K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2010, 20:24   #1
Hans1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hans1979 er ny på vejen
Stop af kontanthjælp inden overgang til pension

Jeg fik den glædelige nyhed at min førtidspension er gået igennem 9-2-2010 . og vil træde i kræft pr. 1 marts 2010. :-)

Den sagsbehandler der stod for resurseprofil osv. stoppede som sagsbehandler lige inden min afgørelsen, så har fået en ny måneden ud.

Hun har så stoppet min kontanthjælp pr 16-2-2010 uden yderliger oplysninger.
hun skriver :
årsag: Overgang til førtidspension.
lovgrundlag: afgørelsen er truffet jf., § ######

også at jeg har mulighed for at klage over afgørelsen.

Mit spørgsmål er.
Kan hun stoppe min kontanthjælp 14 dage før jeg overgår til førtidspension. har ikke glemt nogle samtaler eller noget som helst.
Jeg er bagudbetalt, så det giver jo et hul på de 14 dage i lønkassen ved mig. Det holder ikke vil jeg mene.
Vil høre hende i morgen om hvad det er for en paragraf hun prøver at spise mig af med. For det fremgår jo ikke af det brev hun har tilsendt som begrundelse.
Vil bare høre om der er andre der har oplevet lignene? og om hun overhovedt må gør hvad hun gør?
Hans1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 20:29   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he... ja, de forstår sandelig at skræmme livet af borgerne med deres standardbreve, der udsendes uden at tjekke dem.

Vi må da gå ud fra, at du får kontanthjælp resten af måneden. Sådan plejer det at være.

Men du har sikkert ved en fejl fået et brev, fordi man ifølge bl.a. retssikkerhedsloven skal varsle stop af sygedagpenge 14 dage før stoppet.

Håber, du får mere ro, når din pension er gået i orden.

Husk, at du kan tage stilling til, om du vil have SUPP/SAP - pensionsordning, men det orienterer din kommune dig forhåbentlig om.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 20:45   #3
Hans1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hans1979 er ny på vejen
det brev du snakker om har jeg også fået. så det er på plads.

men det brev jeg snakker om står der ordret.
-------------------------------------------------------------
Stop af kontanthjælp

Der er pr. dags dato truffet afgørelse om stop af udbetaling af kontanthjælp.

Din sag er stoppet med virkning fra den 16-02-2010.

årsag: Overgang til førtidspension.

lovgrundlag: afgørelsen er truffet jf., § ######

Klagevejledning.
( Standart klage skrift )

med venlig hilsen

XXXXXXXXXX XXXXXXXX
Rådgivergruppen

-----------------------------------------------------------------------

Når det er skrevet på den måde kan jeg kun komme frem til at de mener at resten af mdr. ikke er fra deres pengekasse..

Eller er det stadig som du skriver? Vilket jeg virklig håber. syndtes det har været en lang sej kamp med dem. Og vil bare havde fred på den front...
Hans1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 20:51   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, loven siger, at du SKAL varsles 14 dage FØR.

Jeg har ALDRIG hørt om nogen, det ikke kunne få kontanthjælp/sygedagpenge/ledighedsydelse i den korte periode.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 20:55   #5
Hans1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hans1979 er ny på vejen
har jeg nu heller ikke. Så håber på at det bare er mig der fortolker brevet forkeret..

Ligger lige en afrunding af tråd i morgen når jeg ved mere..

Tak for dine hurtige svar :-)
Hans1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 09:43   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der er forskel på ydelse, altså fra forudbetalt til begudbetalt, o.l. får/skal du have en ekstra pensionsydelse.

Se i pensionsloven.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 18:16   #7
Hans1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hans1979 er ny på vejen
Så har jeg været nede på kommunens service afd. Og fået hjælp til det hele. Alt er ordnet nu, og jeg er klar til overgangen
Det var bare et standart brev, Og får den sidste kontanthjælp for en fuld mdr til 1-3.
Jeg er bagudbetalt, så får ikke noget hul i økonomien, som andre har oplevet når man er forudbetalt.

Nå men nu skulle alt være på plads

Det bliver rart at få ro i væredagen
Hans1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
overgang til ny pension bo m Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 11 01-06-2013 21:07
Overgang til ny pension og bo i udlandet HenrikP Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 17 29-05-2013 11:35
Brøk FTP overgang til alm.pension lund70 Alt det andet 9 23-06-2011 17:28
Overgang til førtidspension fra forudbetalt kontanthjælp... Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 20-10-2009 12:36
15.000 ledige i 2007 - overgang til kontanthjælp zuza Politik og Samfund 2 18-01-2008 18:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension