K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2009, 20:11   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Red face Hvordan får man et skånejob??

Jeg blev spurgt om dette i dag, og måtte være svar skyldig, for jeg aner det ikke........ved i det?

Går man på arbejdsformidlingen (eller hvad det hedder)

Og hvordan kan man regne timerne ud, hvis ikke man har en arbejdsevne, men blot har lyst til at prøve sig frem??

Tænker en ansættelse kan blive svær, hvis man ikke aner hvad man kan klare.

For mit eget vedkommende har jeg jo ikke været i arbejdsprøvning i forbindelse med førtidspensionsansøgningen, så jeg står fuldstændig på bar bund. Og ham der spurgte mig, kunne ved en arbejdsprøvning i 2004 kradse 8 timer hjem om ugen men har ingen ide om han kan mere, eller mindre nu.

Han har arbejdet som frivillig hos Frelsenshær genbrug i perioder hvor de havde brug for ekstra hænder, men vil gerne forsøge sig med et 'rigtig' job hvor der kan være mulighed for at tjene lidt ekstra....

Jeg ved INTET!!!!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 20:48   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Information om skånejob

http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=dk
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 23:31   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen Tanja, alt det der har jeg meget godt styr på

Men hvordan får man jobbet?? Hvor henvender man sig??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 23:44   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenkr nogle få kan vel være heldige her http://www.ijobnu.dk/sw44790.asp

(det kan så kun være ganske få kan jeg se ) men ellers er det igennem private netvær hos alle dem jeg kender , ingen af dem har fået hjælp ved hverken kommune eller dengang det hed af ...

nogen har kendt til en cafe feks hvor der er travlt lørdag formiddag og simpelthen bare vadet ind og bedt om noget let arbejde lørdag formiddag andre har skrevet rundt til alle virksomheder i området og præsenteret kender en der fik skånejob på en plastvirksomhed i deres kantine , virksomheden havde ikke nogen kantine i den forstand , men bare et frokost rum, men hun søgte bare jobbet og ved ikke de fik vist ondt af hende, så de ansatte hende og det udviklede sig til en succes, hun sørgede for at der altid var kaffe i bøtterne og tørrede borde af og satte frisk frugt frem ..

Hun var der så tre gange om ugen to timer af gangen og det blev en god oplevelse for de ansatte viste sig også at være mere end glade for at de altid kunne finde kaffen og der var frugt fremme og de engang imellem fik tørret borde af .. de ansatte senere en til , til at orden omklædningsrum og toiletter .. så jeg tror at skal man finde det så skal man ud og være lidt om sig ud i lokalområdet og se om ikke det kunne være noget for en lille virksomhed ...

Må heller sige at i dag kender jeg ikke nogen i skånejob .. hvorfor mon ... kan det være finaskrisen de ryger sammen med flekserne .. eller ? men uden at prøve finder man i hvert fald ikke noget ..
  Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 00:08   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå, men så siger jeg dét videre, han må bare ud og søge!!

Løntilskuddet er måske anderledes end med fleks....jeg mener der skal man jo helst op på 12½ time før end regnestykket går op. Der er måske andre regler mht løntilskud for skånejobbere, som sikkert ligger pænt under 12 timer....?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 00:24   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis man ønsker et skånejob kan man kontakte kommunen, hvilket
mit tidligere link henviser til, jeg kender 2 som har fået et skånejob,
via. kommunen, men selvfølgelig forøger man chancerne ved selv at
søge.

Der stilles ikke krav om at arbejde et bestemt timeantal, når man er i
skånejob.

http://www.computersmerter.dk/sw27375.asp

Sidst redigeret af Tanja; 11-11-2009 kl. 00:45.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 00:58   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Han havde henvendt sig til sin sagsbehandler, men hun kunne først hjælpe ham når han HAVDE fundet jobbet. Hun undskyldte det med, at de ikke engang kunne opdrive fleksjobs lige for øjeblikket (læs: sikkert aldrig!).
Hun havde anbefalet ham at få fat i en jobkonsulent, men jobkonsulenten sagde han skulle prøve igen til sommer 2010....hahaha, og så ellers søge på nettet.

Han bor i Esbjerg, ved ikke om det er værre end her.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 08:06   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
De eneste skånejob jeg kender til, er dem der er på beskyttede værksteder, og der må det være kommunen der formidler dem, men lønnen er jo nærmest til at over.

Der hvor jeg var i arb.prøvning for 2 år siden, havde de ca. 1000 kr. udbetalt om mdr.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 08:41   #9
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Jeg har set et par stykker, som var slået op i mit lokale frivillighedscenter. Derudover så jeg faktisk et på jobnet.dk.

Det var ligesom almindelig jobannoncere, så det var bare at gribe knoglen og ringe til dem.

Nu var det ikke sådan et job jeg kiggede efter, så jeg hæftede mig ikke så meget ved dem, men husker så meget at det ene var noget IT og et andet noget kontor.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skånejob, hvordan...? Michael6400 Din historie 0 10-04-2011 16:49
skånejob kirstine11 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-03-2011 21:37
Løn i skånejob??? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 15-05-2010 16:56
Skånejob Stueplanten Alt det andet 7 30-03-2010 14:19
Skånejob ?? hannegloster Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 10-10-2009 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension