K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2009, 14:57   #1
glmol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2008
Lokation: Albertslund
Indlæg: 5
Styrke: 0
glmol er ny på vejen
Smile Kommunale fleksjob - se nyt fra tv2/bornholm

PÅ grund af den store ledighed blandt mange fleksjobbere har flere kommuner valgt at oprette kommunale fleksjob derblandt Ballerup, Lolland og Bornholm. Nu har Arbejdsmarkedsstyrelsen vurderet modellen på Bornholm og har for første gang udtalt sdig positivt om modellen. Se mere på mere link fra
tv2/Bornholm: http://www.tv2bornholm.dk/moduler/ny...515&vID=518156
glmol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 15:13   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tjaaa -bemærker mig at man(kommunen) IKKE giver jobgarantier -hmm...

(hvem sagde udnyttelse, neeej, det sagde jeg da ikke!) Klart, de udtaler sig positivt! (min mening)

-misforstå ikke, det er da dejligt for de flexjobbere som er så heldige at få en meningsfuldt arbejde -forhåbentlig til en ordentlig overenskomstmæssig løn!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 15:19   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up

Det var sandelig årets gode julegave til ledige fleksere.

Så nu kan man da kun opfordre ledige fleksere til at søge kommunale/statslige job overalt.

Der er skærpet pligt til at indkalde handicappede til jobsamtaler i det offentlige, så det er bare med at fyre ansøgninger af.

Læs arbejdsmarkedsstyrelsens notat her:

http://www.tv2bornholm.dk/s1/upload/...nskommune2.doc
Citat:
Arbejdsmarkedsstyrelsen har modtaget en redegørelse af 20. oktober 2009 fra Bornholms Regionskommune vedrørende ”Pulje til fleksjob i Bornholms Regionskommune”. I redegørelsen beskriver kommunen et nyt initiativ til at få fleksjobvisiterede med længere ledighed bag sig i fleksjob.

Målgruppen er personer, der er visiteret til fleksjob, og fortsat vurderes at kunne stå til rådighed for et fleksjob, men som har været langvarigt ledige. Det er kommunens vurdering, at målgruppen ved at blive tilbudt et fleksjob (i en kommunal virksomhed) vil kunne (gen)skabe selvtillid, motivation og nye kompetencer, således at deres muligheder for fastholdelse på arbejdsmarkedet via fleksjob øges.

Ansættelsen i den kommunale virksomhed sker som fleksjobansættelser i øvrigt, og kommunen afsætter midler til dækning af den kommunale virksomheds lønudgifter (udover det der dækkes af fleksjobtilskuddet) i en periode på minimum 9-12 måneder. Herefter bærer den kommunale virksomhed selv lønudgiften (udover fleksjobtilskuddet).

Fleksjobordningen
Formålet med fleksjobordningen er at give personer med væsentlige og varige begrænsninger i arbejdsevnen mulighed for at bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet ved at etablere ordinære ansættelser, hvor arbejdsgiveren tager de fornødne skånehensyn. Den fleksjobansatte ansættes på ordinære løn- og ansættelsesvilkår, hvilket bl.a. indebærer, at personen som udgangspunkt ansættes til ordinær løn, i hvad der svarer til fuld tid på området og i en tidsubegrænset stilling, når dette er det sædvanlige indenfor området.

Skånehensynene indebærer typisk, at personen kun arbejder på deltid eller arbejder fuld tid, men for nedsat kraft. Arbejdsgiveren modtager et tilskud til ansættelsen af kommunen som kompensation for at tilgodese skånebehovene. Tilskuddet kan være på halvdelen eller 2/3 af mindstelønnen på området.

Kommunen har pligt til at søge at tilvejebringe fleksjob til de personer, der er visiteret til ordningen. Der er som sådan ikke krav i lovgivningen til, hvordan kommunen tilvejebringer fleksjobbene, eller hvordan de matcher fleksjobvisiterede til de konkrete job. Det følger dog af intentionen med ordningen, at ansættelsen så vidt muligt sker som på arbejdsmarkedet generelt, dvs. at ansættelsen sker på baggrund af en konkret individuel vurdering af det bedste match mellem fleksjobvisiterede og den ubesatte stilling.

Fleksjobbet er som nævnt en ordinær ansættelse – bortset fra at arbejdsgiveren modtager tilskud fra kommunen – og det konkrete job skal således være et ordinært job og ikke have karakter af fx en virksomhedspraktik eller anden form for tilbud om midlertidig placering/afprøvning.

Det er ikke i sig selv i strid med intentionerne i ordningen, at kommunen har et økonomisk incitament til at etablere fleksjob til ledige fleksjobvisiterede, men målet med at etablere fleksjobbet bør ikke være, at kommunen på kort sigt kan spare penge – herunder genoptjene retten til statsrefusion – men at den ledige fleksjobvisiterede opnår (varig) tilknytning til arbejdsmarkedet i form af et fleksjob.

Der er ikke noget til hinder for, at kommunerne – for at fremme etableringen af fleksjob i kommunen – yder tilskud til arbejdsgiverne ud over fleksjobtilskuddet i en kortere eller længere periode. I staten eksisterer fx en ordning, hvor statslige arbejdsgivere modtager tilskud fra Finansministeriet til dækning af lønudgiften ud over fleksjobtilskuddet.

Arbejdsmarkedsstyrelsen forudsætter, at kommunen i den konkrete udformning af projektet sikrer sig, at ordningen er i overensstemmelsen med lovgivningen på området.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 19:37   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tjaa mig kunne de da bruge til kopi arbejde ,og jeg ville da gøre mit beste for at det bliver de rigtige papir der kommer frem...selv blev jeg jo overaskede ,da min profil kom ,jeg havde pluslig i den sidste del asperger og hed Bjerne....Så de kan uden trivl bruge noget hjælp

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 11-12-2009 kl. 19:40.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen, der vil til Bornholm d. 11. juli 2011?? Gizmo Dit og Dat 4 05-07-2011 08:46
politikerene er på Bornholm i disse dage østerbro Politik og Samfund 1 15-06-2011 23:05
Flexjob på Bornholm supersus Spørgsmål ang fleksjob 4 25-06-2010 23:24
Den kommunale trædemølle andi1975 Din historie 2 25-01-2008 13:51
Den kommunale indsats . Stella Et godt link! 0 21-03-2007 11:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension