K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2009, 01:02   #1
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej alle unge

Hej alle unge.
Jeg vil bare sige at jeg synes det er fedt der er et forum for os alle unge mennesker.

Nu vil jeg fortælle lidt om mig selv.

Jeg hedder Annemette og er 18 år.
Jeg har en medfødt ryg sygedom som hedder (Skoliose) er en skævhed i rygsøjdelen, plus jeg også mangelde en 3 kvart ryghvil så har fået lavet en kunsitg knogle og sat ind rygsøjdelen, så har ialt med min ryg været igennem 6 meget store operationer.
Men operationerne har ikke hjulpet på mine smerter det vil sige jeg har smerter hele tiden og for meget strækt medicin 3-4 om dagen for at holde smerterne nogle lunde nede, går til fysioterapeut hver 14 dag.
Plus jeg selv lave øvelser for min ryg flere gange om dagen og sører for at få bare lidt motion hverdag fordi det er vigtigt at jeg holder mine mulsker i gang

Jeg er på kontanthjælp , og har gået hjemme i over 4 måneder hold da kæft hvor er det kedligt bare at gå hjemme, så glæder mig rigtig meget til jeg skal starte på noget der hedder ungepjorktet men der er en del ventetid desværre , på ugepjorktet har jeg fået lov til at være, indtil jeg skal på reva center for at se hvad jeg kan holde til, og om der er tale om en fleksjob sag eller om det er en pension sag .

Det var lidt om mig , jeg håber virkeligt vi kan få mere gang i vores forum.

Mange kærlig hilsen Annemette
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 01:07   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen velkommen til, håber du bliver glad for at være her!

Hilsen en anden ung på snart 40
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 07:19   #3
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
jeg vil da også sige velkommen....

og melde mig under fanerne som ung - trods det, at jeg fylder 62 til januar.

Men som Anne Linnet så smukt fortolker Tove Ditlevsens digte - ja, så "bor der en ung pige i mig, der ikke vil dø".

Så det er jo kun dåbsattesten, der siger hvor gammel man er. Den kan man smide væk - og så lytte til, hvad sindet siger om ens alder...

Håber det vil gå dig godt, gennem systemet.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 08:52   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, hjertelig velkommen her på siden, håber du bliver glad for at være her

-og som de øvrige damer sir: sagt af en anden ung på snart 50

Iøvrigt, bliv her på din tråd når du fortsat skriver, det gør det lidt lettere for alle at evt hjælpe dig -blot et lille råd
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 09:18   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Der skal også lyde et velkommen herfra

Mange hilsner en meget ung på 54
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 20:23   #6
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Tak skal i allesammen havde, og ja jeg skal nok huske at skrive i min tråd .

Kram Annemette
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 22:51   #7
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Hej alle unge.
Jeg vil bare sige at jeg synes det er fedt der er et forum for os alle unge mennesker.

Nu vil jeg fortælle lidt om mig selv.

Jeg hedder Annemette og er 18 år.
Jeg har en medfødt ryg sygedom som hedder (Skoliose) er en skævhed i rygsøjdelen, plus jeg også mangelde en 3 kvart ryghvil så har fået lavet en kunsitg knogle og sat ind rygsøjdelen, så har ialt med min ryg været igennem 6 meget store operationer.
Men operationerne har ikke hjulpet på mine smerter det vil sige jeg har smerter hele tiden og for meget strækt medicin 3-4 om dagen for at holde smerterne nogle lunde nede, går til fysioterapeut hver 14 dag.
Plus jeg selv lave øvelser for min ryg flere gange om dagen og sører for at få bare lidt motion hverdag fordi det er vigtigt at jeg holder mine mulsker i gang

Jeg er på kontanthjælp , og har gået hjemme i over 4 måneder hold da kæft hvor er det kedligt bare at gå hjemme, så glæder mig rigtig meget til jeg skal starte på noget der hedder ungepjorktet men der er en del ventetid desværre , på ugepjorktet har jeg fået lov til at være, indtil jeg skal på reva center for at se hvad jeg kan holde til, og om der er tale om en fleksjob sag eller om det er en pension sag .

Det var lidt om mig , jeg håber virkeligt vi kan få mere gang i vores forum.

Mange kærlig hilsen Annemette

Hej Annemette,
Velkommen til. Ja, det er hårdt at gå hjemme. Da jeg var i starten af 20'erne (er 34 nu), havde jeg min første langtidssygemelding på ca. 9 måneder, og til sidst kunne jeg alle de værste serier udenad. Dagens højdepunkt var nærmest Ricky Lake Show. Det gælder virkelig om at finde noget at holde sig beskæftiget med, som man kan holde ud, vel at mærke, for ellers er det da lige til at blive sindsyg af.

Der er ikke så mange helt unge brugere her på forum (jeg ved ikke helt, om jeg skal sige heldigvis eller desværre ), og nogle gange kan man godt trænge til at tale med andre på ens alder / sted i livet. Har du prøvet de / den patientforening, din sygdom hører ind under? Du skal selvfølgelig også være mere end velkommen her.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 23:55   #8
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Hej Annemette,
Velkommen til. Ja, det er hårdt at gå hjemme. Da jeg var i starten af 20'erne (er 34 nu), havde jeg min første langtidssygemelding på ca. 9 måneder, og til sidst kunne jeg alle de værste serier udenad. Dagens højdepunkt var nærmest Ricky Lake Show. Det gælder virkelig om at finde noget at holde sig beskæftiget med, som man kan holde ud, vel at mærke, for ellers er det da lige til at blive sindsyg af.

Der er ikke så mange helt unge brugere her på forum (jeg ved ikke helt, om jeg skal sige heldigvis eller desværre ), og nogle gange kan man godt trænge til at tale med andre på ens alder / sted i livet. Har du prøvet de / den patientforening, din sygdom hører ind under? Du skal selvfølgelig også være mere end velkommen her.
Ja jeg er heldt eing med dig om at det handler om at lave noget som man kan lide og holde til for ellers bliver tiden mega lang.
Ja det er heldt rigtig at det trænger man til nogle gange , ja jeg er medlem af dansk skoliose forening og er medlem af et forum for unge med skoliose.

Jeg medlte mig ind i k10 fordi jeg vidste ikke en skid om flexjob eller førtidspension da jeg er så ung , og har brug for råd fra andre som har flex eller pension fordi jeg kommer enten på flexjob eller på en førtidpension og når jeg kun er 18 år så ved jeg ikke særligt meget om det, indtil vider har jeg fået rigtig meget hjælp her inde på flexforumt.

Kram Annemette
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 12:59   #9
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Ja jeg er heldt eing med dig om at det handler om at lave noget som man kan lide og holde til for ellers bliver tiden mega lang.
Ja det er heldt rigtig at det trænger man til nogle gange , ja jeg er medlem af dansk skoliose forening og er medlem af et forum for unge med skoliose.

Jeg medlte mig ind i k10 fordi jeg vidste ikke en skid om flexjob eller førtidspension da jeg er så ung , og har brug for råd fra andre som har flex eller pension fordi jeg kommer enten på flexjob eller på en førtidpension og når jeg kun er 18 år så ved jeg ikke særligt meget om det, indtil vider har jeg fået rigtig meget hjælp her inde på flexforumt.

Kram Annemette
Førtidspension er bøvlet og også lidt skræmmende.
Jeg var omkring 24 år, da lægerne første gang nævnte, at jeg skulle forholde mig til, at det var sådan, det kunne blive. Jeg kunne slet ikke selv se mig som førtidspensionist (havde en masse fordomme også), så jeg kæmpede mig igennem en uddannelse. Jeg holdt op med alle mine interesser og holdt stort set op med at se mine venner for at kunne klare at læse på bare ½ tid. Til sidst måtte jeg dog smide håndklædet i ringen.

Men det er ikke nemt som ung, for der står i loven, at alder skal tages i betragtning, og kommunerne er ikke glade for at uddele livsvarige ydelser til nogen under 50. En del sagsbehandlere er af den opfattelse, at man simpelthen ikke kan være rigtigt syg, hvis man er ung. Jeg måtte igennem en 3 år lang sag, men vandt efter en tur i Beskæftigelsesankenævnet for en lille måneds tid siden. Men det var utallige gange de forsøgte at bortforklare min ret tykke journal fra Riget med 'Tror du ikke bare, det er en depression?" og den slags.

Min oplevelse er, at det er værd at kæmpe så længe som muligt for at klare sig selv. Jeg er glad for, at jeg gennemførte min uddannelse, fordi det gør det nemmere for mig selv at holde mig beskæftiget, og fordi jeg føler, jeg kan ranke ryggen lidt mere, når andre snakker job og karriere (det er egentlig noget pjat, men sådan har jeg det). Til gengæld er det heller ikke værd at ofre alt andet til fordel for at klynge sig til uddannelse eller job. Man bliver nødt til at afveje konsekvenserne. I bakspejlet burde jeg nok ha' kastet håndklædet i ringen lidt før, men det er selvfølgelig altid nemmere at se, når man har det hele lidt på afstand.

Hvis du beslutter dig for, at det er nu, du skal søge fleks eller pension, så er du nødt til at forberede dig på en længere kamp, fordi du har din alder imod dig. Du kan være heldig at bo i en kommune, der rent faktisk forholder sig til din diagnose og dit sygdomsbillede, men du kan også være uheldig at bo et sted, hvor de tæller kroner og ører, og hvor du har brug for at læse lovgivningen selv, ha' bisidder med etc. Jeg var nok naiv, da jeg troede, at lægernes udsagn alene burde give et hurtigt udfald af sagen.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 22:45   #10
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hold da op sikke en histore, rigtig godt klart og kæmpet af dig må jeg sige.
Jeg bor i Esbjerg kommune, og har heldigvis en rigtg god og sød socialrådgiver på jobcenteret som der kun vil det bedste for mig og lytter og forstår mine ønsker om at komme ud og arbejde, her i starten af det nye år skal jeg i arbejdesprøvningen ude på Reva center , det glæder jeg mig meget til fordi det bliver mega dejligt at komme i gang med noget og ikke gå hjemme .
Jeg har sat mig rigtig meget ind i lovgivningen .
Jeg har altid nogle med til møderne synes det er rart at der er nogle andre der hører hvad der bliver sagt
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fokus på unge ftp'er Risa Politik og Samfund 21 20-02-2012 08:33
Vi unge TNK De Unge 33 16-04-2009 21:47
Til alle fattige, fra alle os VKO'ere! Razmo Dit og Dat 3 01-12-2008 12:43
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension