K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2005, 02:24   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
DUKH rådgiver i sager mellem en borger og en myndighed

Den Uvildige konsulentrådgivning på handicapområdet.

Hvad kan du bruge dem til?


Hvis du er handicappet
Hvis du har et handicap og er i tvivl om dine rettigheder i forhold til myndighederne, kan du kontakte dem og få gratis rådgivning. Du kan også spørge dem om klagemuligheder, hvis du har fået en afgørelse i en sag, som du er utilfreds med.



http://www.dukh.dk/go.asp?langref=1
  Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 21:31   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Blot et lille "pip" -

Vi kan rigtig varmt anbefale DUKH som rådgiver.

Havde det ikke været for dem eller rettere en enkelt helt fantastisk sagsbehandler er jeg ikke sikker på at vi havde været en bare nogenlunde hel familie i dag.

Så brug dem endelig, de er der for det samme og husk - de er nedsat af Socialministeriet.

VI HAR KUN POSITIVT AT SIGE OM DUKH
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 22:24   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg kan også anbefale dem.
de måtte dog opgive i forhold til Hiller kommune, da kommunen heller ikke svarede dem. men har dem fortsat til rådgivning, hvor de blot hjælper mig.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 11:35   #4
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Tilslutte

Hey

Jeg vil tilslutte mig de rosende ord om DUKH..

De er professionelle og kan give nogle klare svar og råd..

Jeg har tidligere anbefalet dem til andre som er nødstedt i systemet ..


Take care
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 22:34   #5
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Smile

hej Alle

Kan anbefale Dukh - blev tæt fulgt af en konsulent i mere end et år. Samme dag de kontaktede kommunen for akt indsigt blev min førtidspension pludseligt en realitet ellers havde al kontakt fra læger m.m. været forgæves og alt havde været syltet i månedsvis fordi jeg ikke fik en krone derfra. De anerkendte fra første færd hele det cirkus som i mit tilfælde havde kørt med høje - taastrup kommune i 2 omgange over 8 år. De var den hjælp jeg kunne have ønsket fra en elendig akasse socialrådgiver. Jeg fandt frem til dem i en sen nattetime på nettet i okt. 2004 hvor alt var helt håbløst. Sørgede selv for at andre lettere kunne finde frem til dem hvem de var og skaffede brochurer som blev lagt hos lægen, på biblioteket m.m

Det som Dukh kritiserede hele vejen var retssikkerheden der haltede kraftigt - at det ikke er ok at vippe folk af i en telefon. m.m. At alle paragraffer og muligheder bliver inddraget. m.m. Jeg vidste også at lige så snart Dukh var ude af billedet var kontakten brudt for det ønskede man jo ikke. Der skal 2 til en god dialog. Dukh er gode og ved godt hvor skoen trykker man kan håbe deres viden / erfaringer bliver brugt oppe i hierakiet.

I det forløb husker jeg også Flemming Leer der var sød og behjælpelig med at sætte nogle af mine læserbreve i bredere kredse -

Knus fra Ametyst
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny rådgiver MadsHansen1321 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 9 09-09-2013 08:27
Forhindrer borger i at bruge privat rådgiver phhmw Politik og Samfund 23 09-02-2013 06:53
DUKHs tema "Mødet mellem borger og systemet" phhmw Alt det andet 2 03-01-2010 13:55
Kan kommunen nægte en ny rådgiver??? Trigger Dit og Dat 6 07-01-2009 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension