K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2007, 19:58   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Lejere smides på gaden som aldrig før !

Undskyld mig ...men hvad F..... tænker den regering på
Hvad er det for en regering vi har ???? NOGET ER HELT GALT !
---hvad med socialminister Eva F...... Kjer :@ ? Hvad vil hun gøre ved det ???? andet end at snakke tomme ord og tårer og åhhhh hvor hun føler med dem hun er minister for !!!!
Det ser ud til at den røde alarmklokke snart skal vågne os op !!!
Jeg var selv lige ved at tage en almennyttig bolig til 7000 kr i Leje ...men turde ikke da en flekser ikke kan få boligstøtte på mere end 200 kr.

En flekser på ledighedsydelse kan ikke få nogen støtte .

Jeg får 9300 kr. og med en husleje på 7000 kr er der sg ikke noget at rutte med.

Ja ja da vi er to men så er der andre udgifter og ...ja mest af pengene går til udgifter...så jeg skal sgu ikke leje en af de lejligheder !!!!

De lejligheder er så dyre og ikke sine penge værd...

det burde kunne lade sig gøre at sikre borgere en bolig Hr. Fogh !!!!

Politiken 14 April 07

Lejere smides på gaden som aldrig før

Især i de større byer sættes mange på gaden på grund af ubetalte huslejer. Samfundet er blevet skævere, mener udlejerne.

Af Andreas Lindqvist


Mange har svært ved at betale huslejen, og bliver sat på gaden af fogeden-

Udsættelser

* Lejere blev smidt ud af deres hjem 50 procent oftere i 2006 end i 2002, eller 4.465 gange sidste år mod 2.919 gange i 2002. 94 procent af udsmidningerne skyldes manglende husleje.

* Tendensen afspejles i de større byer. For eksempel i Århus, som har stigningsrekord på udsættelsessager i herhjemme, med 46 sager i 2002 mod 305 sidste år. I Odense er tallet steget fra 189 til 286, og i Aalborg er stigningen fra 104 til 163

* Også København følger udviklingen. Her blev lejere smidt på gaden 751 gange sidste år, mod 497 gange i 2002.

Det viser statistikken for såkaldte udsættelsessager, som domstolsstyrelsen har samlet (se også faktaboks).

Tendensen er bemærket hos AAB, som med sine 18.000 boliger i hovedstadsområdet har prøvet at modvirke den ved at være mere vedholdende med at kræve restancer ind, så lejeren ikke ender med at skylde mastodontiske beløb.

Der er kommet flere skævheder i samfundet
»Derfor undrer det os, at der er kommet et øget antal udsættelser alligevel. Vi ser det som en del af en generel samfundstendens, at der kommer flere af de her dårlige betalere, og folk som kommer i uføre. Det er svært at sige hvorfor, men tendensen er nok, at der er kommet flere skævheder i samfundet«, siger AAB’s direktør Christian Høgsbro, til politiken.dk, og fortsætter:

»Det er tankevækkende, når vi nu befinder os i økonomiske opgangstider. De beboere vi har er oftest de nedre sociale lag, og der kan man åbenbart konstatere, at de ikke nyder godt af den samme økonomiske udvikling som resten af samfundet«, siger AAB-direktøren.

Flere »almindelige« familier ryger ud
AAB’s Christian Høgsbro har ikke tal for, hvem det er, som oftere bliver sat på gaden end tidligere, og om der er tale om nye grupper, som kommer i så alvorlig økonomisk uføre, at de ender på gaden.

Det mener til gengæld direktøren for KAB, Danmarks største udlejer efter sammenlægningen med Boligselskabet AKB første januar i år. KAB administrerer cirka 50.000 lejemål i hovedstadsområdet og måtte sætte 185 familier på gaden i 2006.

»Det er svært at være videnskabelig på det her felt. Historisk set har der altid været en gruppe af folk, som lever på yderkanten af samfundet, og som kun holder fast med det yderste af neglene. Det er vel halvdelen af dem, vi sætter ud. Men en af de nye grupper, vi ser i den her slags sager, er mere almindelige familier, som mister overblikket over rudekuverterne. Vi tror, at det hænger sammen med kontanthjælpsloftet«, siger KAB-direktør Jesper Nygård tilpolitiken.dk.

Udsættelser giver varige ar på sjælen
Han har set en udvikling over de sidste fire år, hvor familier, som før lige havde råd til huslejen, nu må opgive at betale regningen.

»Vi ser også et stigende antal børnefamilier, som bliver sat ud. Det var for ti år siden helt utænkeligt. Det er det ikke mere«, siger KAB-direktøren.

Han minder om, at det ikke bare drejer sig om tal i en statistik fra Domstolsstyrelsen, men rigtige mennesker og vigtigere, børn af kød og blod.

»Forestil dig en ti- og en tolvårig, som står med deres enlige mor, når det ringer på døren, og der står en medarbejder fra KAB, en medarbejder fra socialforvaltningen, kongens foged, en låsesmed og en flyttemand. For dem, som det her rammer, er det blodig virkelighed, som sætter ar på sjælen for resten af livet«, siger Jesper Nygård.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2007, 20:45   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

Citat:
En flekser på ledighedsydelse kan ikke få nogen støtte .
Stella jeg giver dig 110% ret i alt hvad du har skrevet (kommer tilbage omkring det senere ) men jeg ville lige skynde mig med en rettelse ...

Du skriver at en flekser på ledighedsydelse ikke kan få nogen støtte

Det håber jeg da bestemt ikke der er nogen der har bildt dig ind ???

Boligsikringen er indtægtsbestemt og du kan få det hvad enten du er på ledighedsydeles i arbejde, eller på kontanthjælp...

Hvis i har fået at vide at i kun kunne få 200 kr så er det noget med indtægten for jer begge og med prisen på jeres lejlighed at gøre...

Feks kan jeg fortælle at da jeg var på kontanthjælp fik jeg 2600 i boligsikring (skulle have haft lidt mere men var ramt af loftet)

en af mine kollegaer der også er flekser fik i boligsikring da hun var på ledighedsydelse det samme som mig , vi har begge en husleje på lidt over 6000 kr ...

Nu hvor jeg er i arbejde, får jeg 2480 men ryger til feb helt ned på 760 (fordi jeg så kun har et barn da den ene af mine sønner bliver 18 år ) så det har helt og aldeles noget med indtægt og pris på lejlighed samt antal børn at gøre

Hvis jeg blive arbejdsløs igen og kommer på ledighedsydelse vil jeg igen komme på omkring 2500 kr i boligsikring
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2007, 21:04   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

hej Hejdien

Jeg ved godt man kan få boligstøtte men når man er uden børn og lejligheden er over 65 kvm. så regnede de ud på kommunen at det blev til 200 kr i boligstøtte for mig og 200 for min mand med ledighedsydelse begge to.

jeg kender også til en anden dame på ledighedsydelse som kun kan få 200 kr. Hun har ingen børn.

det er anderledes for fleksere end førtidspensionister.

hvis jeg havde fået FTP så kunne jeg få mere ?

jeg var skam på kommunen og få det regnet ud ?

det kunne være spændende at høre fra andre på ledighedsydelse uden børn...hvad de kan få I boligstøtte ?

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2007, 21:08   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

Oki Stella og det tror jeg du og kommunen har helt ret i

gruden til at jeg syntes det var vigtigt at få rettet det var fordi jeg læste det som om at det var det at man var på ledighedsydelse der gjorde at man ikke kunne få boligsikring og det kan jeg godt forestille mig at nogen mennesker ville gå i panik over :|

Er du tovlig mand , hvis jeg ikke kunne får boligsikring fordi jeg var på ledighedsydelse så ville jeg meget hurtigt stå ude i køen sammen med de andre boligløse
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2007, 21:25   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

OK det forstår jeg godt...det kunne lyde som det ...nej det jeg mente var at man ikke får ret meget støtte hvis man er uden børn .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2007, 21:29   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

Kan man ikke få §34 som flekser?

Og Hejdien...
Jeg mener, at der kun er tale om en gradvis nedsættelse af boligstøtten, når ens børn bliver 18.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2007, 22:14   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

zuza nej desværre det har DF fået indført , fra tror det var 2006 stoppede boligsikringen når børnene bliver 18 år så kan de selv tjene deres penge mener man ...

Og ja det kan de vel også, syntes bare at det forringer en del for de lavtlønnedes børn...

Ved at min søn har kammerater der har forældre der sidder økonomisk meget godt i det, de køre i store biler (børnene) og de bruger deres SU og hvad de evt tjener på fritidsjob som lommepenge...

Ved at min søn flere gange har diskutteret med disse kammerater når de syntes han er kedelig fordi han ikke kan tage med i byen hver weekend, hans SU går nemmelig til husleje , og når han kommer til eksamens tiden stopper han med fritidsjob, da han ellers som ordblind ikke har en chance for at kunne følge med i eksamens ræset

Jeg har også fået lavet beregningen for min søn som er 17 nu og bliver 18 og det er ganske vist at alt stopper når han bliver 18 år
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2007, 23:39   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

Hejdien...

Vedrørende boligstøtte, når barnet bliver 18, så fandt jeg følgende:
Citat:
Lov nr. 1420 af 21. december 2005 indeholder nedenstående ikrafttrædelses- og overgangsbestemmelser. (Lovændringen vedrører §§ 7, 8, 41 og 54. Lovændringen angår nedsættelse af aldersgrænsen fra 23 år til 18 år for, hvornår børn indgår i boligstøtteberegningen som børn, m.v.)

§ 2

Stk. 1. Loven træder i kraft den 1. januar 2006.

Stk. 2. Nedsættelsen af aldersgrænsen fra 23 år til 18 år, jf. § 1, nr. 1, finder kun anvendelse for personer, der fylder 18 år den 1. januar 2006 og senere.

Stk. 3. For personer, der er fyldt 18 år den 1. januar 2006, finder aldersgrænsen i den hidtil gældende § 7, stk. 2, og § 41, stk. 2, 4. pkt., fortsat anvendelse.

Stk. 4. For husstande med hjemmeværende børn, der fylder 18 år den 1. januar 2006 og senere, ydes der i årene 2006, 2007 og 2008 et tillæg til den beregnede boligstøtte. Tillægget opgøres som en andel af forskellen mellem den beregnede boligstøtte efter den hidtil gældende aldersgrænse og den beregnede boligstøtte efter den i denne lov fastsatte aldersgrænse. Denne andel udgør

1) 75 pct. i 2006,

2) 50 pct. i 2007 og

3) 25 pct. i 2008.

Stk. 5. Reglerne i §§ 33, 34 og 42 a i lov om individuel boligstøtte finder anvendelse på summen af den beregnede boligstøtte og tillægget til den beregnede boligstøtte, jf. stk. 4.
Selve beregningen baseres jo også på børnenes indtægt.

Det gælder KUN de børn, der fylder 18 EFTER 1.1.2006.
Ellers skulle man få boligstøtte, indtil de er 23. (Sådan som jeg forstår det.)

Men hvis der INGEN indtægt er, så burde boligstøtten jo ikke falde helt væk endnu.

SU indgår som indtægt. Jeg ved ikke, om man så også siger, at de første cirka 16.000 kan fradrages, som for børn under 18, før man beregner husstandsindtægten.

Beløb UNDER cirka 200 kroner pr. måned udbetales IKKE.

Mon ikke, du intet får, fordi jeres samlede husstandsindkomst bliver for stor? Og intet har med alder at gøre?

Håber du - og andre - kan bruge det til noget.

Ellers kan man læse videre på nedenstående link.


http://www.social.dk/ministeriets_om...igsikring.html
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2007, 07:35   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

Hej zuza

Det kan godt tænkes at det er vores samlede indtægt denne gang, men det vil jeg da lige undersøge da min søn jo ikke har andet end su for hjemmeboende... tak for oplysningen det var jeg ikke lige opmærksom på (tror jeg heller ikke kommunen er, da jeg fik at vide at man efter den nye lov ikke kunne få boligsikring til den ældste ) så jeg vil lige tage det du har skrevet med til kommunen
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2007, 07:53   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

Og så lige tilbage til den oprindelige tråd, så lige i godmorgen danmark at venstre og socilademokratiet var inde i studiet og snakke om alle de udsættelser, og at DAB havde oplyst at der alene indtil nu var sat lige så mange på gaden hos dem (altså på 4 mdr) som der var i hele 2006

Men nu vil Venstre også lave en undersøgelse af hvorfor folk ikke betaler deres huslejer (så kan der lige ryge et par tusind mere ud mens de undersøger det )

Men ifølge Venstre så er det så skinner det tydeligt igennem at folk "vælger" ikke at priotere deres husleje så højt og så må kommunerne gribe ind ved at lave en betalingsordning sådan at de betaler huslejen for folk ..

Sidder så bare og tænker på sådan en som min egen nevø på 22 år som er psyksik og fysisk syg og som får lavste kontanthjælp, han har været ved at blive sat ud af sin lejlighed nu 5 gange, og NU betaler kommunen så hans husleje,,,

Ærgeligt er det bare at når hans husleje er betalt så er der 1500 kr tilbage...

Venstres løsning på sådan et problem er...

så må folk finde noget billigere at bo i , for det er deres eget ansvar at de sætter sig for dyrt og i for dyre boliger...

så er det jeg tænker hmmm gider i at vise mig de billige boliger, jeg kan nemmelig ikke finde dem trods en intens søgen

Her i kommunen er der en lille gruppe boliger der er til at betale men der er tilgengæld også 15-20 års ventetid på dem ... og folk flytter ikke gerne fra dem ...

Mon ikke de skulle tage og kigge på hvorfor en ganske almindelig bolig på 76 kvm (min) skal koste 6300 kr om månden ??

Kunne det tænkes at de skulle have ladet landsbyggefonden være og i stedet bruge nogen af de penge på at sætte boliger ned i husleje sådan at folk "kan" betale deres huslejer ??

Jeg ved at for mit eget vedkommen så er jeg skrevet op til en mindre bolig sådan at jeg forhåbentlig kan få en billigere husleje når min søn flytter hjemmefra , så kan min datter og jeg godt nøjes med en to værelses for at få det ekstra at leve for....
Problemet er bare at sådan er der mange der tænker så de to værelses her i byen er IKKE til at komme i nærheden af (jeg kender efterhånden mange ed både et og to børn der vælger at bo i to værelses lejligheder)

og hvad sker der når vi alle vil i de små lejligheder ??? så bliver alle de store jo tomme, fordi folk med en indtægt ikke har råd til at bo i dem..

Og hvem skal betale for det ???

Jeg er ikke i tvivl om at det er den lave kontanthjælp der gør at folk ikke har råd til deres lejligheder, men jeg er heller ikke i tvivl om at det er de vanvittige høje huslejer der også er en medvirkeden faktor til det, der er mange eneforsørger efterhånden og med en indtægt er det svært at undvære 6-7000 kr til huslejen, der er trods alt andre regninger der også skal betales ...

Så når folk der har en rimlig indtægt ikke kan overkomme deres huslejer, hvordan fanden skulle kontanthjælpsmodtagere så kunne klare den ????

Det tror jeg ikke vi behøver nogen sfi undersøgelse for at finde ud af :@
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man skal aldrig sige aldrig - FP efter 2013-regler Jasv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 21-05-2013 22:05
nordiske statsborgere smides ud Huldra Det er da strengt ! 25 23-08-2010 13:09
3.912 lejere sat på gaden i 2009! buster Politik og Samfund 20 17-03-2010 14:56
Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 17-04-2009 12:45
Førtidspensionister og lejere kan ikke få medlemskreditkort hos FDB zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 05-03-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension