godt befindende, så fatter jeg simpelthen ikke dette:

En af mine tidlige kolleger har af "vores" kommune fået bevilget førtidspension uden en eneste arb. prøvning, uden en masse lægeundersøgelser (har ellers været hos Eva Blach - endda uden kommunen brugte det imod hende) uden at skulle slæbes gennem det alle vi andre udsættes for. Jeg er bare et stort spørgsmålstegn.

Af en af kommunens egne psykiatere, har været inde på der måske var noget ADHD problematik og måske en personlighedsforstyrrelse - intet andet. af EB fik hun diagnosen Neurasteni. Til positiv siden er hun blevet tørlagt alkoholiker (burde måske endda tale for at dette kunne forbedre arb. evnen). Hvis det havde været min sag var det hele helt sikkert blevet brugt imod mig, ligesom mange af jer andre også oplever. Men hun fik pension efter ca. 1,5 år som sygeldt (de sidste måneder dog på kontanthjælp).

Jeg fatter det bare ikke!!! Har i kendskab til noget lignende?

Sidst redigeret af Lund; 13-03-2010 kl. 23:57.
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 00:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjo, fra min egen sag! Jeg er også tørlagt alkoholiker....

Jeg har kun EN speciallægeerklæring fra psykiateren, og har aldrig været i arbejdsprøvning, og fik tilkendt pensionen på 1½ år.

Dog er min sygehistorie alen lang, og der lå lægepapirer i min sag helt tilbage fra starten af 90'erne. Og det var også lidt af en kamp at undgå arbejdsprøvningen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 00:19   #3
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Ok det kan virkelig lade sig gøre mere en den ene gang jeg kender til. Den kollega jeg taler om, har overhovedet ikke andre papirer i sin sag end dem jeg nævnte. Ingen længere sygehistorie.

Hvis jeg sammenligner min sag med hendes syntes jeg det er dybt uretfærdigt. Jeg har mange gode og forklarende lægepapirer samt to frygtelige fra to psykiatere. Hvis der var retfærdighed til, burde min sag jo stå stærkere, hvis de blev brugt som i hendes sag.

Jeg under hende fuldt ud pensionen, men undrer mig over uligheden i sagsbehandlingen.
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 00:36   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, sådan er det ret ofte, sager bliver vurderet ret forskelligt...også i den samme kommune.

Jeg har ofte leget med tanken om, at medierne burde plante en sag på kommunerne - altså den samme fiktive sag over hele landet, blot for at de hvordan alle kommuner ville vurderer sagen. DET kunne være lærerigt, og ville med garanti ikke være samme sagsbehandling hele vejen igennem......

Gode lægepapirer er også alfa og omega! Nogle speciallæger kan virkelig skrive gode lægeerklæringer som IKKE kan diskuteres og som sætter lægekonsulenten skak mat øjblikkeligt, og dermed skåner patienten/klienten for yderligere stress og hiven rundt i manegen. Hvor imod andre speciallæger skriver ufattelige dårlige erklæringer som kommunen kan fortolke nogenlunde som det passer dem.

Det er bla også derfor der er så store forskelle i sagsbehandlingen selvom diagnoserne er de samme som udgangspunkt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 02:07   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, som helene så rigtigt sir, det er en individuel vurdering fra sag til sag og med forskelligt udfald, kan vi jo se herinde, bla.

Helene, iøvrigt, en kanonidé, det kunne da være mere end interessant at se hvordan en sådan fiktiv sag villle forløbe i de forskellige kommuner

Hm, den må der tænkes over, hvordan mon det kunne lade sig gøre, sådan rent praktisk, hmm....
(mon det kunne være noget for en journalist, har du tænkt på det?)

Lund, vores erfaring er helt klart og utvetydigt: retfærdighed skal du ikke lede efter!
-sådan er det, desværre.

Hvem var det kloge hoved der engang sagde at retfærdighed/sandheden kun var forbeholdt proletariatet!

Det viser siden her jo også, langt langt de fleste af os, som oplever disse rædselsfulde urimeligheder, ja, det er faktisk ikke erstatning i kr og ører vi søger, men netop retfærdigheden!

Det er blevet magten for magtens skyld osv -og ordet: Undskyld, findes ikke i det offentliges ordbog, for hvis det skulle ske, skulle systemet jo i dette lille ord erkende sin skyld og fejl!

Blot vores lille lommefilosofi
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 02:42   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja hvis en journalist var interesseret så kunne man vel i princippet skaffe/efterlyse syge borgere over hele landet der fejler nøjagtigt det samme, og så følge sagerne i de forskellige kommuner....

Det ville helt sikkert blive en rapport JEG ville finde interessant!!!

Jeg har ligget mange søvnløse nætter og tænkt, hvordan man kunne skrue sådan et (medie)stunt sammen, og det er ikke helt let.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 11:18   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg tror der er ekstremer alle steder...(også i kommunerne)... ligesom der er gode behandlere/seriøse.... og så de behandlere der tækkes deres øverste... samt der har været noget med bonusordninger ..

denne usmagelige drivkraft har naturligvis også lokket en del til og lave en,, måske endog unuanceret opgave, som må holdes helt uden for beregning.....

jeg var, som din veninde meget heldig, og blive kaldt ind til en helt nystartet personage.
men som så skulle følge mig hele vejen, til enten den ene eller anden løsning.... han fulgte de udstukne regler til akkuratesse....

dette var og gøre alt efter bogen.... intet blev overladt til tilfældighederne,...

modsat hvis en læge sagde stop...!!!!!!
så blev der stoppet, og næste skridt blev iværksat..... osv osv ... til han mente alt var afprøvet, og intet og sidde en finger på.....

det viste sig så også at "teamet"... hvor det jo desværre endte, INTET havde og indvende....og pension blev givet.

men hvad jeg vil sige med denne "model" er at jeg følte mig fair behandlet, samt jeg følte alt havde været afprøvet, for om jeg kunne blive på arbejds!pengemarkedet.... for jeg må sige med denne beskedne hyre man modtager i pension, kan man da leve.

men turene til mallorca, er en saga blot....

der skal jo nok lige for en god ordens skyld siges, der var en særdeles kompetent og erfaren reva medarbejder samt en ergo-dims. inde over projektet også, men alle faktorer spillede sammen, og var for det meste meget flinke til og komme til mig, når jeg ikke kunne komme til dem..... dette gjaldt også den generelle info jeg måtte efterspørge... jeg kunne ALTID ringe....

MEN så kommer der alle de skræk historier herinde, og det må have været ******* på jord for de mennesker der har været involveret i deres respektive sager....

og de inkompetente rådgivere der har været i deres sager, ...(det har sku ikke været for små børn og gamle folk uden tænder)...

at de overhovedet har siddet i deres stillinger kan man sikkert få år til og gå med i rent studieøjemed......

mvh eders ace
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 11:50   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja et rigtig godt spørgsmål
nogen skal i gennem 5-10 arbejdsprøvninger og andre praktikker
uden af komme videre
nogen har helt kommunen og læger på deres side til pension, men får afslag af deres pensionnævn.
så pension er som at vinde i lotto. følgende nummer er udtrukket i den uge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 23:39   #9
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Tak for alle jeres svar.

Den der ide´ til en udsendelse er bare fantastisk. De fleste mennesker har en forestilling om en fair og kompetent behandling, hvis man skulle blive syg. Det må siges at være få forundt. Det har alle godt af at se sort på hvidt.

Jeg er lige blevet færdig med en skrivelse til ankenævnet, som min sag ligger hos for anden gang. Denne gang bad jeg om agtindsigt for at tjekke kommunen - og det var sandelig fornuftigt! Der lå en vurdering fra jobkonsulenten jeg aldrig havde set før (har ellers bedt om agtindsigt hos kommunen tidligere) og den var bestemt ikke til min fordel. Så bliver man igen igen nødt til at tænke store tanker og førsøge at forklare sig så godt som muligt og samtidig forsøge at give indtrykket af hvordan man egentlig er; et helt normalt menneske!! Tænk at det skal være nødvendigt .....
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 00:11   #10
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund Se meddelelser
Tak for alle jeres svar.

Den der ide´ til en udsendelse er bare fantastisk. De fleste mennesker har en forestilling om en fair og kompetent behandling, hvis man skulle blive syg. Det må siges at være få forundt. Det har alle godt af at se sort på hvidt.

Jeg er lige blevet færdig med en skrivelse til ankenævnet, som min sag ligger hos for anden gang. Denne gang bad jeg om agtindsigt for at tjekke kommunen - og det var sandelig fornuftigt! Der lå en vurdering fra jobkonsulenten jeg aldrig havde set før (har ellers bedt om agtindsigt hos kommunen tidligere) og den var bestemt ikke til min fordel. Så bliver man igen igen nødt til at tænke store tanker og førsøge at forklare sig så godt som muligt og samtidig forsøge at give indtrykket af hvordan man egentlig er; et helt normalt menneske!! Tænk at det skal være nødvendigt .....


Jeg er en af de her personer der KUN har en personlighdsforstyrrelse at gøre godt med og det er i følge denne her tråd ikke grund nok til at søge fp !! ??

Den kollega du omtaler kan have flere papirer involveret i sin sag end du aner, jeg vil aldrig nogensinde fortælle en kollega alt !

Jeg bliver 48 år næste gang og jeg har nok ikke papirer på alt som er hent mig i mit liv som gør at jeg søger fp, men det gør vel ikke min sag mindre værd fordi jeg ikke kan fremlægge flere kg. papir lige som flere herinde kan ?????

Er vi som mennesker kommet så langt at fordi det udefra ser ud til at en person har fået tilkendt fp på nul grundlag at vi bruger det som et tråd emne uden at personen kan forsvare udtalelserne ??

Jeg synes sagsbehandlingen i de forskellige kommuner skriger til himlen ind imellem når jeg læser de forskellige tråde.

Jeg er begyndt at tænke på om de kære sagsbehandler måske i deres iver om at tjene en ferie eller fladskærm glemmer at fortælle ordentligt om hvordan en sagsbehandling foregår og skubber folk lidt hurtigere igennem end godt er.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fatter stadig ikke systemet er sådan.. Guldfax Alt det andet 9 14-04-2011 15:42
Fatter ikke en meter Fodfolket Alt det andet 14 05-04-2011 13:42
Jeg fatter ikke en meter hjælp lone t Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-01-2010 11:10
Fatter ikke det danske system hagedorn Spørgsmål ang fleksjob 18 05-08-2009 16:32
Fatter det ikke malleaa Fremtiden for fleksjob og førtidspension 21 27-11-2007 13:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension