K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2010, 05:08   #1
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
Thumbs down FN´s handicap konvention er ikke underlagt dansk lov!!!!

hejsa

ifob med at jeg oplever diskrimination, har jeg fremsendt 3 anmeldelser til Vxxxxxx politi.

Først nægtede man at modtage mine mail anmeldelser, derefter nægtede man igen at modtage anmeldelserne ved personlig henvendelse.

Så jeg klagede til politi direktøren og har lige modtaget dette svar (kort udsnit):

....jeg har forståelse for deres problem, men ifølge straffelovens §1 kan straf kun pålægges for et forhold hvis der er hjemmel i en lov.

....det af dem beskrevne forhold er ikke strafbart efter dansk lovgivning, hvorfor jeg må afvise anmeldelsen.

!!!!!!! ok det må jo betyde at det ikke er strafbart at diskriminere handicappede samt at FN´s handicap konvention, underskrevet af danmark, og med 1 år på bagen IKKE GÆLDER I DANMARK!!!!!!!!!!!!!!

.....har selvfølgelig tænkt at klage til stadsadvokaten

.....nogen der kender medier, har ideer til at få udmeldt denne rystende nyhed?

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 05:34   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Det er lidt svært at afgøre, når du ikke lægger alle kortene på bordet - Kan godt forstå at du ikke vil - Men det er jo umuligt at vurdere om det er strafbart/diskrimination, når vi ikke ved hvad det drejer sig om...
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 12:53   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
lægger kortene på bordet!!!!!

hej

det har ikke noget med at lægge kortene på bordet eller ej

min point er at en klokkeklar handicap diskriminations sag, ifølge fn´s handicap konvention ikke vurderes at være underlagt dansk lovgivning!!!!

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 19:50   #4
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Det er jo bare din påstand så længe ingen kender sagen - Ikke at du har grund til at påstå noget uden hold i. Jeg siger bare, at det kan vi altså ikke vurdere og skal måske heller ikke...
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 20:13   #5
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
?????

ok

så glem min påstand, så vil jeg hellere komme med en statement:

"fn´s handicap konvention er ikke underlagt dansk lovgivning"

i den står bl.a:


De i denne konvention deltagende stater, som c) bekræfter på ny, at alle menneskerettigheder og grundlæggende frihedsrettigheder er universelle, udelelige, indbyrdes afhængige og indbyrdes forbundne, samt at der er behov for at sikre, at personer med handicap fuldt ud kan nyde disse uden diskrimination,

De i denne konvention deltagende stater, som e) anerkender, at handicap er et begreb under udvikling, og at handicap er et resultat af samspillet mellem personer med funktionsnedsættelse og holdningsbestemte og omgivelsesmæssige barrierer, som hindrer dem i fuldt og effektivt at deltage i samfundslivet på lige fod med andre,

De i denne konvention deltagende stater, som h) også anerkender, at diskrimination af en person på grund af handicap er en krænkelse af det enkelte menneskes naturlige værdighed,

Artikel 4 - Generelle forpligtelser:

Stk 1. Deltagerstaterne forpligter sig til at sikre og fremme den fuldstændige virkeliggørelse af alle menneskerettigheder og grund¬læggende frihedsrettigheder for alle personer med handicap uden nogen form for diskrimination på grund af handicap. Med henblik herpå forpligter deltagerstaterne sig til:

a) at vedtage alle passende lovgivnings¬mæssige, administrative og andre foranstaltninger til gennemførelse af de rettig¬heder, der anerkendes i denne konvention,

b) at træffe alle passende foranstaltninger, herunder lovgivning, til at ændre eller af¬skaffe eksisterende love, regler, sædvaner og praksis, som indebærer diskrimination af personer med handicap,

c) at tage hensyn til beskyttelse og fremme af menneskerettigheder for personer med handicap i alle politikker og ordninger,

d) at afstå fra at tage del i nogen handling eller praksis, som er uforenelig med denne konvention, og at sikre, at offentlige myndigheder og institutioner handler i overensstemmelse med denne konvention,

Stk 4. Intet i denne konvention påvirker bestemmelser, som er bedre egnede til at virkeliggøre de rettigheder, der tilkommer personer med handicap, og som måtte være indeholdt i en deltagerstats lovgivning eller i folkeretten, som den er gældende for den pågældende stat. Menneskerettigheder eller grundlæggende frihedsrettigheder, der i medfør af love, konventioner, regler eller sædvane anerkendes eller eksisterer i en i denne konvention deltagende stat, må ikke begrænses eller fraviges under foregivende af, at denne konvention ikke anerkender sådanne rettigheder eller frihedsrettigheder eller kun anerkender dem i mindre omfang.

stk 5 Bestemmelserne i denne konvention skal uden begrænsning eller undtagelse finde anvendelse på alle dele af forbundsstater.

Artikel 5 - Lighed og ikke-diskrimination:

Stk 1 Deltagerstaterne anerkender, at alle er lige for loven, og at alle uden nogen form for diskrimination har ret til lige beskyttelse og til at drage samme nytte af loven.

Stk 2 Deltagerstaterne skal forbyde enhver diskrimination på grund af handicap og skal sikre personer med handicap lige og effektiv retlig beskyttelse imod diskrimi¬nation af enhver grund.

Artikel 12 - Lighed for loven:

Stk 1 Deltagerstaterne bekræfter på ny, at personer med handicap har ret til overalt at blive anerkendt som havende retsevne.

Stk 2 Deltagerstaterne anerkender, at personer med handicap har retlig handleevne på lige fod med andre i alle livets forhold.

synes ovenstående taler for sig selv, og til superhoax, at dit fokus er helt forkert og egentlig er min egen anmeldelser underordnet, for politichefen har nemlig IKKE taget stilling til om mine anmeldelser kan kategoriseres som diskrimination, eller ej, men derimod at politichefen udelukkende drager de i fn konventionens artikler, til IKKE at være under dansk lovgivning, trods at danmark jo netop har underskrevet.

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FN's handicap konvention østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 29-05-2013 12:04
Dansk Handicap Forbund afliver fem myter. phhmw Alt det andet 2 13-02-2012 07:46
Skal vi ikke snart have et Dansk forår? Indiansummer Politik og Samfund 2 05-01-2012 18:40
19 i FN's konvention om rettigheder for personer med handicap Lilli Susanne Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 01-08-2009 16:08
Ikke-synligt handicap zuza Et godt link! 9 28-06-2008 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension