K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2007, 10:58   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
6 timer til admin 1 time til samtale.

socialrådgiverne drukner i administration....

Ja det ved vi godt nu ! men så få dog gjort noget ved det !!!!


http://kortlink.dk/3qz3

der kan skrives kommentarer til artiklen i Information 2day...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2007, 12:15   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: 6 timer til admin 1 time til samtale.

Borgerne får 18 procent af socialrådgivernes tid - resten ryger til møder og registreringer af de lediges forløb. Socialrådgiverne er nu så pressede af administrative byrder, at de beder politikerne om hjælp.

Det er mig en gåde, selvfølglige er de nød til at skrive ned hvad der er sagt i en samtale for ellers går det jo helt galt med sagen (hvad vi har set adskillige sager af her på K10)

På et tidspunkt da jeg var hos min sagsbehandler oplyste hun mig om det samme, hun havde simpelt hen ikke tid til at få lavet alt som det skulle og det var derfor jeg var blevet "glemt" i systemet (jeg er jo en af dem der har tigget og bedt forlangt og truet mig til opfølgning )

Jeg forslog hende med det samme at bruge den teknologi og de muligheder der er i dagens samfund , jeg sagde endda at hun da bare skulle foreslå mig som ansat næste gang hun skulle til møde

Man kan gøre det svære end det er og det gør kommuner og stat, kommuner vil ikke ansætte flekser, men helt ærligt hvor mange flekser går der ikke rundt som godt kunne lave taste arbejde, ved selv at igennem hele webs sag er alt optaget på mp3 og derefter er det skrevet ned ord for ord, intet nævnt er glemt, hvorfor bruger man ikke det på kommunerne , ansæt dog nogle mennesker til at skrive ind for sagsbehandlerne hvad der er blevet snakket om og ( og gerne nogle flekser ) nøjagtigt som det sker på sygehusene , optag samtalen og aflevere det til en der skriver ind..

vi skiver 2007 jeg ved godt at møderne kan andre ikke tage for dem , men nu har jeg set mange sagsbehandler skrevet akter og he he giv mig dem og så skal jeg gerne rette stavefejl og tastefejl , og netop kontor arbejde er der mange der bliver stillet i udsigt som en mulighed når man bliver visiteret til fleks.

Giv nogle flekser job og giv sagsbehandlerne tid til at tage sig af det de skal nemelig at hjælpe de mennesker der har behovet for det, og bare skrivearbejde, må der kunne løsgives ihvertfald 60 % på ....

Ideen er hermed givet videre til kommuner og regering, køb en billig flekser og hjælp samtidig de stressede sagsbehandlere , og de mennesker der ikke har en chance for at få deres sag igennem systemet

Hejdien

PS

jeg var på hospitalet med min datter i går og få lagt ny benskinne, da vi skulle ud fik vi et lille kort der skulle scannes igennem en computer, og da det var gjort var der et kvalitets skema vi skulle svare på , det var sådan noget som , hvordan var din ventetid , hvor effektiv var lægen, fik du en fast kontakt læge og sygeplejerske , hvordan syntes du de forklarede dig hvad der skulle ske, hvor tilfreds er du med din behandling fra 1 til 10 he he tænk jer et ragne rok hvis sådan en blev sat op på kommunerne

I retfærdighedsnavn skal det siges at de ikke skulle have stillet mig de samme spørgsmål i mandags på skadestuen :@
  Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 14:46   #3
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: 6 timer til admin 1 time til samtale.

Og 15 af de 18% går med at undskylde, at sagsbehandleren ikke udfører sit arbejde ordentligt og efter loven! :@

Undskyld, men jeg er fan… sur lige nu og har brug for at rase af, så hvis du ikke har lyst til at læse om det, så klik væk nu….:|



Jeg har lige skrevet til chefen for arbejdsmarkedsafd for at få fundet ud af, hvorfor samarbejdet med sagsbehandleren er ikke-eksisterende.
Jeg har 4 gange forgæves bedt om en tid til opfølgningssamtale, har ikke hørt et kuk fra sagsbehandleren, ud over at der ville gå en måned, før hun fik rapporten fra speciallægen.

Jeg fik min 2 dage efter undersøgelsen. Fik en medarbejder i borgerservice til at kopiere den og lægge den i en intern-post, så hun fik den samme dag. Han kunne heller ikke forstå, at hun ikke havde fået den. ”Den er her et eller andet sted”…hmm. Jeg mener jo bare, at det er vigtigt at komme videre med sagen, inden undersøgelsen bliver for gammel...:@

Samarbejdet er ikke-eksisterende, fordi:
Retssikkerhedsloven bliver ikke overholdt i.f.t. svartider eller indhold. (en jeg kender med samme sagsbehandler, som stillede et simpelt spørgsmål, som kunne besvares med ja eller nej. Efter en måned og 3 rykkere for svar blev han ringet op og blev præsenteret for et kvarters smalltalk). Jeg skulle slås i 4 mdr. for at få fyldestgørende svar på det jeg spurgte om.

Tavshedspligten bliver brudt. Sagsbehandleren har videregivet personfølsomme oplysninger om mig til tredjepart.

Kommunikation er en by i Rusland, eller også indgår den ikke i de 18%. Hvis hendes andre klienter skal vente ligeså længe på en reaktion, og de brokker sig ligeså meget som jeg, kan jeg godt forstå, hun bliver stresset - men helt ærligt, alle sagsbehandlerne i min kommune har lige været på anti-stress-kursus, og der blev det pointeret meget skarpt, at en måde at nedbringe stress på, var at gøre deres administrative arbejde færdigt! Gad vide, hvornår de så lærer det?! :@

Sjovt nok gik der præcis et kvarter efter at mailen til chefen var afsendt, så lå der en mail fra sagsbehandleren om, at hun havde haft ferie… der var stadig ikke nogen tid, men lovning på en i uge 16. Det er om 5 uger… Er der i grunden ikke noget med, at ferie ikke er en brugbar undskyldning for at undlade at svare borgerne...?

Det er åbenbart for svært at få en kollega til at passe indboksen og skrive til klienterne, at ”xxx har ferie, og kan først træffes den og den dato, men du får svar på din henvendelse hurtigst muligt” Det kunne vi da finde ud af, da jeg arbejdede på kommunen. Var det ferie eller afspadsering, passede vi da indboksen, og var det akut, tog vi fat i en af de andre sagsbehandlere. Hvor svært kan det være?

Hvis det nu var gået, som hun spåede, at hun først fik rapporten om en måned, og vi dertil lægger de fem ugers ventetid på mødet, er vi oppe på 9 uger på en enkelt ekspedition. :@

Hvis det møde i uge 16 bliver til noget, vil jeg mene, at hun skal bruge væsentligt mere end 18% på at forklare, hvorfor hun ikke magter dialog og samarbejde.
Det er muligt, at jeg lyder som en brokrøv, og I må meget undskylde. Jeg har bare ikke overskud til at blive ved med at være fastlåst i systemet i yderligere 12 år, hvad chefen blev gjort bekendt med.

For øvrigt er ideen med at få fleksere til at renskrive en fortrinlig ide. Den vil jeg tage med i det næste brev til chefen, sammen med et forslag om et kommunikationskursus.
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lærer: Overtid 1 time, men afspadsering 1/2 time - er det rimeligt? Kanogvil! Spørgsmål ang fleksjob 36 15-02-2012 10:33
Arbejdsprøvning time antal... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2011 11:05
Time-out lena Din historie 6 29-03-2009 22:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension