K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2007, 15:40   #1
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Et indlæg ingen gider kommentere...

Hmm... i morges hørte jeg i radioen en countrysang sunget i fælleskab af Johnny Cash, Kenny Roggers og Kris Kristofferson.... kan ikke lige huske titlen, men det er en tidernes "ørehænger" og til en evig tid aktuel, uanset om tiden hedder det ene eller det andet....

.... og denne oplevelse fik mig til at tænke på liv og død; på hvordan det kan være at der findes mennesker, der får os til at ærge os over vores dødelighed fordi netop disse ganske enkelte af os burde kunne nærmest leve for evigt - så meget god og værdifuld indflydelse havde de, fortsat har og bliver ved med at have - på vores liv.....

Tanken kom til mig da jeg hørte Johnny Cash` stemme og huskede den sorg jeg følte ved tanken om at der ikke kommer flere ny sange til os, for nu er han død og væk.... (26. februar 1932 - 12. september 2003)

Idèen om og undren over, at der fandtes og findes mennesker i blandt os der nærmest burde være udødelige - er ikke ny. Denne tanke dukker op hver gang jeg oplever andre, der i den grad deler ud af dem selv og gør vore liv lettere. Om ikke andet så gennem at bløde op på vores stressede opmærksomhed og få os til at opleve et pusterum i den daglige, ofte trælse tilværelse.... eller.... gennem at (be)vise for os at livet er andet og mere end bare fødes og dø.

Her går vi ofte og tror, at vor levetid faktisk overhovedet ikke betyder noget særligt - men så kommer "de" og fortæller os, at sådan er det slet ikke og at hver enkel af os har et stort værdi for hverandre og planeten vi lever på i denne korte tid vi har livet til låns.

Ja, netop......livet er til låns og for kort til at spildes på at ødelægge hinanden gennem f.eks. (som det fremgår så tydeligt bl.a. her på k10) at indrette vores såkaldte sikkerhedsnet således, at flest muligt taber mest og vinder mindst! Eller når vi på anden måde fylder hinandens liv med skidt og kanel - i stedet for at tænke modsat.... tænke på at give og dele, og hjælpe og støtte, og respektere og holde af..... og ellers bære et fælles ansvar gennem tyndt og tykt....

..... kan I måske forbinde noget af disse fine ord/begreber med mennesker som Klaus Hjort Frederiksen, Bossen Fogh eller Pia Kjærsgård? Eller, for den sags skyld med resten af hylekoret på Tinget? Jeg kan ikke.

Specielt harm bliver jeg, når jeg tænker på Pia Kjærsgårds støtte til denne regering. En støtte, der udspringer fra at denne madamme - i sin iver efter at ramme så mange invandrere som muligt - havde støttet og fortsat gør - at der bliver vedtaget den ene lov efter den anden, med sigte på at forhindre indvandrerne at ud-/benytte den sociale lovgivning iflg. devisen: "hellere ramme 10 sagesløse borgere end lade en indvandrer slippe".... Det er i den grad horribelt og umenneskeligt hvad der foregår, at tanken om liv og død, og om hvem man ønsker burde leve for evigt og hvem burde kvæles ved fødslen - igen dukker op - denne gang dog med modsat fortegn...

***

Jeg har allerede skrevet hvad jeg mener er en god begrundelse for hvorfor jeg ville unde nogen et evigt liv.... andre af os har måske andre kriterier eller referencer for lignende ønsker.... men lad mig sige det på denne måde - er man en af dem, der aldrig har tænkt den tanke - må man skynde sig og få gjort noget ved det..... for uden den slags tanker om andre mennesker - mangler ens liv en hel dimenssion..... og man er endda heller ikke klar over, hvad man egentlig selv betyder for andre end sig selv.... en hel del, kan jeg love for. En hel del....

.... for gode tanker om sig selv uden gode tanker om andre hedder blot "egoisme" og denne har vi pt mere end rigeligt her i landet - så måske er det vejen frem og vejen ud af egoisme.... at se ud over sit eget private liv og lære at prise og rose hinanden for små hverdagens daglige handlinger, for omtanke og omsorg, for at sprænge egne begrænsninger og for ikke at tøve, selv om kræfterne svigter..... Det er sådan, at denne side er blevet til....

Og således opløftet kom jeg hjem og tjekkede lige mine foretrukne hjemmesider og selvfølgelig også K.10 og.... hvad så jeg?

Jeg så dette.... ( http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...thread_id=1210 )

Citat:
Webmaster skrev:

Lige her til sidst.....så vil jeg lige give credit til den som har hjulpet mig igennem alt dette....for når jeg skriver at jeg har skrevet til kommunen osv....så passer det ikke helt....for havde jeg selv skulle klare alt dette....ja så var jeg ikke kommet nogen steder...
Jeg har fået Hejdien til at skrive alle papirer til kommunen....og uden hende....

....ja så havde jeg nok ikke fået min førtidspension...B)B)B)

Og så kan man jo tænke over hvor mange der sidder derude som ikke har en Hejdien til sin rådighed...og som ikke kan komme igennem over for deres kommune...
Johnny Cash, Kris Kristoffersson og Kenny Rogers og.... Hejdien Tankens veje er så sandelig uransagelige eller er de.... ?

Der sidder to syge mennesker i Herfølge.

Et menneske der er syg af bl.a. borreliose med de fleste symptomer på kronisk træthed, med hyppige, frygtelige hovedsmerter og meget mere. Et menneske som er mor for sine børn og som træller hver dag i et fleksjob der bare gør hendes sygdom værre og værre.

Og et andet menneske der ligeledes er alvorligt sygt, med en træls og plagsom hverdag, og far for sit barn.... og alligevel.....

....sidder de begge her hver dag, kun med Stella og de forholdsvis få andre, der tør skrive med og trækker læsset med denne side, hvorpå så mange tilmeldte og mange tusinder andre henter råd, vejledning og i den sidste ende - også håbet.....

Og så tænker jeg videre på det samfundsbetalte Kongehus; på dem der er på Finansloven - udpegede af en elite uden virkelighedssans; på cremè à la cremè af embedsstanden der kun lever af at forberede lovstoffet med sigte på at gemme de fleste penge til de få og så tænker jeg også på politiker-vendekåberne og CEPOS-mutanterne....

..... og så ved jeg hvem jeg ville indstille til et evigt liv og hvem burde kvæles ved fødslen.....
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 21:01   #2
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Et indlæg ingen gider kommentere...

Citat:
Metro skrev:

Og således opløftet kom jeg hjem og tjekkede lige mine foretrukne hjemmesider og selvfølgelig også K.10 og.... hvad så jeg?

Jeg så dette.... ( http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...thread_id=1210 )

Citat:
Webmaster skrev:

Lige her til sidst.....så vil jeg lige give credit til den som har hjulpet mig igennem alt dette....for når jeg skriver at jeg har skrevet til kommunen osv....så passer det ikke helt....for havde jeg selv skulle klare alt dette....ja så var jeg ikke kommet nogen steder...
Jeg har fået Hejdien til at skrive alle papirer til kommunen....og uden hende....

....ja så havde jeg nok ikke fået min førtidspension...B)B)B)

Og så kan man jo tænke over hvor mange der sidder derude som ikke har en Hejdien til sin rådighed...og som ikke kan komme igennem over for deres kommune...
Johnny Cash, Kris Kristoffersson og Kenny Rogers og.... Hejdien Tankens veje er så sandelig uransagelige eller er de.... ?

Der sidder to syge mennesker i Herfølge.

Et menneske der er syg af bl.a. borreliose med de fleste symptomer på kronisk træthed, med hyppige, frygtelige hovedsmerter og meget mere. Et menneske som er mor for sine børn og som træller hver dag i et fleksjob der bare gør hendes sygdom værre og værre.

Og et andet menneske der ligeledes er alvorligt sygt, med en træls og plagsom hverdag, og far for sit barn.... og alligevel.....

....sidder de begge her hver dag, kun med Stella og de forholdsvis få andre, der tør skrive med og trækker læsset med denne side, hvorpå så mange tilmeldte og mange tusinder andre henter råd, vejledning og i den sidste ende - også håbet.....

Og så tænker jeg videre på det samfundsbetalte Kongehus; på dem der er på Finansloven - udpegede af en elite uden virkelighedssans; på cremè à la cremè af embedsstanden der kun lever af at forberede lovstoffet med sigte på at gemme de fleste penge til de få og så tænker jeg også på politiker-vendekåberne og CEPOS-mutanterne....

..... og så ved jeg hvem jeg ville indstille til et evigt liv og hvem burde kvæles ved fødslen.....
Jamen så "låner" jeg lige Stellas replik fra Replikboksen

Citat:
Stella skrev i Replikboksen i dag, d. 19-04-2007 20:25:

jeg tænker ...den her side er guld værd.... Rigtig mange tak fordi du skabte den Hejdien...og Web...
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 22:46   #3
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
RE: Et indlæg ingen gider kommentere...

Metro i løbet af et par dage når mine smerter igen er aftaget, så kommer der et stykke ind her som er i relation til det første du skrev. Det er et langt stykke men stof til eftertænksomhed men ligenu tuder jeg mest af smerter og kan ingenting,- så hav lidt tålmodighed med mig.

Knus inger
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 11:25   #4
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Et indlæg ingen gider kommentere...

Citat:
inger skrev:
Metro i løbet af et par dage når mine smerter igen er aftaget, så kommer der et stykke ind her som er i relation til det første du skrev. Det er et langt stykke men stof til eftertænksomhed men ligenu tuder jeg mest af smerter og kan ingenting,- så hav lidt tålmodighed med mig.

Knus inger
Jeg får nærmest dårlig samvittighed af min "overskrift".... :| Din sødeste stakkel :| B)

Mange knus og god bedring B)
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2007, 10:21   #5
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
RE: Et indlæg ingen gider kommentere...

Så er jeg igen i stand til at kunne sidde ned i længere tid.

I sommeren 2003 da mit liv så sortest ud modtog jeg en dag denne mail, som jeg kom til at tænke på da Metro startede dette indlæg.



1. Mindst 2 mennesker i denne verden elsker dig så meget at de er villige til at dø for dig.

2. Mindst 15 mennesker elsker dig på en eller anden måde.

3. Den eneste grund til at nogen hader dig, er fordi de vil være akkurat som dig.

4. En latter fra dig kan give lykke til hvem som helst. selvom de ikke kender dig.

5. Hver aften tænker nogen på dig før de falder i søvn.

6. Du betyder alt for nogen.

7. Hvis det ikke var for dig, skulle nogen ikke have været i live idag.

8. Du er speciel og unik.

9. Nogen du ikke engang ved eksisterer elsker dig.

10. Når du har gjort dit livs fejl. kommer der også noget godt ud af det.

11. Når du tror at hele verden har vendt dig ryggen, se engang til, det er sikkert dig der har vendt ryggen til verden.

12. Når du tror at du ikke har en chance for at få det som du vil, får du det heller ikke. Men tror du på dig selv, får du det akkurat som du vil have det, før eller siden.

13. Glem aldrig de komplimenter du har fået.

14. Sig altid hvad du syntes om folk til dem, du får det bedre hvis de ved det.

15. Hvis du har en fantastisk ven, tag dig tid til at lade denne ven vide at vedkommende er fantastisk.


Denne mail har hjulpet mig med at se lysere på tingene gennem hele mit forløb fra kontanthjælpsmodtager til førtidspensionist. Grunden til at jeg har valgt at sætte den ind her er at vi behøver jo ikke ikke alle at være en ildsjæl som f.eks. Hejdien men vi kan alle gøre lidt for at gøre verden til et bedre sted at være.

Knus inger
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gider ikke skod jobs - kontanthjælp Lunasdatter Politik og Samfund 127 22-09-2012 10:26
8 dage til at kommentere? wind At søge førtidspension 2 14-03-2012 05:31
Eliten gider ikke gå til FN-møde StonesTM Politik og Samfund 0 26-06-2009 16:36
Gider i ikke.... Ragdoll Politik og Samfund 14 28-12-2008 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension