K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2009, 19:39   #1
Maria_Amalie
Ved at vænne sig til K10
 
Maria_Amalies avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2009
Lokation: Et sted syd på
Indlæg: 14
Styrke: 15
Maria_Amalie er ny på vejen
Angry Mobning på arbejdspladsen.... Nu kan jeg ikke mere!

Hej Alle sammen
Jeg er ny herinde, så håber jeg ligger denne tråd det rigtige sted

Jeg blev visiteret til fleksjob i 2007 og kom i job i foråret 2008 i det offentlige på kontor.

Problemet er at jeg konstant bliver nedgjort, latterlig gjort, udnyttet osv osv dernede. Jeg har talt med min chef flere gange om det.. Seneste til vores MUS samtale, men der bliver bare ikke gjort noget som helst ved det, og nu går det udover mit helbred.

Jeg lider a depression, og kan mærke at istedet for at det skulle gå fremad med sygdommen, går det den stikmodsatte vej. Jeg er rasende over ikke at blive taget seriøst! Min sagsbehandler er syg, så får forhåbenligt tildelt en anden. Skal ringe imorgen om at få en tid til en snak nemlig.

Jeg har for nogle måneder siden taget den beslutning at udleve min drøm, om at uddanne mig til sygeplejerske Dette gør jeg via fjernstudie og ekstra hensyn, som jeg selv har aftalt med skolen.. (sagsbehandler var jo syg, så måtte tag sagen i egen hånd). Ved at tage en uddannelse, mister jeg åbenbart retten til fleks job bagefter!
Altså jeg er kun 24 år gammel, skal jeg så ufaglært resten a mit liv, og nøjes med de jobs ingen andre vil ha??! Syns det er for dårligt at man mister retten til fleks job, fordi man gerne vil ha en uddannelse... Fabler politikerne ikke en hel masse om, at alle unge skal have en vidergående uddannelse??

Jeg begynder til september, men indtil da skal jeg jo blive i jobbet... Hvordan kommer jeg dog igennem det indtil september???


Håber virkelig i har nogle gode råd, da jeg for alt i verden ikke vil ha mit helbred ødelagt igen..


Venlig hilsen
Maria_Amalie
Maria_Amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 19:51   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej velkommen her.

Det er trist at høre det du oplever.
Jeg selv har oplevet lidt fra min tidligere arbejdsplads, hvor det i mit tilfælde var chefen, som var lidt efter mig. Men der tog jeg kampen op og fandt mig et andet job, hvilket jeg aldrig har fortrudt i dag.

Du bør under alle omstændigheder kontakte din jobkonsulent hos kommunen. Din arbejdsplads bør tage hensyn til dine skånehensyn. Bliver de overholdt?
Er du i fagforening? Hvis ja, så kontakt dem endelig!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 20:06   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
fleksundersøgelse

Hej Marie Amalie, og velkommen iblandt os

Jeg indsætter lige en tråd som jeg mener du vil kunne have glæde af, da interesse fra pressen er særdeles uvelkommen for sådan nogle hundehoveder.

Citat:
Jeg er journaliststuderende og arbejder p.t. på en artikelserie om fleksjobbere med en medstuderende. Vi vil meget gerne i kontakt med personer, der har kendskab til firmaer, der udnytter fleksjobbere. Det kan være på selve arbejdspladsen. Her tænker vi på mobning, trusler osv.

Så vil vi også meget gerne høre om firmaer, der udnytter systemet ved, at det er størsteparten af arbejdsstyrken, der er fleksjobbere.

Jo mere konkret henvendelsen er, jo bedre. Firmanavn, kommune osv.
Alle henvendelser er meget velkomne og bliver behandlet yderst diskret.

Henvendelse kan ske via pb eller til [email protected]

Vh

Kenneth Kristiansen
Studerende ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Godt nok er han kun journaliststuderende, men hans projekt ender i aviserne. Det gør journalisthøjskolens projekter altid.

Det vil måske være din redning, om ikke i form af ordentlige forhold så i form af at du kommer væk derfra og over til noget bedre.

Håber dette kan hjælpe dig.

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 20:07   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du skulle nok ha talt med sagsbehandleren inden du du tilmelder dig til en uddannelse,jeg er bange for at det du kan stå uden flex bevillig meget hurtig ,men der skal nok komme nogle flere svar til dig, og vil næsten råde dig til at få klarhed over det med uddannelse INDEN du siger det til sagsbehandleren...det sørgeligt at voksne mennesker ikk kan opføre sig ordenligt ...

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 07-12-2009 kl. 23:05.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 20:07   #5
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maria_Amalie Se meddelelser
Hej Alle sammen
Jeg er ny herinde, så håber jeg ligger denne tråd det rigtige sted

Jeg blev visiteret til fleksjob i 2007 og kom i job i foråret 2008 i det offentlige på kontor.

Problemet er at jeg konstant bliver nedgjort, latterlig gjort, udnyttet osv osv dernede. Jeg har talt med min chef flere gange om det.. Seneste til vores MUS samtale, men der bliver bare ikke gjort noget som helst ved det, og nu går det udover mit helbred.

Jeg lider a depression, og kan mærke at istedet for at det skulle gå fremad med sygdommen, går det den stikmodsatte vej. Jeg er rasende over ikke at blive taget seriøst! Min sagsbehandler er syg, så får forhåbenligt tildelt en anden. Skal ringe imorgen om at få en tid til en snak nemlig.

Jeg har for nogle måneder siden taget den beslutning at udleve min drøm, om at uddanne mig til sygeplejerske Dette gør jeg via fjernstudie og ekstra hensyn, som jeg selv har aftalt med skolen.. (sagsbehandler var jo syg, så måtte tag sagen i egen hånd). Ved at tage en uddannelse, mister jeg åbenbart retten til fleks job bagefter!
Altså jeg er kun 24 år gammel, skal jeg så ufaglært resten a mit liv, og nøjes med de jobs ingen andre vil ha??! Syns det er for dårligt at man mister retten til fleks job, fordi man gerne vil ha en uddannelse... Fabler politikerne ikke en hel masse om, at alle unge skal have en vidergående uddannelse??

Jeg begynder til september, men indtil da skal jeg jo blive i jobbet... Hvordan kommer jeg dog igennem det indtil september???


Håber virkelig i har nogle gode råd, da jeg for alt i verden ikke vil ha mit helbred ødelagt igen..


Venlig hilsen
Maria_Amalie


Hej

Hvad med at sygemelde dig og når du skal angive årsagen så skriv "gentagen mobning på arbejdspladsen" (skriv navenet på arbejdspladsen og adressen).

Det er sgu da for dårligt i vores land at når man er sygemeldt / fleks´er er opfattelesen tit "skaberi" og når man som sygemeldt / fleks´er gør noget for at komme videre med sit liv så er opfattelsen "nåh hun var nok ikke så syg alligevel"

Held og lykke med en uddannelse når du kommer så langt

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 20:16   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hov hov det skulle ikk forstås sådanne at JEG mener at man ikk er syg nok til flex hvis man kan eller vil prøve at uddanne sig ,men tror at man ikk er til flex så, men til revalidering og så kan de måske lukke tilskudet til arbejdsskiveren ,fordi der er lavet en tilmeling..
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 20:51   #7
Maria_Amalie
Ved at vænne sig til K10
 
Maria_Amalies avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2009
Lokation: Et sted syd på
Indlæg: 14
Styrke: 15
Maria_Amalie er ny på vejen
Tusinde tak for jeres svar og den varme velkomst

Jeg ved at min flex bevilling ryger når jeg påbegynder en uddannelse, også selvom den ikke er på ligefod med alle andre.
Jeg vil tag den som fjernstudie og har fået godkendt nogle specielle krav om praktikken, fordi de på skolen meget gerne vil ha mig Det er min drøm der går i opfyldelse og en drøm jeg har haft siden jeg var barn..

Jeg skal ringe til den nye sagsbehandler imorgen og få aftalt en tid til en snak. Må huske at sige til ham, at snakken skal være fortrolig indtil jeg har sagt andet... Har været ude for at der blev sagt person følsomme oplysninger om mig før nemlig..

Jeg kan ikke modtage revilidering.. Det gjorde de klart for nogle år siden, da jeg blev syg kort efter min studenter eksamen, og ikke var påbegyndt nogen ny uddannelse... Men ved ikke om reglerne har ændret sig, eller sagsbehandler har sagt forkert?

Jeg er sygemeldt pt.. Dog kun 1 uge indtil videre fordi jeg simpelthen ikke kan holde til tonen og mobningen på arbejdspladsen.. Min depression har det med at dukke op i ny og næ, men det var faktisk begyndt at gå fremragende, med meget få syge dag, meget sjældent, indtil jeg kom ind i en under-afdeling på arbejdet.. Jeg kan ikke blive forflyttet til en anden under-afdeling, og nu ved jeg snart ikke hvad jeg ellers skal gøre...

Jeg er blevet meget overrasket over hvordan voksne mennesker kan behandle en.. Jeg har været der siden foråret 2008 og det først inden for det sidste halve år jeg har fået faste opgaver... ellers så kopiere jeg bare og sad og kiggede ud i luften!!


Hvis jeg nu vælger at sige op, uden at ha et nyt arbejde i baghånden, får jeg så ledighedsydelse? Syns jeg kan huske noget med at man som fritstillet fleksjobber vil få ledighedsydelse og ikke kontanthjælp......
Maria_Amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 21:54   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hvis du selv siger op så er det på samme måde som alle andre på fagforening osv du får karantene= ingen penge kan ikke huske tiden mener det er 3 måneder men det med tiden må du ikke lige hænge mig op på og for at kunne få ledigheds ydelse skla man have været ansat i 9 måneder
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 21:56   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du skal ikk opsige din stilling så får du karentæne ,kan ikk huske hvor lang tid...Kan du evt. få lægen med på at det forvære dit helbred ,at arbejde på det kontor.det måske en mulighed for at stoppe der.håber der kommer en god løsning på det hele...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 22:28   #10
Maria_Amalie
Ved at vænne sig til K10
 
Maria_Amalies avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2009
Lokation: Et sted syd på
Indlæg: 14
Styrke: 15
Maria_Amalie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Du skal ikk opsige din stilling så får du karentæne ,kan ikk huske hvor lang tid...Kan du evt. få lægen med på at det forvære dit helbred ,at arbejde på det kontor.det måske en mulighed for at stoppe der.håber der kommer en god løsning på det hele...
Uha godt jeg fik det a vide... så siger jeg ikke op.. Men noget skal der altså ske! Det er simpelthen en horrible situation jeg er havnet i... Troede at voksne mennesker godt kunne opføre sig ordenligt...


Jeg snakker ihvertfald med den nye sagsbehandler imorgen og får en tid.

Har printet en hel masse ud om revalidering, da jeg nu kan se at jeg muligvis godt kan godkendes til dette... Nogle der ved noget om det? Altså oversat fra alle de paragraffer.. er jeg nemlig ikke så stærk i og det kunne være rart a få det på dansk.. hehe
Maria_Amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Kan ikke mere Spearl Alt det andet 11 05-10-2011 20:52
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension