K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2009, 23:24   #1
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Hvilke regler gælder for helbredstillæg, briller og tilskud fra Sygesikringen Danmark

Orientering: Dec. 2009 Har lige læst i bladet Ældresagen Nyt 2009 Læst på www.aeldresagen.dk/nyt og kunne her læse på brevkassesiden: www.aeldresagen.dk/brevkassen

Hvilke regler gælder for helbredstillæg, briller og tilskud fra Sygesikringen Danmark?
Spørgsmål fra en bruger:
Jeg har fået bevilget helbredstillæg på 728 kroner til indkøb af nye briller. Brillerne kostede 5.000 kroner minus et tilskud fra Sygesikringen Danmark på 680 kroner. I nden jeg købte brillerne, havde kommunen oplyst, at de havde en prisaftale på briller på 1.537 kroner, og at helbredstillægget ville blive beregnet ud fra denne aftale, men at jeg gerne måtte vælge en dyrere brille for egen regning.
Til min store overraskelse trak kommunen mit tilskud fra Sygesikringen Danmark fra prisaftalen 1.537 og ikke de faktiske udgifter på 5.000 kr. så jeg fik langt mindre end forventet i kommunalt tilskud.
Svar fra panelet:
Vi får i Ældre Sagen mange henvendelser om kommuners forkerte beregning af helbredstillæg sammenholdt med tilskud fra private
sygeforsikringer. I din sag har kommunen truffet en forkert afgørelse. Kommunen skal trække tilskud fra Sygesikringen Danmark fra dine faktiske udgifter til briller. Det er lidt indviklet,
men kommunens forkerte beregning betyder, at du har krav på at få efterbetalt 578 kroner.
Kommentar af undertegnede: Man skal åbenbart holde godt øje med deres beregninger i forvaltningen for at få det man har krav på.
Så husk endeligt at få checket efter når du har ansøgt og fået bevilgning/helbredstillæg godkendt. Hilsen Per Chr.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ANG. tilskud til briller sushjer 1 Alt det andet 21 18-08-2014 19:59
Hvilke regler gælder angående §34??? silkehud Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 03-08-2013 23:00
Hvilke regler gælder. Snøffe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 19-07-2013 21:16
Hvilke regler love gælder præcist for Aktivering ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 06-04-2013 10:03
Tilskud til briller Kade Dit og Dat 8 12-11-2008 23:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension