K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2007, 10:18   #1
Cowlady
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
Cowlady er ny på vejen
Pensionen er gået igennem

Ja, overordnet set, så er min sag forløbet meget let. Jeg blev i Nov 06 opsagt fra mit lærerjob pga 136 sygedag i 2006 (jeg er nyretransplanteret, kørestolsbruger og er meget ofte indlagt med infektioner)

I december ville jeg så gerne begynde en sag om Førti.... men det måtte jeg ikke, da kommunesammenlægningerne gjorde at ingen nye sager kunne begyndes i dec.

Så skete der ikke noget indtil sidst i feb, hvor jeg rykkede igen og bad dem kigge lidt i stakken af sager og derved tage stilling til, om jeg kunne få en tid hos en sagsbehandler. Hun ringede så, og spurgte om hun måtte sende "et par stykker papirer" så jeg kunne udfylde dem til en ressourceprofil, og det måtte hun selvfølgelig gerne. Samtidig havde jeg kontakt til Nyreforeningen, som fortale at profilen ikke var nødvendig, da jeg har fået IY i 10 år og derved er berettiget til førtidspension efter de gamle regler - det mailede jeg til sagbehandleren, og hun mailede tilbage ,at så var sagen en helt anden og hun ville bede en anden sagsbehandler tage sagen og jeg ville blive indkaldt til en samtale. 10 dage senere kom godkendelsen - jeg havde fået ftp - uden samtale og sikkert efter en gennemlæsning af lægepapirer og gamle afgørelser.
SÅ de kan godt - hvis de får lidt hjælp :-)


Nu skal jeg så bare til at finde ud af forskellene med de nye og gamle regler...
Cowlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2007, 10:50   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Pensionen er gået igennem

Dejligt, at det gik så nemt for dig.

Tillykke.

Men sikken dårlig undskyldning, kommunen kom med.

Citat:
Citat:
kommunesammenlægningerne gjorde at ingen nye sager kunne begyndes i dec
Håber du får pension fra november 2006.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2007, 12:59   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Pensionen er gået igennem

Hej Cowlady

Du skriver...

Citat:
Samtidig havde jeg kontakt til Nyreforeningen, som fortale at profilen ikke var nødvendig, da jeg har fået IY i 10 år og derved er berettiget til førtidspension efter de gamle regler
Så er det lige jeg tænker...skal/har du så fået en pension efter de gamle regler eller efter de nye...

Det jeg ikke helt kan forstå...er...at hvis du har fået pension efter de nye regler...ja så er der jo i den grad skiftet regler/hvad der ska til....ud....
Der er jo mange af dem der ville havdet fået en pension før...efter de gamle regler....som ikke ville kunne få en pension efter de nye regler i dag....
så dermed er det ikke givet at hvis man kunne få en pension efter de gamle regler at man så også kan få det efter de nye regler...

Så har jeg lige et spørgsmål...hvad er/betyder IY

Her til sidst vil jeg da lige ønske dig tillykke med din pension....og med hensyn til hvad forskellen er på den nye og gamle pension....
Ja så er det sådan at efter den gamle pension...så ville man kunne søge en masse tillæg.....og det kan man ikke efter den nye pension....da det beløb man får efter den nye pension...er en del større end det man fik før i tiden...

Du kan evt læse mere om de forskellige regler her: http://hjem.get2net.dk/foertidspensionist/
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2007, 13:15   #4
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Pensionen er gået igennem

IY (tror jeg) er InvaliditetsYdelse og eftersom denne ydelse er blevet tilkendt længe FØR år 2003, regner jeg med at det er derfor at førtidspensionen tilkendes Cowlady efter reglerne fra før 2003....
  Besvar med citat
Gammel 30-04-2007, 19:19   #5
Cowlady
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
Cowlady er ny på vejen
RE: Pensionen er gået igennem

Ja, IY er invaliditetsydelse.

Og jeg har ikke fået fps med tilbagevirkende kraft, da jeg, som lærer, havde 5 mdrs opsigelse, så jeg har fået pensionen fra den dag min ansættelse ophørte.

Så vidt jeg har forstået, så har jeg fået pension efter de gamle regler, men jeg nåede at blive vurdereret efter de nye regler (og der var jeg også berettiget) Grunden var nok, at med 136 sygedage indtil nov og dog i flexjob, så kunne selv en kommune se, at det ikke ville blive let at finde en arbejdsgiver, som ville lege med på de betingelser.

TAK for jeres svar og kommentar
Cowlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tak for hjælpen, revalidering igennem nåleøjet! Mariba Alt det andet 7 21-12-2012 23:23
Så er finansloven på plads -hvad der er gået igennem Ninja Politik og Samfund 19 21-11-2011 22:41
alt det igennem for hvad..? bellochrisalou Spørgsmål ang fleksjob 3 25-03-2009 23:25
Pension Igennem Bente Knudsen At søge førtidspension 11 21-04-2007 09:20
Hjælp mig lige igennem da jeg er ny her.. oldeknold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-02-2007 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension