K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2010, 12:36   #1
carm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2009
Lokation: Frb.
Indlæg: 2
Styrke: 0
carm er ny på vejen
Hvordan klager jeg over Kommunen?

Jeg oplever gang på gang at blive sjoflet af Frederiksberg Kommune. De fastsætter ikke sagsbehandlingstider, har ikke offentliggjort frister for sagsbehandling. De "glemmer" at svare på henvendelser eller sender mangelfulde svar. I det hele taget prøver de at trække alle sager i langdrag. Jeg har en mistanke om, at de prøver at køre borgerne trætte så de giver op.

Jeg har flere sager kørende hos Frederiksberg Kommune, bl.a. sygedagpenge sag hvor jeg allerede har vundet en ankesag over Frederiksberg Kommune fordi de prøvede at smide mig ud af sygedagpengesystemet. De tabte pga forkert sagsbehandling.

Jeg har et par sager om hjælpemidler liggende. Den ene er fra september 2009 og den anden er fra oktober 2009.

Jeg ringede i dag ang. den fra september og fik at vide, at de ikke mente jeg var berettiget til det hjælpemiddel jeg havde søgt, og at de havde glemt at sende afgørelsen til mig.

Så ringede jeg til den anden afdeling ang. det andet hjælpemiddel fra oktober 2009 og her var personen der har med min sag at gøre ikke til stede og jeg kunne derfor ikke få svar.

Jeg er så pisse træt af Frederiksberg Kommune.

Kan nogen hjælpe mig? Hvordan klager jeg over Frederiksberg Kommune? Hvem klager jeg til?

Det kan ikke være rigtigt, at vi betaler så meget i skat når vi arbejder og når vi så pludselig får brug for hjælp bliver vi pisset op og ned ad ryggen af den kommune vi bor i.

Jeg har fået nok af det her ****esystem og vil ikke finde mig i det mere.
Jeg har adhd og har derfor problemer med struktur og stress.

Håber der er nogen herinde som vil guide mig så jeg kan gøre noget ved problemet. Jeg er så rasende lige nu at jeg vil kæmpe for at få stoppet Frederiksberg Kommunes svinske behandling af borgerne. Min adhd gør at jeg ikke kan give op selvom jeg ville.

Så hjælp mig på vej, så jeg kan hjælpe andre med samme problem i Frederiksberg Kommune.
carm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 13:07   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej kan godt forstå dine frustrationer.
Jeg kan selv ikke lige finde sagsbehandlingstidsfrister på Frederiksbergs hjemmeside. Du kan klage over den langsommelig sagsbehandlingstid på hjælpemidler samt at fristerne ikke er oplyst på hjemmesiden. Du kan klage til selve afdelingen, du har søgt samt lave en kopi og sende det til borgmesteren.
Synes da også det er lidt mærkeligt at de ikke kunne hjælpe dig, når den bestemte person ikke lige var der. De har jo journalen til at se, hvor langt din sag er nået.

Her er den forvaltning, du kan klage sagen til:
Social-, Sundheds- og Arbejdsmarkedsområdet
Ledelsesstaben

Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Tlf: 3821 2121
Email: [email protected]

Sidst redigeret af curls; 09-02-2010 kl. 13:10.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 13:50   #3
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg bor selv i kommunen, og kender kun alt for godt det du beskriver,jeg ville vældig gerne kunne skrive til dig Klag til vores borgmester, men desværre er det som at pi..e i bukserne.... det hjælper kun kort.
Jeg sidder selv midt i kommunens orkanøje, men prøv at skrive til hele byrådet incl borgmesteren, så kan det være du rammer bare en der vil tage fat i din sag

Held og lykke
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 13:56   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Carm, velkommen til.

Sæt dig ind i følgende: http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616 hvor du kan se at problematikken ikke er ny.

Hvis ikke du vil vente så klag til Statsforvaltning Hovedstaden over Frederiksbergs manglende overholdelse af Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Du skal vide at vi her på k10 er i afsluttende fase til at klage over samtlige af landets kommuner der IKKE overholder sagsbehandlingsfrister

Frederiksberg borgmester udtaler: http://www.frederiksberg.dk/PolitikO...varudkast.aspx og synte du skal gøre brug af dette tilbud at klage direkte til borgmesteren, da de endnu ikke har ansat en Borgerrådgiver.

Ellers klag her: Frederiksberg Kommune

Socialområdet

Rådhuset

2000 Frederiksberg

Telefon: 38212121

E-mail: [email protected]


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-02-2010 kl. 14:01.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 14:09   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan samtidig sende et brev med en klage over manglende bevilling af det søgte.

Når sagsbehandlingstiden er alt for lang, så kan det betragtes som et afslag.

Klagen stiles til Statsforvaltningen, men sendes til kommunen, som så har 4 uger til at revurdere det ansøgte. Fastholder kommunen afslaget, så SKAL din klage videresendes til Statsforvaltningen.

Så kommer der forhåbentlig gang i din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 18:20   #6
carm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2009
Lokation: Frb.
Indlæg: 2
Styrke: 0
carm er ny på vejen
Smile

Tak for hjælpen, jeg tror jeg vil sende en klage direkte til borgmesteren og samtidig til staten over at Frb Kommune ikke overholder loven.

Pudsigt nok har jeg lige erfaret, at jeg i december var vidne til et biluheld hvor skadevolder havde tænkt sig at stikke af uden at lægge en seddel på den bil hun kørte ind i. Jeg noterede alle detaljer ned og glemte derefter sagen. I dag da jeg talte med lederen for den afdeling der har sjoflet min sag, falder brikkerne på plads. Hun er damen som kørte ind i bilen og prøvede at stikke af.

Jeg har nu kontaktet politiet for at melde mig som vidne i sagen. Jeg vil følge op på, om politiet finder frem til ejeren af den bil der blev påkørt af damen fra Hjælpemiddelkontoret.

Jeg er ret sikker på, at hun ikke har anmeldt skaden.

CarmaPitbull, you never know when it´s gonna bite you in the ass
carm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 17:02   #7
basse1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
basse1979 er ny på vejen
Ved godt tråden er gammel men fandt den via jeg selv ville se hvad jeg kunne gøre ved Frederiksberg kommune. Jeg er i chock over at det er mig der ender med et problem hvis ikke Frederiksberg kommune når at behandle min sag på 52 uger. Kan ikke se hvorfor de slet ikke har noget ansvar. Min sagsbehandler tager aldrig fat i mig for at holde møde, jeg har selv bedt om dem hver gang, men hun har meldt sig syg flere gange og uden at lave en ny tid til mig eller i det hele taget tage fat i mig :O/ når jeg forsøger at få en ny tid kan det tage en måned og når jeg spørger om ting i samme mail, bliver der kun svare på en. Min fagforening har nu i en måned forsøgt at hjælpe mig med at få et møde uden held. Min sagsbehandler skrev at nu var min resource profil hos contra og da jeg efter 14 dage forsøgte at ringe til dem sagde de at de intet havde på mig i deres systemer. Problemet er at ja nu udløber mine sygedagpenge og de kan ikke nå at lave en resurceprofil eller afklare mig på trods af min skade er sket for to år siden og jeg er stationer samt alle behandlingsformer er afprøvet. har læste alle jeres mail og det ser desværre ikke engang ud til at det hjælper at klage :O( puha aner ikke hvad jeg skal gøre. hvordan endte det med jeres sager fik i klaget og hjalp det ?
basse1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 17:47   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Frederiksberg kommune....

Sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2

http://www.frederiksberg.dk/Borgerse...ingstider.aspx

http://www.frederiksberg.dk/Borgerse...AOmraadet.ashx

mangelfuld men hvad de kan tilbyde.

Grundet min tid og kræfter må Frederiksberg kommune vente med en klage til jeg har kræfter.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 18:24   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Frederiksberg kommune...

Ja, her er et skoleeksempel på embedsmænd/kvinders arrogance hvor hver enkelt tager fra privaten og fastsætter sine egne private holdninger med på job.

I dette tilfælde Frederiksberg kommune.

http://www.frederiksberg.dk/Borgerse...arfrister.aspx

"Du har ret til aktindsigt i din sag. Hvis du beder om aktindsigt,
skal du have svar herpå inden for 14 dage."

Følgende mail er afsendt til Fredriksberg kommune

Til Frederiksberg kommune.

VEDR. Mangelfuld og ulovlige offentliggjorte sagsbehandlingsfrister iht Restsikkerhedslovens §3 stk.2



http://www.frederiksberg.dk/Borgerse...arfrister.aspx
hvor der er fastat en aktindsigt på 14 dage, hvilket ikke er korrekt.

Ifølge lovgivninger skal aktindsigt fremsendes inden 10 kalenderdage. Uanset tidspunkt på året.

http://www.frederiksberg.dk/Borgerse...stPension.aspx

http://www.frederiksberg.dk/Borgerse...AOmraadet.ashx som er mangelfuld. Der skal fastsættes sagsbehandlingsfrister inden for hvert område.

Her har i lavet en rubrik "Andet" hvor borgeren så kan læse om hvad Frederiksberg kommune plejer at bruge af tid til afgørelser.

Her mangler total retssikkerhed på området.

Jeg tillader mig at gøre opmærksom lovskærpelse på området med retsvirkning den 1.april 2010 L117
http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

Håber at hører nærmere om Frederiksberg kommune er enig eller om Tilsynet skal tage stilling til overnævnte.

Med venlig hilsen
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 11:55   #10
basse1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
basse1979 er ny på vejen
Tak for dine mails )
Så lige på en internet side at hver 3 sygedagpengesag ender uden afklaring, grundet nøl dvs. at den enkelte borger ender uden forsørgelse selvom det er ulovligt. Når de klager får de medhold men i de mange måneder det tager koster det ikke kommunen noget og da de ingen bøde får, gør de gerne dette for vel at køre folk trætte eller jeg ved det ikke det kan være de har for travlt.(
Så tror jeg må forsøge at skubbe dem igang, ville bare gerne have haft et godt samarbejde med kommunen, tænkte at dårligt samarbejde ikke føre til noget godt.
basse1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner klager over afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet, hvordan står vi KMH Spørgsmål ang fleksjob 7 29-03-2013 20:25
Hvordan klager jeg over lægekonsulent udtalelse ? kathrin Lægekonsulenternes Rolle 15 08-09-2010 11:35
At rykke kommunen for svar - hvordan? Cillenolle Alt det andet 96 19-08-2010 09:27
Tage kontakt til kommunen - hvordan? Cillenolle Alt det andet 3 04-08-2009 23:04
Hvordan klager man over en lægekonsulent Stella Lægekonsulenternes Rolle 4 18-02-2009 20:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension