K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2007, 20:23   #1
Gittchen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Gittchen er ny på vejen
Økonomi mens man venter

Jeg har netop søgt førtidspension pga psykisk lidelse. Hvad jeg nu er i tvivl om, er hvordan min økonomi er i perioden inden afgørelsen. Jeg er pt på revalideringsydelse, men er ikke i stand til at gennemføre min uddannelse pga min sygdom. Jeg synes at have hørt at man fortsætter på den ydelse man er på, mens sagsbehandlingen foregår? Er det rigtigt?
Gittchen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2007, 07:24   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Økonomi mens man venter

Jeg må indrømme at jeg ikke ved det omkring revalidering ydelse men vil prøve at finde ud af det når jeg kommer hjem, hvis ikke andre kommer mig i forkøbet.

Jeg ved at man fortsætter på ledighedsydelse eller sygedagpenge hvis det er det man er på, så mon ikke det også gælder for revalideringsydelse ?

men kan ikke sige det helt sikkert ...

Men skal prøve at finde ud af det
  Besvar med citat
Gammel 29-03-2007, 16:22   #3
BHP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
BHP er ny på vejen
RE: Økonomi mens man venter

Hej Gittchen

Jeg har været i samme situation, hvor jeg modtog revalideringsydelse pga. af en arbejdsskade i ryggen. Men pga. tiltagende problemer med smerter, blev jeg nød til at afbryde min uddannelse. Umiddelbart efter stoppede min revalideringsydelse med den begrundelse, at jeg ikke var studieaktiv længere.
Jeg afventer pt. om kommunen vil bevillige mig en fleksjobsordning, og i ventetiden modtager jeg kontanthjælp.
Jeg kender kun til at man kan beholde revalideringsydelsen, hvis man er sygemeldt eller holder orlov.

BHP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 18:38   #4
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: Økonomi mens man venter

Din revalideringsydelse burde ophøre når du ikke følger jobplanen. Du bør dog undersøge hos din sagsbehandler - eller i ydelsesservice i Abel Cathrines Gade, om den revalidering du er på, giver dig ret til sygedagpenge.

Hilsen Socialformidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mens jeg venter på anken! NinjaEgern Alt det andet 4 07-09-2010 23:41
sygedagpengestop mens man venter på pension mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 03-08-2010 23:04
flytte mens du venter på flexjob supersus Spørgsmål ang fleksjob 0 22-01-2010 00:49
Vikararbejde mens man venter på fleksjob... Multe Spørgsmål ang fleksjob 4 05-01-2010 00:44
Økonomi mens jeg venter? fehovedet At søge førtidspension 6 30-08-2008 20:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension