K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2010, 13:06   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lægekonsulentens rolle

Så lige i dag at socialpolitisk forening i deres tema nummer har lægekonsulenter og deres virke på kommuner under behandling ...

Desværre kan deres blad ikke læses på nettet men jeg for min del vil bestille det , det koster 50 kr + 46 i forsendelse jeg vil da lige læse det ...

Men her er hvad de skriver om det ...


Citat:
Social Politik nr. 6 har fået overskriften: Lægekonsulenternes rolle – til debat. I artiklerne ses der kritisk vurderende på de funktioner, som lægekonsulenterne og sagsbehandlerne har fået som led i den førte beskæftigelsespolitik. Forfatterne giver flere og delvis modsatrettede bud på forholdet mellem lægekonsulenter, sagsbehandlere og klinisk arbejdende læger: om der er et problem, hvad problemet går ud på, og hvordan det kan løses.
Tidsskriftet er udgivet i uge 51.

Og hvis andre kunne tænke sig at læse det så kan det bestilles her http://www.socialpolitisk-forening.d...x.php?side=700

Og mere om foreningen finder i her http://www.socialpolitisk-forening.d...x.php?side=100
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 14:01   #2
Margit
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2005
Indlæg: 7
Styrke: 0
Margit er ny på vejen
Wink Lægekonsulent

Hej
Jeg bliver så harm når sagsbehandler skriver at lægekonsulenten vurderer
LÆGEKONSULENTEN er konsulent og ansat til at "oversætte" de lægelige papire til sagbehandleren HUSK Vurderingen ligger hos sagsbehandler eller teamet.
Ha fortsat en god dag
Margit
Margit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 21:34   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det er meget

muligt at det gør det....Men men....i min sag der er det hva lægekonsulent har vurderet og skrevet....også hva han mener om jeg kan komme i betragtning til fleksjob eller ej...der har sat en stopper i min sag.

Og har fået at vide af teamlederen på kommunen, at så længe jeg har en klage i beskæftigelsesnævnet....ja så gør de ikke noget i min sag før der ligger et svar derfra...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 22:00   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En klagesag har IKKE opsættende virkning.
bare til orientering.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 23:36   #5
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
hvad er det lige at lægekonsulenterne oversætter? og til hvad??? det ark fra min "kære" lægekonsulent er på ... ganske rigtigt latinsk eller lægefagligt sprog, og det siges at det må de godt hvis sagsbehandlere kan forstå det!!!
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 07:08   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
De er ansat til at oversætte lægelatin til et forståeligt dansk

IKKE EN DISSE MERE !!

Alligevel tilsidesætter adskillige "læge"konsulenter diagnoser, der er stillet af læger og underbygget/bevist af røngtentbilleder, scanninger mv

"Læge"konsulenter er undtaget fra at stå i ansvarsforhold til LÆGELØFTET

Derfor tilsidesætter de gerne diagnoser, de opkaster gerne deres egne diagnoser - ofte så langt ude i hampen at det er tydeligt at det er en overlagt handling, desvære er det sådan at det er umuligt at få deres ULOVLIGE praksis stoppet

Andetsteds på siden ligger der en tråd vedr. tort for ulovlig diagnose
der findes også en tråd vedr "læge"konsulenters brud på straffeloven
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 08:18   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Så er der bestilt en udgave af det.

Altid godt at have lidt ekstra krudt, nu når lægekonsulentens vurdering kommer her om 14 dage.
Det er så kun 3 gang, min sag vurderes af en lægekonsulent selvom jeg har sagt at det må han ikke.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 08:48   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
De er ansat til at oversætte lægelatin til et forståeligt dansk

IKKE EN DISSE MERE !!

Alligevel tilsidesætter adskillige "læge"konsulenter diagnoser, der er stillet af læger og underbygget/bevist af røngtentbilleder, scanninger mv

"Læge"konsulenter er undtaget fra at stå i ansvarsforhold til LÆGELØFTET

Derfor tilsidesætter de gerne diagnoser, de opkaster gerne deres egne diagnoser - ofte så langt ude i hampen at det er tydeligt at det er en overlagt handling, desvære er det sådan at det er umuligt at få deres ULOVLIGE praksis stoppet

Andetsteds på siden ligger der en tråd vedr. tort for ulovlig diagnose
der findes også en tråd vedr "læge"konsulenters brud på straffeloven
kan ikke være mere enig.
samt i mange tilfælde går ens sagsbehandler heller i mod og derved også totalt overser diagnoser.
en lægekonsulent har fået alt for meget magt i forhold til sin rolle.
nemlig at De er ansat til at oversætte lægelatin til et forståeligt dansk
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 08:52   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Så er der bestilt en udgave af det.

Altid godt at have lidt ekstra krudt, nu når lægekonsulentens vurdering kommer her om 14 dage.
Det er så kun 3 gang, min sag vurderes af en lægekonsulent selvom jeg har sagt at det må han ikke.
min kan ikke vudere behandlingsmuligheder selvom 5 andre læger siger der ikke er nogen. så nu skal lægekonsulenten have flere oplysninger omkring det og skal skrive en ny.
selv en ven jeg har kan forstå hvad lægerne har skrevet og han er alså ikke læge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 10:44   #10
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
specificering af lægekonsulentens rolle

Hej alle

Jeg har i forbindelse med en personsag lige været inde og hitte dette her link:
http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Laege...2007_13_23.pdf

Det er til en rapport fra ankestyrelsen der hedder:
Ankestyrelsens undersøgelser af lægekonsulenternes rolle i den beskæftigelsesrettede indsats Januar 2007.
Hvor der i kapitel 6, side 49 står følgende efter den nye lov om ftp:
Citat:
Det gentages, at det er sagsbehandleren i kommunen, der har det samlede ansvar for sagen, og at lægekonsulenten kun er rådgivende. For at lægekonsulenten kan give en præcisvurdering af de helbredsmæssige forhold er det vigtigt, at sagsbehandleren formulerer præcist, hvilke problemstillinger sagsbehandleren ønsker vurderet. Der henvises til bogens afsnit 8.6 og 8.7.
Lad så kommunerne komme en gang til og sige at lægekonsulenten må en hel masse!

Kram til alle
Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ombudsmanden går ind i lægekonsulentens rolle Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 9 05-10-2011 14:23
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension