K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2005, 21:11   #1
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Studiegæld

Hej
Da jeg har fået førtidspension siden august, vil jeg gerne høre om muligheden for at søge om eftergivelse af min studiegæld. Jeg ved, at man kan søge lige så snart man har fået tilkendt pension. Ved I hvilke kritierier, der gælder for at gælden kan blive eftergivet? Kan I vurdere, om jeg kan få gælden slettet? Hovedstolen var ca. 61.000. Jeg har betalt afdrag i 4 år (ca. 1300 mdl.), og gælden er nu på ca. 35.000. Efter planen skal sidste afdrag betales i november 2010.
Hilsen Martin
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2005, 19:58   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Studiegæld

Hej Martin.

Jeg ved desværre ikke noget om det, men tror du skal have fat i su-styrelsen - evt. kigge lidt på deres hjemmeside.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2005, 00:45   #3
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
RE: Studiegæld

Der står desværre ikke så meget om selve kriterierne på SU-styrelsens hjemmeside, så hvis andre har haft "held" med at få eftergivet en studiegæld pga. førtidspension, hører jeg gerne fra jer.
Hilsen Martin
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2005, 09:24   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Studiegæld

Hej Martin.

Jeg fandt lige den her, som er fra økonomistyrelsen,

Eftergivelse af studiegæld


Du kan søge om eftergivelse af den studiegæld, som du ikke kan tilbagebetale med passende ydelser i løbet af en 15-årig tilbagebetalingsperiode.

Du kan tidligst få behandlet en ansøgning om eftergivelse af studiegæld 12 år efter, at din uddannelse er afsluttet eller afbrudt. Hvis du får førtidspension eller invaliditetsydelse, eller hvis din erhvervsmæssige situation kan sidestilles hermed, kan du søge straks.

Hvis du har statsgaranterede studielån og har overholdt aftaler om studiegældens tilbagebetaling, kan du søge om forhåndstilkendegivelse om eftergivelse af studiegælden, når der er gået 9 år af 12-års perioden.

Ved vurderingen af, om du kan få eftergivet din studiegæld helt eller delvist, vil der blive set på, om du hidtil har betalt tilstrækkeligt på studiegælden, og om du kan tilbagebetale mere inden udløbet af 15-års perioden.
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Studiegæld Abraxus Dit og Dat 2 21-08-2013 22:59
Eftergivelse af studiegæld Jesper38 Alt det andet 59 02-03-2013 11:55
Henstand på studiegæld, søg eftergivelse? jenspinddk Alt det andet 8 01-09-2012 12:08
Regler for eftergivelse af studiegæld Devi Alt det andet 7 06-11-2010 00:46
Fleksjob, studiegæld og ny lov om eftergivelse Pelka Spørgsmål ang fleksjob 1 31-08-2006 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension