K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2010, 10:16   #1
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Unhappy Arbejdsprøvning - rapportfrist???

Hej Alle.

Nu er jeg så lige lidt tilbage igen... Har været et kort smut i arbejdsprøvning - på trods af at min egen læge frarådede det... Og selvfølgelig kunne jeg ikke klare det - ØV!!!!

Det var ellers de helt optimale omstændigheder, og jeg var virkelig opsat på at det skulle lykkedes. Men jeg måtte ret hurtigt sande at min krop nok bare slet ikke var enig med mit hoved om hvor meget "vi" kunne klare.

Min arbejdsprøvning blev stoppet 19/11-2009, da min læge ikke mente det var forsvarligt at fortsætte. Kommunen stoppede afprøvningen - men har så vidt jeg ved IKKE hentet lægelig dokumentation for dette.

Jeg er nu blevet orienteret om at jeg er overflyttet til "Marselisborg" for videre afklaring. Det der bare undrer mig, er at vi idag skriver 18/1-2010 og jeg har stadig INTET hørt.... Hverken rapport på afprøvningen, ressourseprofil eller noget som helst!!!!

Er det helt lovligt???!!!!
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 10:35   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
nej

Det er absolut ikke lovligt nej, om ikke andet så SKAL de foretage opfølgningssamtaler er det hver 4 eller 8 uge?

Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig hurtigst muligt og helst idag at få en aktindsigt afsted, så både du ved hvad der sker, men også så de får fokus tilbage på din sag.

Print den ud der ligger her på k10 i 2 eksemplarer og aflever den personligt. Få skrevet at de har modtaget den på den du tager med hjem igen, så kan de ikke løbe fra det.

Samtidig ville jeg hurtigst muligt få en klage bikset sammen. Hvis din læge har frarådet arbejdsprøvning, og de sender dig ud i en alligevel, og ikke kan gennemføre den pga kroppen siger stop, så ville jeg klage og forlange at de ikke sender dig ud i flere arbejdsprøvninger. Bed dem om et svar på hvem der tager ansvaret for det hvis du ødelægger din krop endnu mere ved endnu en arb. prøvning.

Send klagen til kommune, kommunalbestyrelsen, socialrådgiveren og hendes leder. og forlang at få et skrifteligt svar.

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 10:44   #3
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Har været der....

Har prøvet den metode med at klage før - og fik bare slet ikke noget ud af det!!! Tværtimod.

Problemet lige nu er, at jeg har fået ny sagsbehandler et par gange - og det er altså bare i dette arbejdsprøvningsforløb! Lige nu ved jeg slet ikke hvem min sagsbehandler er....

Overvejer at sende sagen til folketingets ombudsmand.... Der er SÅ mange lovovertrædelser i min sag - og jeg HAR gjort vildt og blodigt opmærksom på det - men de er komplet ligeglade.....

Derfor ledte jeg efter de helt konkrete regler på området for arbejdsprøvning....
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 23:01   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Du kan jo skrive til jobcenterchefen, noget i stil med, at da du ikke er klar over hvem der er din sagsbehandler skriver du nu til ham/hende, i håb om at få svar på hvad der sker i din sag, lidt om hvad der sidst er sket og hvor længe siden det er at du har hørt noget, og at du gerne vil have oplyst hvornår du kan forvente at der sker noget, og hvad.

Og så er der det pudsige ved det, at hvis man ikke skriver tydeligt at det er en klage så går skrivelsen til sagsbehandleren, så du skal måske overveje om det er i orden at den bare går til sagsbeh. eller om du vil skrive KLAGE på den den og adressere den til jobcenterchefen.

Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning Timmy Spørgsmål ang fleksjob 34 16-11-2011 21:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning jsn Alt det andet 3 22-07-2009 14:57
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension