K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2009, 10:38   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Fastlåst

Jeg er 47 år og mor til 4,har modtaget kontanthjælp i ca 25 år.Har ikke lykkes på arbejdsmarkedet eller i kommunens aktiveringskurser. Det er 4 år siden jeg havde et privat rengøringsjob, a 2 timer pr uge(indtægten blev fratrukket). Sagsbehandler på jobcenter , anbefalede psykolgisk udredning og generel helbredsattest. Psykologen afsluttede sin 8 sider lange rapport med at anbefale mig til førtidspension, bla pga posttraumatisk stress og depression. Mistede mine forældre på tragisk vis da jeg var 12, derudover var min ældste uretmæssigt varetægtsfængslet i 4 mdr, vores bolig brændte , mistanke om overgreb. Kan idag godt se at min "rygsæk" er godt fyldt, men har bare overlevet. Der er ikke sket noget fra jobcenters side , så jeg føler egentligt at det var spild af tid og penge at iværksætte disse udredninger. Idag er jeg mest overbevist om at det bedste for mig ,ville være at få førtidspension. Er hunderæd for at blive tilmeldt aktiveringskursus, har bare ikke mod på flere nederlag. Egentlig burde jeg måske bare være tilfreds med at sagsbehandler "lader mig gå", men det er for mig psykisk hårdt , loven siger jo at man skal aktiveres. Så mit ønske er at få ro ,og måske selv ansøge om førtidspension. Så jeg kunne godt bruge nogle råd ,så jeg ikke griber det forkert an.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 11:25   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Jeg er 47 år og mor til 4,har modtaget kontanthjælp i ca 25 år.
Tak skal du da lige godt ha', det er jo næsten dobbelt så længe som mig, men jeg nærmer mig (vistnok) en fp.

Hvis du ikke har fået aktindsigt så synes jeg du skal starte med at få det, du kan bruge denne formular: http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html.

Når du så har set hvad de har om dig af f.eks. lægepapirer, så kan du overveje dit næste skridt.

Hvis du har nogle lægepapirer som kommunen ikke har, så aflever en kopi til dem, men få en kvittering på alt hvad du afleverer til dem, ting har det med at forsvinde.

Hvis der ligger papirer i din sag som utvetydigt peger på fp, så kan du selv søge om pension efter §17, men husk så at skrive, at det skal være på det foreliggende dokumentationsgrundlag.


Hvis du kan se at der endnu ikke er nok til at få en fp igennem kan du søge om fp efter §17, så vil de indhente nye oplysninger og evt. sende dig i arbejdsprøvning.

Har du nogensinde været i arbejdsprøvning?

Hvis ja, hvad viste de/den?

For at få førtidspension skal din arbejdsevne være nedsat til det ubetydelige, og alle behandlingsmuligheder skal være udtømte, og dette skal fremgå af lægepapirer.

Lad være med at ringe til din sagsbehandler, skriv et brev eller en mail, hvad de siger i en telefonsamtale kan du ikke bevise senere.

Der kommer sikkert andre på banen med flere gode råd, men her er lidt du kan starte med.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
folk i fleksjob føler sig fastlåst. Stella Politik og Samfund 1 16-02-2009 09:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension