K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2009, 09:30   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunerne har godt styr på førtidspension efter arbejdsevnemetoden

Ankestyrelsen har gennemført en praksisundersøgelse om kommunernes bevilling af førtidspension efter arbejdsevnemetoden, herunder når borgeren selv beder om at få førtidspension på det foreliggende

Læs mere...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 14:39   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Opfordring til oftere at søge pension selv

Her er noget MEGET VIGTIGT, som jeg lige vil fremhæve fra ovenstående:

Citat:
Kommuner skal oftere selv kontakte langtidssygemeldte om førtidspension

I de sager, hvor borgeren selv har bedt om at komme på førtidspension, har 74 procent af borgerne i gennem lang tid modtaget sygedagpenge. Ankestyrelsen kan konstatere, at kommunerne ofte har tilstrækkeligt kendskab til disse borgeres situation til at vide, at borgeren formodentligt har ret til førtidspension.


Derfor mener Ankestyrelsen, at kommunerne af egen drift burde have kontaktet borgeren og informeret om muligheden for at få førtidspension.



"Vi kan se, at en del af kommunerne ikke i tilstrækkelig grad selv indleder en dialog med borgeren om at få tilkendt førtidspension men afventer, at borgerne selv lægger pres på at få gennemført en pensionssag uden yderligere undersøgelser", siger ankechef Karin Rasch fra Ankestyrelsen.

Praksisundersøgelse om §17 på det FORELIGGENDE GRUNDLAG kan læses her:

http://ast.dk/Page_Pic/pdf/PU_FOP_20...2009_21_29.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 08-10-2009 kl. 14:42. Årsag: tilføjet praksisundersøgelse
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 11:40   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Lidt statistik

  • Kun 5-8% af alle pensionsansøgninger er §17 ansøgninger (på foreliggende grundlag).
  • 42% af dem der søgte efter § 17 var på sygedagpenge.
  • Mere end 50% af dem der får afslag ender på kontanthjælp.
  • 70% af alle §17 ansøgninger ender med afslag.
  • 84% var allerede på offentlig forsørgelse inden ansøgning.

For lige at bringe lidt perspektiv ind i billedet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 12:28   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men er resten så under §18 og hvor mange får afslag på det.

Ja med 70% af alle §17 ansøgninger ender med afslag, ser det ikke godt ud for mig.
Havde bare ikke andre muligheder og det samme sagde min sagsbehandler.
ellers vil sagen løbe i langdrag.
har ikke rigtig noget og miste, når man ikke kan få kontanthjælp og ikke længere kan få sygedagpenge. Samt kommunen selv skriver flex osv er formålsløs.
men har jeg fået noget information om pension, nej overhovedet ikke.
selv om jeg har modtaget sygedagpenge siden maj 2008.

så den kritik er helt på sin plads
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 12:45   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Undersøgelsen viser, at 81 procent af kommunernes afgørelser om at tilkende en borger førtidspension efter arbejdsevnemetoden er i overensstemmelse med lovgivning og praksis.

Det kan godt være at nogen synes 81% rigtige er flot, men jeg synes nu at 19% fejl er aaalt for mange.
Det handler trods alt om menneskers tilværelse og forsørgelsesgrundlag.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 13:25   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
For ikke at nævne alle de sager, der ligger til behandling dvs. igang værende ftp sager i kommunerne. Sager, der går i stå eller syltes pga. mandskabsmangel eller fordi sagsbehandlerne stopper eller har "svært" ved at få afsluttet sagerne!!

Det er garanteret rigtigt mange sager beregnet blot på de seneste 3 -5 år. Jeg frygter selv, at være kommet med i den sylte krukke og rykker nu kommunen fra tid til anden uden at få svar tilbage !!
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunerne roser reform af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 01-07-2012 21:50
Kommunerne har godt styr på bevilling af praktisk hjælp Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 3 07-02-2012 20:49
jobcentre har styr på førtidspension og fleksjob! buster Politik og Samfund 6 18-10-2010 21:38
Kommunerne har godt styr på loven, når de bevilger boligindretninger til borgere med Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 04-12-2009 11:40
Kommunerne tildeler førtidspension forskelligt Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 5 27-11-2009 14:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension