K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2007, 14:58   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ansættelsesbevis

Jeg har prøvet at finde noget om ansættelsesbeviser her på siden, og så faldt jeg over Hejdiens lidt ældre indlæg, hvor der bl.a. står følgende om ansættelsesbeviser:

Citat:
Skal man have et ansættelsesbevis?
Ja, der skal udarbejdes et ansættelsesbevis, hvor mindst følgende betingelser skal fremgå: · Arbejdsgiveren og lønmodtagerens navn og adresse, samt arbejdsstedets adresse · Lønmodtagerens titel, stilling eller jobkategori, beskrivelse af arbejdet · Ansættelsesforholdets begyndelsestidspunkt · Hvis det er en tidsbegrænset stilling skal fratrædelsestidspunktet klart fremgå · Lønmodtagerens rettigheder med hensyn til betalt ferie, herunder om der udbetales løn under ferie · Reglerne for opsigelse både fra den ansattes og fra arbejdsgiverens side, eller reglerne herom · Lønnens størrelse samt tillæg og andre løndele, pension m.v. · Den daglige eller ugentlige arbejdstid · Hvilke skånehensyn og evt. specielle arbejdsredskaber der skal være · Hvilken kollektiv overenskomst eller aftaler der regulerer arbejdsforholdene Hvis man bliver ansat et sted der ikke har en overenskomst er det vigtigt at så mange oplysninger som muligt bliver indføjet i ansættelsesbeviset – så der ikke opstår problemer i tilfælde af uenigheder. Det kan f.eks. være hvilke regler man har for frihed ved børns sygdom, løn under barsel, prøvetid, regler om sygemelding m.m.
Jeg har fremhævet de forhold, jeg mener har særlig betydning for fleksjobbere.


Jeg er lidt nysgerrig og kunne tænke mig at vide, om de af jer, der er i fleksjob, har fået indføjet ALLE skånehensyn mv. og arbejdsopgaver i jeres ansættelsesbeviser.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2007, 17:28   #2
weberqueen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2007
Lokation: jammerbugt
Indlæg: 11
Styrke: 18
weberqueen er ny på vejen
RE: Ansættelsesbevis

hej Zuza
Jeg er lige startet i fleksjob pr 16. april og ja jeg har fået indføjet alle mine skånehensyn i min ansættelsekontrakt, og jeg må sige efter bare en uge, at de virkelig tager hensyn til hvad jeg kan og ikke kan og at jeg endelig skal sige fra hvis det bliver for meget for mig.
weberqueen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2007, 17:50   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Ansættelsesbevis

Det er dejligt at høre, Weberqueen.

Man kan jo læse om så mange, hvor lægepapirer ignoreres.

Tillykke med dit nye job.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 09:06   #4
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
Har nu på andet år nægtet at skrive under på ansættelsesbevis. Der står nemlig at overarbejde honoreres med normal timeløn. Det vil jeg ikke skrive under på. Rent principielt, behøver ikke have overarbejde..

fleksjobaftalen vil jeg heller ikke skrive under på, det er en standard hvor der står, at jeg får løn og pension ifølge overenskomst, og det gør jeg ikke!

Har skrevet til kommunen at tilføjer de, at de ikke vil følge gældende lovgivning og at de har aftalt med arbejdsgiver at de ikke behøver at give pension, så overvejer jeg at skrive under, men sg ikke på noget der ikke er sandt...
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
8 timer pr. uge mindst een måned - ansættelsesbevis zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 13-01-2008 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension