K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2009, 12:08   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg søger forhøjelse????

Som nogen af jer her ved, søger jeg forhøjelse af min mellemste FP til højeste.
Nu vil jeg jo egentlig gerne være samarbejdsvillig, men jeg har modtaget en invitation fra kommunen om at deltage i et møde med lægekonsulent og sagbehandler i næste uge. Jeg kan takke nej, hvis jeg ønsker det, men så er der det med samarbejdsvilligheden?

Er det ikke sådan at når først lægekonsulenten har set dig at så kan han ikke længere udtale sig om dig? Han bliver inhabil, så at sige?

Jeg spørger fordi jeg ikke er helt sikker på min retslige stilling i dette, på den anden side, hvis jeg takker nej, kan de tænke at jeg har noget at skjule, hvad jeg ikke har, men må sige at jeg er lidt paranoid i alt dette, og er bange for hvad de pønser på.

Invitationen siger "samtalen bliver afholdt for at afklare min sag".

Al råd og vejledning, især med henblik på regler modtages med kyshånd.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 13:28   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Er det ikke sådan at når først lægekonsulenten har set dig at så kan han ikke længere udtale sig om dig? Han bliver inhabil, så at sige?
Som jeg har forstået ,er han først inhabil hvis han har undersøgt dig.

Hvis du har nogle lægepapirer, som viser at du har fået det værre, så tag dem med til mødet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 15:23   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
1000 tak for....

....svar trold, jeg tror bare det er til en samtale, det er ihvertfald det der står i brevet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 16:42   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
tja den er jo lidt tvetydig den der...

Lægekonsulenten må ikke have kendskab til borgeren igennem sit arbejde....

Men det får han jo på den her måde når der skal afholdes et måde....

Men jeg er ikke sikker på at det tæller med...

Men men men...

Der står tydeligt at lægekonsulenten ikke må have noget at gøre med ang hvilken ydelse borgeren skal have eller har krav på...

Citat:
Tre retningslinjer skal særligt fremhæves

1) Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser.

2) Når der indhentes oplysninger fra praktiserende læger eller speciallæger, må lægeerklæringerne ud over en beskrivelse af ansøgerens helbredsmæssige forhold ikke indeholde synspunkter eller konklusioner om patientens ret til sociale ydelser.

3) Præmisserne for afgørelsen skal fremgå klart og tydeligt af sagen, herunder hvilken betydning helbredsoplysningerne som et delelement i sagen har haft for den samlede vurdering af arbejdsevnen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Der findes også en ældre version af disse retningslinier...

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=86668

Måske du kunne kontakte dem og høre dem om hvad lægekonsulenten skal være med for...og hvilken betydning det har på den evt ydelse du skal have..

Hvis du vælger at deltage i dette møde....hvilket jeg godt ville kunne forstå at du vil....så skal du ihvertfald tage en båndoptager med så du evt kan dokumentere hvis lægekonsulenten begynder at udtale sig om hvilken ydelse du evt skal have eller har krav på...

Skulle han gøre dette...ja så vil du have en god grund til at klage over det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 17:51   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Web,

Tak for svar, et lille spørgsmål mere, skal jeg oplyse dem om det hvis jeg optager det på bånd (MP4)?

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 18:10   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
nej bestemt ikke...for så kan de afslå at holde mødet...så det skal du endelig ikke gøre...

Det er ganske lovligt at optage uden at give dem besked om det...så det er helt inden for straffelovens rammer...

Uddrag af straffeloven

Citat:
27. kapitel

Freds- og ærekrænkelser

§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,

2) skaffer sig adgang til andres gemmer,

3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=126465#K27

Så optag dem endeligt...

Du kan dog ikke bruge en optagelse som bevis bagefter....medmindre du laver en afskrift af indholdet...

Men tro mig...hvis de laver noget ulovligt...og de bagefter finder ud af at du har optaget det...så bliver de ganske medgørlige...

Det er ligemeget hvilken måde du optager det på...det være sig en mp3 optager, alm bånd eller lignende...

Det nemmeste er næsten at bruge sin telefon...forudsat at den selvfølgelig kan optage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 01:23   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
havde jeg bare vidst at man måtte optage sandbehandler uden de vidste hold da op jeg kunne have sparet mig en masse søvnløse nætter skal jeg huske tak webmaster
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 17:00   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Så var....

....jeg til mødet med lægekonsulent og sagsbehandler, men jeg glemte helt at lave en optagelse.

Det forløb helt anderledes end jeg havde forestillet mig, men i den positive retning, lægekonsulenten var en meget behagelig mand, og han var aktivt lyttende, nikkede bekræftende og tilføjede også bekræftende kommentarer til det jeg sagde.

Sagsbehandler sagde intet under mødet, virkede mest af alt som om hun var med som bisidder.

Formålet med mødet var at fylde nogle huller ind i den information som lægekonsulenten havde fra læger og sygehuse, for som han sagde det var jo noget af en sygdomshistorie jeg har.
Han bad mig beskrive hvordan de enkelte sygdomme gav sig til udtryk, nok for at se om jeg på nogen måder kunne flade igennem.

Hvorvidt det er tilladt eller ej, han bad om lov til at se min ryg som han jo kunne konstatere ved selvsyn er vind og skæv, ligesåvel som at jeg har et kraftigt oversjev.

Derudover konstaterede han ud fra papirerne også at jeg har denne "mystiske" gigtsygdom der er så sjælden at den ikke har noget navn, den er derfor heller ikke med på listen over de diagnoser jeg ellers har.

Alt i alt synes jeg selv det gik rigtig godt, anederledes og bedre, mere positivt end jeg forventede. Nu må vi så bare se hvad der kommer ud af det, er bange for at jeg måske skal blive skuffet.

Knus,

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 16-12-2009 kl. 17:03.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 03:00   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er da dejligt at hører at det var et positivt møde...specielt når du glemte at optage det...

Ja det bliver spændende at se om din forhøjelse går igennem....nu er det bare ventetiden som altid er svær...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 23:23   #10
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Lægekonsulentens rolle

Det fremgår af Ankestyrelsens undersøgelse om lægekonsulentens rolle, at lægekonsulenten godt må deltage i møder med borgeren.

Ankestyrelsens undersøgelse kan findes under følgende link:

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Laege...2007_13_23.pdf

Endvidere fandt jeg frem til Ankestyrelsens principafgørlser P-22-05 og P-26-96, om hvad lægekonsulentens rolle i hvert fald ikke er.

Man er desværre nødt til selv at gå ind på Ankestyrelsens hjemmeside under Find principafgørelser og indtaste ovenstånde afgørelser, hvis man har lyst til at nærlæse dem.

Men selv om lægekonsulenten under din samtale måske skulle have gået over stregen, så ville jeg blæse på det så længe, det er din fordel.

Men skulle udfaldet af dette møde betyde, at kommunen ikke mener, du er syg nok til en forhøjelse af din førtidspension, så synes jeg, du skulle nærlæse ovenstående henvisninger meget nøje og bede om aktindsigt hos kommunen, for at tjekke, om det måske skyldes lægekonsulentens rolle i din sag.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 17-12-2009 kl. 23:26.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forhøjelse af FP meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-06-2012 18:05
forhøjelse af FP meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 19-11-2011 20:45
Forhøjelse af førtidspension Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 27-11-2009 10:28
ang forhøjelse af førtidspension mig2009 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-09-2009 11:49
forhøjelse af ftp. pr. år knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 05-02-2009 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension