K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2009, 16:24   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
så er det i dag

-at den "gamle" lægeerklæring bliver erstattet af den nye mulighedserklæring:

http://www.dr.dk/nav/tekstttv/ -side 162

Hm, gad vide hvordan dette vil forløbe!

Det bliver da interessant at se hvordan arbejdsgivere,jobcentre mfl vil tackle situationen når de skal forsøge at få fru Hansen i arbejde midt i sin kemokur(ejj, jeg er nok bare den fødte pessimist )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 05-10-2009 kl. 16:35.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 16:41   #2
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg har virkelig en dårlig fornemmelse i maven over den der. Især fordi jeg selv har prøvet at have en noget nær psykopatisk chef uden den mindste empati!

Jeg tror personligt, at der er mange der vil føle sig presset til at gå på arbejde fordi chefen "truer" med et eller andet.

Jeg køber ikke den med, at det er for at få folk hurtigt i gang igen osv. Nope, det er REN kassetænkning i mine øjne. Er spændt på hvornår der kommer en ny lov/regel der IKKE forringer de syges vilkår!

Og hvis en lægeerklæring ikke er nok mere, hvad vil de så snart have? At vi går med hovedet under armen? Nåh nej, så kan vi sikkert nok stadig kopiere eller lave kaffe til kollegerne.

Jeg undrer mig rigtig meget over hvordan den vil regel vil komme til at spænde af overfor folk i fleksjob der i forvejen har skånehensyn og måske flere sygedage end andre

Der står i øvrigt mere her end på txt-tv

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/Jobli.../05/100646.htm
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 16:53   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Tjae, det skal da nok blive "morsomt", for så skal vi vel også til at bevise, at vi ikke 'kan skubbe en småkage med panden'

Mer kontrol, flere klagesager, flere systeminvalide, flere lægebesøg, flere undersøgelser, for at bevise at den syge reelt ikke kan, flere sager, hvor sagsbehandlere udøver en magt de slet ikke er kompetente til bestride osv osv.

Hvornår F er der nogen der vågner op og stopper dette galimatias

En lige så erfaren pessimist som dig Buster, nemlig Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 17:27   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
HAHAHA.. Kan du evt. tørre dig bagi?? Jamen så er der jo uanede muligheder: tørre støv af, borde etc.

nej og atter nej, alle kan jo lidt..ellers er man vel indlagt???

Altså sygemeldinger gælder ikke mere!! Hvor fanden bliver lægerne af?? Der må da komme nogen af dem, med en udmelding!!

Ak ak, og hvad skal jeg igen igen, PÅ KURSUS ( flexer ) Selv om jeg har sagt jeg ikke kan klare flere uduelige / ulidelige/ kedelige / intetsigende kurser, jeg går ned med en dep!

men så kan jeg sikkert kommer på et kursus, der kan få mig ud af depressionen!!

fra Helle ( snart nede i kælderen, eller på landevejen.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 18:05   #5
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Ja, Helle4 det kan du sagtens komme på et kursus, som har formål at få dig ud af depression .

Jeg har lige afsluttet en på 10 uger. Det vidste jeg ikke fra begyndelsen, da jeg har startet på kursus.
Det har været kun meget snak om stress og depression. Alle deltagere var under depressionbehandling.
Som sidst viste det sig i min tilfalde, at det samtidig var en af mine arbejdsevneprøvning. Men kursus har ikke helbredet mig fra depressionen .

Helle4 – jeg håber du er stædig på 1 sal

Jeg venter også på en udmelding fra lægerne ang. sygemeldinger.
Hvem så skal sygemelder de syge? Måske sagsbehandlere på kommunen .
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 19:56   #6
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
Min mening er absolut heller ikke positiv... Jeg har da flere gange måttet forlade mit gamle arbejde i smerter men jeg er for stolt til at vise hvor ondt det gør... For mange oplevelser med nedladende blikke og kommentare som er du nu sikker på det gør ondt... Gør at jeg er blevet såret og er for stolt til at vise smerter...

Denne form for mulighedsattest er simpelthen for grænseoverskridende for mig... Der vil ALDRIG være andre end mig der kan føle hvor skidt jeg har det... Og hvem skulle være i sin fulde ret til at dømme mine smerter og hvor min tærskel for AV for en i ****** ligger...

Det her syns jeg på ingen måde er på sin plads.... Det er at gå ind over grænsen til privatlivets fred og det mener jeg er i strid med menneskerettighederne... men den har de vel ozze kringlet på den ene eller anden måde...

Mvh. en lettere hidsig Lise
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 21:02   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Har al....

....sund fornuft forladt vores politikere?

Er de alle ravruskende vanvittige, jeg tror det eneste man får ud af det er at medarbejdere der ikke ser sig i stand til at møde op på arbejdet, kan blive fyret hurtigere som usamarbejdsvillige. Det kan vel ikke undre nogen at arbejdsgiver foreningen jubler og gnider sig i deres små hænder.

Hvad er der sket i Danmark, hvor er den fællesskabsånd der herskeder i 70erne og 80erne? Ja, endda endnu i 90erne. Hvor er tankerne om et samfund der skulle være lige for alle?

Jeg tror jeg sætter mig hen i et hjørne og græmmer mig.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 22:07   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mulighedserklæring - ny lægeerklæring

Der er nu kommet en mulighedserklæring, som lægen kan udfylde ved sygemelding.

Citat:
En ny mulighedserklæring erstatter den 5. oktober 2009 lægeerklæringen om uarbejdsdygtighed, som hidtil har været brugt ved sygemeldinger. Mulighedserklæringen sætter fokus på, hvilke muligheder den syge har for at fortsætte med at arbejde under sygdommen. Målet er at undgå, at så mange sygemeldte ryger helt ud af arbejdsmarkedet.




Læs mere her:

http://www.bm.dk/da-DK/Aktuelt/Nyhed...dygtighed.aspx


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 22:29   #9
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
-at den "gamle" lægeerklæring bliver erstattet af den nye mulighedserklæring:

http://www.dr.dk/nav/tekstttv/ -side 162

Hm, gad vide hvordan dette vil forløbe!

Det bliver da interessant at se hvordan arbejdsgivere,jobcentre mfl vil tackle situationen når de skal forsøge at få fru Hansen i arbejde midt i sin kemokur(ejj, jeg er nok bare den fødte pessimist )
Buster så er jeg også pessimist, jeg siger bare HJÆLP det komme ikke de sygemeldte til gode
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 06:14   #10
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Vil gerne

se hvordan de vil praktiserer det med chauffører....om det så er bus...last...taxa....eller andre former for chauffør...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejsprøvning og lægeerklæring Minmor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 09-08-2012 11:44
special lægeerklæring karsten31 Spørgsmål ang fleksjob 15 26-01-2012 23:27
special lægeerklæring melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-01-2012 22:27
lægeerklæring trunte Alt det andet 3 16-03-2011 15:41
Ny mulighedserklæring erstatter lægeerklæring Færselsuheld Dit og Dat 1 06-01-2010 18:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension