K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2009, 21:08   #1
Carl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Carl er ny på vejen
Har brug for hjælp til at søge førtidspension

Hej.
Jeg ved godt jeg muligvis kunne have læst svarene jeg søger ved at læse de forskellige tråde, men vil gerne have specifik hjælp, da jeg intet ved om hvordan man gør.

Min kæreste har kronisk bækkeløsning og har tidligere fået at vide, hun var for ung til at søge førtidspension. Hun er i dag 37 og har haft bækkenløsning, i 16 år nu. Vi er lige flyttet sammen og hun bor i dag ikke i samme kommune som dengang.

Hun spiser morfin piller for smerterne og lykkepiller, for ikke at blive deprimeret over der er en masse ting hun ikke kan.

Jeg skaffede min kæreste et job, som juleafløser der hvor jeg arbejder, og hun nåede kun at være der 2 nætter. Hun sidder lige nu og har smerter i hele kroppen og kan ikke arbejde i nat. Hun har meget store smerter i hoved og det har hun også tit.

Der findes en del papirer hos hende tidligere læge og på den smerteklinik hun har været på. Hun har haft en depration som varede i 3 år, pga hendes smerter.
Hendes nye læge, kender ikke til hendes historie, men udskriver de morfin til hende som hun har fået de sidste 16 år.

Hvad gør vi for at komme igennem systemet?

Håber virkelig I kan hjælpe.
Carl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 21:45   #2
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Hej Carl

Av for den da det er da ikke en rar situation for dig og din kæreste.Jeg kan forstå at I har kæmpet med det i mange år.Først og fremmest er det at (tidl) kommune har sagt at din kæreste var for ung til førtidspension noget f******* sludder.Førtidspension er en foranstaltning der drejer sig om ERHVERVSEVNE og aldeles ikke om alder.I skal først og fremmest henvende jer til jeres kommune og bede din kærestes sagsbehandler om kommunens bud på hvordan hun kan blive selvforsørgende.Dette SKAL kommunen iflg Lov
om aktiv socialpolitik. Det er næsten altid en lang og sej kamp at nå igennem det kommunale system,men den kan vindes.Næsten alt er bedre en at leve i et smerte*******
der har krævet 16 års morfikabeh.og samtidig skulle leve op til forventninger om at være erhvervsaktiv.

Mange gode ønsker herfra

Liberg
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 23:06   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det er desvære noget komunerne bruge meget det med alder jammen du er da alt for ung til pension sagde de også til mig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 23:31   #4
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Hej igen Carl.


Det vil altid være en god ide selv at få sat gang i indhentning af de papirer
og beskrivelser der er fra egen tidligere læge,og smerteklinik.Jeg er sikker på at jeres nuværende egen læge vil kunne være behjælpelig med dette , der er jo dog vel en grund til at han har ordineret morfika i så mange år.

hilsener og

Liberg
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 23:55   #5
Carl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Carl er ny på vejen
Tak.
Vi har boet sammen i godt 1/2 år, så jeg var ikke med, da hun første gang søgte.

Jeg agter at ringe til hendes tidligere læge og smertekliniken mandag og finde ud af hvad jeg ellers har brug for, for at vise kommunen at førtidspension er eneste løsning.

Jeg kan næste gætte mig til at kommunerne rundt omkring gør alt for at undgå at førtidspensionere.
For ca. 8 år siden måtte min kæreste melde sig syg fra hendes arbejde og efter en periode, på 3 år på sygedagpenge, kom hun i revalidering, men kunne ikke klare det. Kommunen "glemte" at fortælle at man så ikke kunne komme tilbage til sygedagpenge bagefter.

Det skal så også siges at hun var gift dengang, men en mand som tjente rigtig mange penge, så de kunne godt klare sig økonomisk, uden hun skulle tjene penge.

I dag har hun et beløb som hun fik i forbindelse med skilsmissen og får ellers kun børnepenge. Det er hvad hun har.

Så hvilken fælder er der, som man kan forvente kommunen vil bruge?
Carl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 03:28   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Carl det smarteste i kan gøre lige nu og her er at lægge en plan for det hele og så tage det fra en ende af ...

1 Der skal indhentes papir fra alle i behandler systemet hun har været i kontakt med de sidste 16 år (siden sygdommen opstod) du kan finde aktindsigts erklæring her http://www.k10.dk/media/aktindsigt_ved_laege.html

2 Så skal der hentes aktindsigt ved kommunen, det er ikke sikkert at jeres nye kommune har fået dem alle sammen så send en aktindsigts erklæring til både ny og gammel kommune .. erklæring til det finder du her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Nu lyder det som om hendes sag og gammelt afslag er givet for lang tid siden (hvis det da ikke bare er noget der er sagt mundtligt ) så det der skal ske er at der skal gang i noget arbejdsprøvning ressourceprofil og hvad der ellers må være , men da det er så tideligt i forløbet ja så er der mange ting der skal være på plads først ..

Derfor er det klart smartest at din kæreste ringer til lægen mandag og får en samtale med denne, han ved jo øjensynlig ikke hvad der er galt men er bare fortsat med pillerne hvis din kæreste får ondt i hele kroppen af to dages arbejde så er der jo noget der kan tyde på at der er kommet mere og andet til end bækkenløsning ...

Så få fat i lægen og få ham med ind over helbreddet og se om der er noget han kan gøre for din kæreste ...

Nu starter folk snart deres juleferier så det nok begrænset hvor meget i når i år , men send alle aktindsigts erklæringer af sted så burde i kunne nå at have div papir inden nytår

Så er der nogle ting der er gode at efterleve og som kan gøre jeres gang igennem systemet en del nemmere...

Tal aldrig i telefon med kommunen, alt skal foregå på skrift, når hun skal til møder optag det og sørg for der er en bisidder med, sæt jer ind i div lovgivninger sådan at i ved hvad der kan forlanges af jer og af kommunen.
Bed om at få løbende aktindsigt så i altid er up too date med hvad kommunen foretager sig


Det er nogen meget simple regler som kan hjælpe jer langt hen af vejen ...

Og som Peter ville have skrevet (anden bruger på siden )

BLIV I DIN TRÅD ved at blive i den samme tråd er det meget nemmere for andre at vejlede jer og råde jer og hjælpe jer så godt de kan, der er nogen herinde der er skrappe til at finde regler love osv ...

Nu kunne jeg godt skrive en masse om hvad i kan vente jer og hvordan i evt kan løse det , men tror det er smartest at tage den hen af vejen ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for hjælp Mrs. S Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 09-03-2013 11:19
Har brug for hjælp. Trolden02 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 26-10-2012 13:48
Søge Førtidspension - Hvilken dokumentation har jeg brug for? pnordb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 10-04-2012 18:50
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
jeg har brug for hjælp. tulle35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-11-2009 10:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension