K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2010, 14:09   #1
JSR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
JSR er ny på vejen
afslag fra visitationteam kbh

Hej Alle

Jeg er ny bruger og har søgt fp efter §18.

Jeg har været på sygedagpenge fra 2006 pga. tredobbelt bypass operation som bevirker at min hjertepumpefunktion kun er ca 60 % samt selvmordsforsøg hvor begge mine håndled blev skåret over så min finmotorik og følesanser er forsvundet. Ud over det har jeg en diagnose som siger at jeg er svært personlighedsforstyrret.

Min sagsbehandler har indstillet mig og i sin konklusion bla. skrevet, at der ikke er grund til at prøve revalidering da det ikke vil kunne forbedre min arbejdsevne. Jeg har været i arb. prøvning, hvor jeg ikke magtede mere end mellem ½ og 1½ time 4 gange om ugen pga træthed og smerter. Efetr en svær seneoverbelastning sygemeldte min læge mig i en uge, hvorefter jeg vendte tilbage. Jeg måtte give op efter 8 uger (ud af planlagte 12) det skete i samråd med min læge min sagsbehandler og den aktør som stod for forløbet. Alle kunne se at mit helbred blev voldsomt forværret.

Alle relvante lægepapirer fra div speciallæger samt psykiater og min egen læge peger på en fp, idet der ingen behandlingsmuligheder er tilbage.

Alligevel modtog jeg her i går et brev fra visitationsteamet som ikke vil indstille mig til fp, idet de ikke mener at alle muligheder er udtømte

Er der mon nogen af jeg superbrugere herinde som kan sige noget om chancerne for at de to personer i visitationsteamet vil ændre deres afslag efetr min nye partshøring.
Jeg vil lige nævne at de har skrevet som en del af begrundelsen at jeg kun har sporadisk tilknytning til arbejdsmarkedet og siden 2000 ikke været i ordinær beskæftigelse.
Dette er ikke rigtigt jeg har haft almindeligt arbejde indtil december 2005, hvor jeg fik mine blodpropper i hjertet og derefter blev opsagt. Det har jeg skrevet til dem i min partshøring og vedlagt dokumentation fra skat.

er der mon nogen chance for at de ændrer mening ???
JSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 14:29   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Første råd.....

Kære JSR.

Velkommen til.

Bliv her på DIN tråd.

Det ser ud til at du har orden i alle dine papirer og har dem alle. Godt!

Ank/klag over afgørelsen inden klagefristens udløb. VIGTIGT!

At du modtager et afslag i første omgang skal du ikke nødvendigvis gå i panik over. Det er desværre meget normalt. Men nu skal din sagsbehandler komme med et udspil om hvilken plan der så skal igangsættets.

Forbered dig på endnu en arbejdsprøvning. Deltag, som sidst med godt humør og beskyt dig selv.

Eller/og endnu en statusrapport hos en speciallæge.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 15:03   #3
JSR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
JSR er ny på vejen
Hej Peter

Tak for dit svar. Min sagsbehandler som har været supersød i hele forløbet siger, at hvis visitationsteamet afviser endnu en gang, efter den nye partshøring som jeg sender ind en af dagene (har frist til den 24.02) er der ikke noget hun kan gøre.
Så vil visitationsteamet sende ansøgnigen videre til socialforvaltningen med en afvisning og jeg vil overgå til kontanthjælp indtil de træffer en beslutnig.

Hvis de også siger nej, vil jobcenteret overtage det videre forløb.

Jeg vil selvfølgelig anke sagen hvis socialforvaltningen også afviser den og så ender den jo i beskæftigelsesnævnet osv osv

Hilsen JSR

Sidst redigeret af JSR; 17-02-2010 kl. 15:06.
JSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 16:03   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JSR Se meddelelser
Hej Alle

Jeg er ny bruger og har søgt fp efter §18.

Jeg har været på sygedagpenge fra 2006 pga. tredobbelt bypass operation som bevirker at min hjertepumpefunktion kun er ca 60 % samt selvmordsforsøg hvor begge mine håndled blev skåret over så min finmotorik og følesanser er forsvundet. Ud over det har jeg en diagnose som siger at jeg er svært personlighedsforstyrret.

Min sagsbehandler har indstillet mig og i sin konklusion bla. skrevet, at der ikke er grund til at prøve revalidering da det ikke vil kunne forbedre min arbejdsevne. Jeg har været i arb. prøvning, hvor jeg ikke magtede mere end mellem ½ og 1½ time 4 gange om ugen pga træthed og smerter. Efetr en svær seneoverbelastning sygemeldte min læge mig i en uge, hvorefter jeg vendte tilbage. Jeg måtte give op efter 8 uger (ud af planlagte 12) det skete i samråd med min læge min sagsbehandler og den aktør som stod for forløbet. Alle kunne se at mit helbred blev voldsomt forværret.

Alle relvante lægepapirer fra div speciallæger samt psykiater og min egen læge peger på en fp, idet der ingen behandlingsmuligheder er tilbage.

Alligevel modtog jeg her i går et brev fra visitationsteamet som ikke vil indstille mig til fp, idet de ikke mener at alle muligheder er udtømte

Er der mon nogen af jeg superbrugere herinde som kan sige noget om chancerne for at de to personer i visitationsteamet vil ændre deres afslag efetr min nye partshøring.
Jeg vil lige nævne at de har skrevet som en del af begrundelsen at jeg kun har sporadisk tilknytning til arbejdsmarkedet og siden 2000 ikke været i ordinær beskæftigelse.
Dette er ikke rigtigt jeg har haft almindeligt arbejde indtil december 2005, hvor jeg fik mine blodpropper i hjertet og derefter blev opsagt. Det har jeg skrevet til dem i min partshøring og vedlagt dokumentation fra skat.

er der mon nogen chance for at de ændrer mening ???
Du kan jo også selv søge FTP § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag, så ryger den direkte til pensionsnævnet, som så har 3 mdr. til at afgøre om du er berettiget til pension.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 16:21   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det havde jeg også gjort
FTP § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag

du har ikke noget og miste, hvis det hedder kontanthjælp. Der udover burde de havde skrevet flex. De har vist glemt og fortælle om en lille dom.
den hedder man ikke kan være for rask til pension og for syg til flex.
du har jo alle lægepapir.
held og lykke med din sag

kan efterhånden godt forstå min sagsbehandler indstillede til en §17 fremfor en §18.

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-02-2010 kl. 16:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 16:44   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg vil lige nævne at de har skrevet som en del af begrundelsen at jeg kun har sporadisk tilknytning til arbejdsmarkedet og siden 2000 ikke været i ordinær beskæftigelse.
Dette er ikke rigtigt jeg har haft almindeligt arbejde indtil december 2005, hvor jeg fik mine blodpropper i hjertet og derefter blev opsagt. Det har jeg skrevet til dem i min partshøring og vedlagt dokumentation fra skat.

den holder alså ikke helt. De skal kigge på den arbejdsevne du har nu og hvis den ikke kan blive bedre. Så hedder det flex eller pension.
man skulle tro de ikke havde kigget i loven. Eller sagt på en anden måde, de vil ikke følge loven.

jeg arbejdede i 40-50 timer om ugen for 7 år siden, men det hjælper mig ikke i dag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 16:53   #7
JSR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
JSR er ny på vejen
Hmm...

På forespørgsel til en § 17 siger min sagsbehandler at så vil sagen gå hurtigere igennem, og hvis det bliver afslag ryger jeg alligevel på kontanthjæp.
Hun siger at det er bedre at lade sagen gå sin gang under den nuværende §18, idet jeg såfremt jeg atter får afslag fra visitationsteamet har omkring 2 måneders sygedagpenge inden de lukker sagen i kommunen. Jeg er klart af den overbevisning at hun vil mig det bedste. Hun synes også det er meget underligt at visitationsteamet har givet afslag i første omgang. Jeg håber på at min nye partshøring vil få dem toil at se på sagen med friske øjne. Der er jo blandt andet ny dokumentation for at jeg har været i ordinær arbejde frem til min blodprop i dec 2005 og ikke som de skrev "borgeren har ikke haft ordinært arbejde siden år 2000"
Det må da for pokker kunne gøre en forskel tror i ikke - selv om det er de samme 2 personer som skal revurdere sagen. Har også hørt at selv om visitationsteamet giver afslag, betyder det ikke nødvendigvis afslag fra socialforvaltningen ???

VH JSR og 1000 tak for jeres hurtige svar det har man virkelig brud for på et sådan tidspunkt :-)
JSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 16:55   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hun har helt ret, du smider først en §17 hvis de bliver ved med at afvise.

men godt din sagsbehandler også synes det underligt med det afslag.

Har også hørt at selv om visitationsteamet giver afslag, betyder det ikke nødvendigvis afslag fra socialforvaltningen ???
Ja det er rigtig, men visitationsteamet skal alså først sige ja før den kommer til socialforvaltningen
på en §18
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 18:58   #9
JSR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
JSR er ny på vejen
Er du sikker på det.Min sagsbehandler siger at den kommer i socialforvaltningen hvad enten visitationsteamet afviser den eller siger ja, men det er en fordel hvis socialforvaltningen modtager den med en positiv indstilling fra visitationsteamet.

Er det ikke sandheden eller roder min sagsbehandler rundt i begreberne ??
JSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 19:05   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis visitationsteamet afviser en sag på en §18, kommer den ikke til pensionnævnet.
(eller social forvaltning). Men er det samme. Men det kan være her vi snakker fordi hinanden
derved kan du ikke anke sagen til ankestyrelsen, som er ude for kommune regi.
den klage du kan lave nu, er det stadig kommunen selv som afgøre sagen.
så muligheden for de afviser den igen er meget stor.
sikkert de samme personer, som har afvist den en gang.

hvis en sag bliver afgjort af pensionnævnet, skal den ankes ude for kommune regi.
alså til ankestyrelsen, hvor det ikke er kommunens folk som kigger på din sag

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-02-2010 kl. 19:09.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
det afslag pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 10-06-2009 14:21
Afslag velcro Alt det andet 10 19-08-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension