K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2010, 17:05   #1
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 15
Psychocowboy er ny på vejen
Hvad for et job?

Hvad er det for job det er meningen man skal søge?
Et af mine skånehensyn er at det max. er 12-15 timer ugentlig og jeg har aldrig set et jobopslag med så få timer. Har I?

Hvordan skal jeg dokumentere at der ikke er nogle jobs at søge???
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 17:22   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvem er det der siger at du skal dokumentere at du har søgt job ??

Jeg går ud fra at du er visiteret til fleksjob ??

Hvilken ydelse får du ?? kontanthjælp eller ledighedsydelse ?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 17:27   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg leder også efter 12 timer og er ikk stødt på noget der liner det. Men overvejer at finde en at søge dele job med ,men jeg tror ikk rigtig at det er en fordel for arbejdsskiveren,jeg kan ikk mere end de 12 timer,så der er jo ikk nogett tjænt vad det plus at der vil være dobbel regenskab, forbundet med dette.....Du skal ikk bevise noget,iøvigt er der jo ikk de job ,vilket de ved,selv er jeg igen viiteret til flex 18 dec.vilket har taget 7 månder med det hele og jeg skal først i job centret i mart,det da lang tid til og det er da fordi de ikk kan tilbyde noget går jeg ud fra,men jeg har vist vent mig til der ikk er brug for mig....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 17:50   #4
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 15
Psychocowboy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvem er det der siger at du skal dokumentere at du har søgt job ??

Jeg går ud fra at du er visiteret til fleksjob ??

Hvilken ydelse får du ?? kontanthjælp eller ledighedsydelse ?
Det gør jobcenteret.
Ja jeg er visiteret og på ledighedsydelse.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 16:45   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal skrive til dem at du gerne vil have lov henvisning til hvor der står at du skal dokumentere at du har søgt job og så skal du være ærlig og skrive hvor skal jeg søge job henne jeg ved det ikke, jeg ved ikke hvor de job med det lille timeantal er og jeg kan ikke finde noget sted i loven hvor der står at jeg skal dokumentere over for jer at jeg har søgt de pågældende job , det eneste der fremgår af loven er at kommunen sørger for at tilbyde fleksjob...

Citat:
Så svar mig venligst på

1 Hvor skal jeg søge de job henne (hvilke job jeg kan ikke finde dem)
2 Hvor står det i loven at jeg skal kunne dokumentere at jeg har søgt de job


Jeg skal anmode om at få fremsendt den lovgivning hvor der står at borger skal dokumentere at de søger fleksjob , jeg skal selvfølgelig nok søge alle de job jeg kan finde men har ikke lyst til at dokumentere en telefonsamtale for jer lige som jeg ikke syntes at man kan spørger en arbejdsgiver om vedkommen lige vil skrive man har været der ...

Så jeg ser frem til at høre fra dig af ..


Det der står i loven er følgende

§ 69. Jobcenteret sørger for, at personer under folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, med varige begrænsninger i arbejdsevnen, jf. § 2, nr. 7, har mulighed for

1) ansættelse hos private eller offentlige arbejdsgivere i fleksjob efter § 70 eller

2) støtte til at fastholde beskæftigelsen i egen virksomhed efter § 75.


Så se se det er jobcenteret der sørger for mulighederne mange jobcenter prøver at smide den over på borgeren men som om det ikke er nok så holder de jobcentere sig ikke tilbage for også at true borger med at de mister deres ledighedsydelse hvis og så frem de ikke finder job inden for et år...

Jeg ville vælge den omvendte strategi ...

Det vil sige nu skal du bede om at få det på skrift det kan han ikke give dig og så skal du simpelthen skrive til ham en gang om ugen at du meget gerne vil have et job og om de har fundet noget til dig ...

Det vil gøre ham negativ men det er faktisk ham der er jobkonsulent og må formodes at have kontakter til erhvervslivet i din kommune lige som det er ham der kan forklare hvad flekser er og yderme så tjener han sin gode løn for det ...

Det kan ALTID betale sig at søge selv og søg evt deltidsjob og forklar dem så hvad det drejer sig om ... det er min erfaring at det er den bedste måde .. men lad ikke en lille inkompetent jobkonsulent sidde og køre rundt med dig fordi han ikke selv kan finde jobbene ..
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:12   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er nok en god ide at være aktiv søgende ,til mig har de sagt man selv skal søge også, men ikk at der skal bevises noget ,men de vil gerne vide hvor jeg evt har søgt og,det bliver noteret hver gang jeg har været der...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 23:13   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Det er nok en god ide at være aktiv søgende ,til mig har de sagt man selv skal søge også, men ikk at der skal bevises noget ,men de vil gerne vide hvor jeg evt har søgt og,det bliver noteret hver gang jeg har været der...
helt rigtigt det medm an skal bevise man har søgt er sfskaffet.mener det var efter mega stor press fra fagforeninger som bla 3f der sådan set kalde det en joke og arbejdsskiverene var trætte af det.jeg kom et sted blev spurt om jeg ville høre efter arbejde hvis ja vi mgl ikke der står et stempel der tak for idag..men har altid de ansøgninger med så min sagsbehandler(jobkonsulent kan se jeg ikke bare sider og feder den af der hjemme og ikke bare venter på de kommer med job.om det er svært at finde flexjob ja gu er det så for det er stadig et tabu emne mange aner ikke havd det går ud på desvære
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 08:03   #8
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 15
Psychocowboy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det er nok en god ide at være aktiv søgende ,til mig har de sagt man selv skal søge også, men ikk at der skal bevises noget ,men de vil gerne vide hvor jeg evt har søgt og,det bliver noteret hver gang jeg har været der...
Jeg ka så ik lige se den store forskel og i mit tilfælde bedes yderligere om kopi af annonce og ansøgning.
Hvad bliver det næste, at de beder om ændringer i ens ansøgninger?
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 12:32   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det er desværre et led i den nye headhunting af fleksere - de må under ingen omstændigheder 'drive den af' og skal holdes i gang så vidt muligt.

Der er mange der allerede nu er drevet på kurser, og virdere ud i aktiviering og/eller virksomhedspolitik (læs: som gratis arbejdskraft!) som ingen ende vil tage..

Jeg har personligt aldrig kunne se pointen med fleksjob med mindre flekseren reelt fik jobbet og var glad. Men det er jo langt fra virkeligheden i Danmark.
Har allerede hørt ledeige fleksere sige, at det var slemt på kontanthjælp, men at det nu er blevet værre på fleks....

Forstår godt dine frustrationer psycocowboy!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 18:48   #10
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Prøv at tænk over hvad du selv ku tænke dig af job og så søg indenfor faget. Det er ikke altid et evt fleksjob er slået op, man må nogle gange selv ud på markedet at opsøge det. Måske kan du overbevise et firma om, at det er en god ide med en flekser ansat, både vedr. tid og de penge de får med i tilskuddet. De har måske netop pga finanskrisen ikke mulighed for at ansætte en medarbejder på fuld tid og der kommer du ind i billedet.

Som flekser og du også nødt til at kigge bredt, udover det du er vant til at arbejde med.

Drevet på kurser:

Det er vel aldrig en dårlig ide at ta et kursus på et amu-center. Det giver kompetance og en bedre mulighed for at vise en kommende arbejdsgiver, at man HAR gjort noget for at få et job. Man har jo 6 ugers valgfri kursus som ledig.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension