K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2007, 04:06   #1
Jan69
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
Jan69 er ny på vejen
At søge selv eller blive indstillet ?

Hej jeg er helt ny her.

Jeg har læst mere eller mindre alt igennem på dette forum.

Jeg vil bare spørge hvad er forskellen på at søge førtidspension selv, eller blive indstillet til det ?

Jeg er skizofren, og har det dagligt dårligt. Det har stået på siden 2001, og jeg har trods anbefalinger fra psykiatere udskudt det tidspunkt hvor jeg ville søge pension.

Men nu går den ikke længere, jeg har ingen tilknytning til arbejdsmarkedet, og orker i det hele taget ikke mere.

Jeg er på dagpenge og har indtil december 2007 tilbage..


Tak for jeres hjælp!
Jan69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2007, 11:21   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: At søge selv eller blive indstillet ?

Hej Jan69 og velkommen til siden

Forskellen på at søge selv og på at blive indstillet til en ftp er at hvis du søger selv , så er det på det forliggende grundlag det vil sige at der ikke bliver indhentet flere oplysninger om dig, ej heller kommer du i feks arbejdsprøvning..

Hvis du skal indstilles så sørger din sagsbehandler for at hente papir som hun mener vil understøtte din sag, evt sende dig i arbejdsprøvning eller hvad hun skønner kan styrke din sag og afklare den...

Nu skriver du at du er på dagpenge indtil dec 2007, er kommunen så ikke selv gået i gang med at kigge på din sag ? ellers syntes jeg da at du skal få sparket til dem med det samme, få en tid hos din sagsbehandler og fortæl hende hvad det er du mener der skal til , og hvordan hun ser på det og hvad hun foreslår, som du vil kunne læse mange steder her på siden så går det IKKE stærkt med at få sådan en sag igennem det kommunale og da du til dec 07 ikke længere er berettiget til dagpenge så er det vigtigt at du kommer hurtigt igang med en evt førtidspensions ansøgning .

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2007, 23:49   #3
Jan69
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
Jan69 er ny på vejen
RE: At søge selv eller blive indstillet ?

På det foreliggende grundlag..?

Det kan så kun blive pga. hvad lægen har at sige ?
Der foreligger jo intet andet end min sygejournal.

P.T. har kommunen INTET på mig, jeg er ikke en sag endnu.
Derfor ved jeg ikke om det er klogt at søge selv..
Jan69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 13:07   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: At søge selv eller blive indstillet ?

Du skriver at du får dagpenge, mener du med det sygedagpenge ? eller mener du at det dagpenge fra a-kassen ?

Det lyder mærkeligt at du kan få dagpenge siden 2001 det er 6 år !!

Hvis du er på sygedagpenge så skal der være lavet sygeopfølgninger, og nu ved jeg med mig selv at jeg blev sparket ud af a-kassen da de opdagede at det var sygdom der gjorde at jeg ikke kunne komme tilbage til det ordinære marked ..

Har du slet ikke arbejdet siden 2001 ?

og ja på det forliggende grundlag, så er det de papir kommunen har på dig nu, det vil sige at hvis du kun har en sygejournal så er det den der afgøre sagen..

Hvis jeg var dig så ville jeg få bestilt en tid hos sagsbehandleren og høre hvad de går og tænker på ...
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal jeg selv søge ftp? Michael Nielse At søge førtidspension 6 24-05-2011 00:20
Fleksjob kan man selv søge?? foetsie Spørgsmål ang fleksjob 10 10-10-2010 14:44
flexjob selv søge jj2 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 14:01
Må man selv søge fleksjob Trylledyr Spørgsmål ang fleksjob 6 31-01-2007 11:02
Jeg er selv ved ar søge førtidspension. Jessica At søge førtidspension 0 12-06-2006 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension