K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2009, 12:59   #1
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
min lille historie

jeg har nu gået sygmeldt i snart 2 år

og min oplevelse af det har været meget svingende.

man kan ikke kalde det sjovt, men et eller andet sted er det lidt komisk med den historie jeg her vil fortælle.

som sagt jeg måtte sygemelde mig for snart 2 år siden,
i starten var der jo ikke noget unormal ved det, men som tiden gik kom der flere og flere spørgsmål til og special når vi var sammen med min svigerfar og hans kone, følte man at hun nærmste havde en i forhør, man følte lidt at hun bare syntes det var noget pjat med en.

men skæbene skulle så være at svigerfar kom ud for en ulykke hvor han stort set fik samme skader som mig, og tror i ikke at hun pludselig ændrede sig meget fra at være den der nærmest nedgjore mig blev hun pludselig den der syntes at det også var for dårligt at kommunen ikke gjore mere for at hjælpe mig

som jeg siger hold da helt op hvor folk kan skifte hurtigt menig når det pludselig rammer dem selv

--------------------------------------------------------------------------
nu med dianosen...........deprætion...........takker kommunen for den..............
--------------------------------------------------------------------------

Og tak til dem der har lavet denne side, så føler man sig pludselig ikke helt alene med sine problemer

--------------------------------------------------------------------------
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 13:08   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Ja desværre tror man, at dette ikke rammer en selv, men naboen.
Har ikke selv været ude for dette, tværtimod, synes flere forskellige, at det er utroligt, hvad jeg og min familie er udsat for, det er synd, forfærdeligt o.s.v.
hvor jeg nu er kommet dertil , det er godt nok en forfærdelig situation vi er i, men jeg har ikke brug for folks melidenhed, kan ikke bruge det til noget desværre.
Kan godt være i synes det lyder hårdt, men har hørt visen i mange år, så for ikke at falde længere ned, har jeg valgt det sådan.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 13:17   #3
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Futte jeg skrev heller ikke dette indlæg for at få medlidenhed, jeg har valgt at takle det på den måde at det der bliver sagt til mig fiser ind af det ene øre og ud af det andet øre.
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 13:19   #4
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Det ved jeg godt, det er bare for at sige, det også kan blive formeget den anden vej.
Nogle gange skriver jeg desværre som jeg tænker uden at tænke
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 13:24   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Almene mennesker fatter hurtigt sagens alvor når de selv rammes. Men det der sårer er, at dem vi har til at tale for os - politikkerne, IKKE kan sætte sig ind i sagerne!! Skulle de selv komme ud for noget lignende, jamen så står de først i køen, skal ikke slås med lægekonsulenter, aktivering, arbejdsprøvning mm, men kan få en fed pension fra første dag.
Så hvis DE aldrig kommer i den situation, hvordan kan de så vurdere på et fair grundlag der respekterer det enkelte menneskes ret til at være syg?

Det betragtes jo nærmest som en ulovlighed når borgerne bliver syge, og man får fa'me ikke FRED før end man står med det ene ben i graven....

Og skal man, Gud forbyde det, søge førtidspension, så skal man nærmest have 10 læge og speciallægeerklæringer der er fejlfrie for sætninger lægekonsulenten kan pille fra hinanden, og kan man få Borgmesteren med i spidsen, så begynder det at hjælpe på sagen. For man kan ikke selv sige fra! Man bliver blot betraget som et lille uartigt barn der lyver, stjæler og som skal korrigeres og genopdrages....

Sidst redigeret af Ninja; 04-11-2009 kl. 13:30.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 13:30   #6
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Almene mennesker fatter hurtigt sagens alvor når de selv rammes. Men det der sårer er, at dem vi har til at tale for os - politikkerne, IKKE kan sætte sig ind i sagerne!! Skulle de selv komme ud for noget lignende, jamen så står de først i køen, skal ikke slås med lægekonsulenter, aktivering, arbejdsprøvning mm, men kan få en fed pension fra første dag.
Så hvis DE aldrig kommer i den situation, hvordan kan de så vurdere på et fair grundlag der respekterer det enkelte menneskes ret til at være syg?

Det betragtes jo nærmest som en ulovlighed når borgerne bliver syge, og man får fa'me ikke FRED før end man står med det ene ben i graven....
ja jeg har også tænkt lidt på hvorfor ser man aldrig en politikker eller den højt lønnet direktør i arbejdsprøvning, det er da fordi de puha jo har tjent samfundet så godt med de lønninger de har så dem kan vi da ikke sende ned til menig mand
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 13:31   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JA! Ligestillingen længe leve
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 13:53   #8
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
ja eller med andre ord dem der har pengene har magten
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min lille historie indtil nu ! Havedammen Din historie 23 22-11-2009 16:31
Et lille suk. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-10-2009 11:30
En lille historie om en socialdemokrat. Stella Dit og Dat 1 31-01-2007 12:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension