K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2009, 02:08   #1
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Er det bare mig eller? hvad mener I? et uddrag fra min lægekonsulent journal!

Julen er en herlig rolig tid, forretningerne har lukket og man får tid til at fundere og tænke og studere alt det man har i sine journaler fra kommunen.

nu studser jeg over det som man fra kommunens side har skrevet i lægekonsulentjournalen? og vil derfor gerne hører jeres mening om hvordan I ville fortolke det. ( det skal siges at den er fra 1993 )

Citat:
Alle papir viser, hun arbejder utroliglangsomt og kun vil kunne arbejde under beskyttede forhold.
Jeg mener hun er til mellemste, og mener ikke der skal indhentes yderligere oplysninger. Selv om K... S.........s erklering er fra 91 er den helt aktuel endnu. der synes ikke at være ændringer sket ud fra mit indtryk.
Vil du godt kigge på sagen og se om hun ikke er til mellemste og komme en form for diagnose
så vidt jeg herinde kan forstå, skal en lægekonsulent hjælpe med at fortolke det som læger nedfælder/ skriver i journalerne, men kigger man på understregningen da beder man da lægen direkte om en at stille en diagnose??

er det bare mig eller hvad siger I??
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 02:11   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, sådan læser jeg det også, men det kan jo være, at lægekonsulenten så har peget på, at du skulle til en speciallægeundersøgelse.

Måske du har været det senere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 02:40   #3
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Hej Zuza,
Nej jeg har ikke været til yderligere undersøgelser efter, faktisk anede vi ikke at det var gået dertil ( vi det er mit revasted som søgte førtidspension på mine vegne og så mig (sagde hunden)) Men det forbavser mig ikke hvis det er sket, man har ligeså blandet min og min mors sag ind i hiandens og dette + efter at have fået aktindsigt fra visitatoren bliver vores liste af fejl, mangler og overtrædelser bare længere

man havde papir fra:
praktiserende læge,
Glostrup Hospital mht. Epilepsi
neuropsykolog
2 x revalidering, den første fra 96 den sidste 92 hvor vi søgte



Ja faktisk vil jeg sige at sagen/sagerne er ÉN STOR FARCE

Sidst redigeret af calamityjane; 29-12-2009 kl. 02:44.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 10:06   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Fik du pension dengang i 90erne, eller kører din sag endnu?

Tingene ændrede sig meget efter 2003.

Før 2003, kunne egen læge indstille til FP, ligesom der ikke behøvede at være en specifik diagnose, et velbeskrevet sygdomsbillede, kunne også gøre det.

Dengang var det muligt at få FP både på baggrund af en diagnose og på baggrund af sociale omstændigheder.

Dengang var det så at sige næsten lægerne der bestemte hvem der skulle på FP,
SElvom kommunerne også dengang krævede reva forløb med mere, og speciallægeerklæringer. Man arbejdede med erhvervsevnekritieriet.
Først skulle man se på om en person havde mulighed for at komme tilbage til eget erhverv. OG hvis ikke, skulle der ses på mulighederne for at omskole/revalidere personen. Og til slut ville man konkludere hvorvidt personen havde mulighed for at blive selvforsørgende. Man arbejdede med "hvor meget erhvervsevnen var nedsat", 50%, 70% eller til en ubetydelighed.
Dette ville så afgøre hvilken pension du kunne få.

I dag arbejder man anderledes, en læge, ej heller speciallæge, må udtale sig om hvorvidt de mener en person kan komme tilbage på arbejdsmarkedet.

I dag må en læge ikke udtale sig om hvorvidt de mener en person er berretiget til FP. Man arbejder med arbejdsevnekriteriet, man ser ikke på hvor lidt en person kan, men på hvor meget. Hvor mange timer kan den og den arbejde per uge. Og der skal ikke være tale om ret mange før du ikke er berettiget til FP. Og uddannelse samt tidligere beskæftigelse er ej heller afgørende mere. Så hvis du stadig har en arbejdsevne på 10%, så vil du højst sandsynligt ikke kunne få pension, men med stor sandsynlighed flexjob.

Lægekonsulatudtalelsen i dit tilfælde ser noget tynd ud, ligesom det rod der har været med sammenblandingen af din mors sag, jo er helt hen i vejret.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 19:28   #5
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Hej Ragdoll, Jo jeg fik tilkendt førtidspension dengang i 93, nedsat erhvervsevne med 1/3del (efter hvad jeg mindes) da mente man at jeg var "tungt begavet" hvilket jeg senere omkring 2003 fik et rettelses seddel i hvor der blev skrevet at jeg havde ret i at der intet belæg var for at kalde mig for tungt begavet. og hvad jeg ved er at jeg havde epilepsi ( som jeg er vokset fra) og et såkaldt sort hul i "hovedet" det betyder at jeg faktisk har et sort hul ligesom dem i ude i rummet bare meget mindre, og det betyder så for mig at hvis jeg bliver for stresset kan det hænde at jeg glemmer en ting hvis der er noget jeg får fortalt evt. at jeg skal gøre. Normalt til hverdagen mærker jeg ikke til det. så har jeg lidt platfod, og her i familien har vi en lidt "sjov" rygsøjle. Indtil i dag her vores liste på fejl og mangler fra kommunens side oppe på over 30 - 40 forskellige ting, alt fra manglede nedfældning til at jeg har fleksjob ( det er da besynderligt idet at jeg jo ikke kan have fleksjob, men et skånejob idet jeg jo ER førtidspensionist ) plus skjulte agendaer. Og som jeg siger FARCEN forsætter inkl. borgmester og socialudvalgsformand og socialdirektør m.fl.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad mener du ? ? Stonefire Spørgsmål ang fleksjob 6 31-05-2012 15:19
Hvad mener I? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 22 06-01-2012 12:52
Hvad mener i? Gunell Alt det andet 11 21-03-2011 00:08
Hvad mener de? Nullemusen Alt det andet 6 27-07-2010 10:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension