K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2011, 10:05   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Nemlig, vovse -det er jo ikke archibald der "mener" noget om sit helbred og formåen -det et nemlig kommunens lægekonsulent -og syns da umiddelbart at det må være svært for kommunen at tilsidesætte deres egen, øhh...
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 10:39   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Ikke ringe, Vovse.

VH Popiae
Takker.

Jeg har fået indtryk af, at mange holder sig tilbage m.h.t. anke og klager fordi de er bange for ikke, at kunne udtrykke sig ordentligt, og det er trist, synes jeg.
Derfor er det min tanke, at et udkast kan hjælpe lidt på vej, så det ikke virker så uoverskueligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 12:51   #13
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Tak for svarene og støtten.
Jeg vil klage , men er jo som mange andre bange for om jeg kan gøre det "rigtigt".
De 4 uger stresser mig rigtig meget , men det går.
Pt håber jeg at få skriftligt svar på hvem der har besluttet , og så går jeg videre derfra.
Ja det er "pudsigt" at lægekonsulenten ikke bliver nævnt , heller ikke i redegørelsen og ej heller efter mine kommentarer hvor jeg nævnte ham.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 16:06   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Jeg vil klage , men er jo som mange andre bange for om jeg kan gøre det "rigtigt".
For at anke afslaget på pension kan du bruge det jeg skrev med blåt i #9.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 22:25   #15
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Jeg fik jo tlf besked om at det var 1 person (socialrådgiveren) der havde truffet afgørelsen i min sag. Derfor var jeg "nødt" til at have "dokumentation", ringede igen og havde optager på,samme svar, 1 socialrådgiver har ene og alene besluttet min ansøgning.Men er blevet i tvivl om brugen af skjulte båndoptagelser. Det er vel lovligt , når jeg selv deltager i samtalen? Nogen siger jeg ikke må optage.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 23:09   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Men er blevet i tvivl om brugen af skjulte båndoptagelser. Det er vel lovligt , når jeg selv deltager i samtalen? Nogen siger jeg ikke må optage.
Se indlæg 2 i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...e+straffeloven
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 18:04   #17
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Jeg afleverede brev hvor jeg udbad om redegørelse for hvem , med navn og tittel, der havde været med i afgørelsen om afslaget, for 13 dage siden. Har selføljelig intet hørt , det er jo Slagelse kommune.
Næste stop er jo klage over afgørelsen( har stadig 1 1/2 uge), som jeg har forstået det skriver jeg det som vovse tidligere skrev, så genovervejer kommunen, hvis de fastholder ryger den til BAN.
Får jeg så en "ekstra" chance for at komme med flere "kødstykker" , eller skal det hele på bordet når jeg klager til kommunen ?
Hvordan foregår det hos BAN ?
Og hvordan er det med de 3mdr opfølgningssamtaler på jobcenter ? (det eneste i min sag der følger loven , men det har nok noget med økonomi / dokumentation at gøre).
Bliver de ikke sat i bero når der er behandling om førtidspension ? Har lige fået 3. indkaldelse siden jeg ansøgte i feb.

Sidst redigeret af archibald; 16-08-2011 kl. 18:29.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 20:36   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når du klager nu, svare kommunen, igen. Samtidig videresendes sagen til BAN, hvis de fastholder afslag.

BAN ber om bemærkninger til sagen. Husk at få aktindsigt, der, inden du kommer med dine bemærkninger.

Det kan derfor være at du har nye synspunkter/dokumentation til dette.

Dog har du forhåbentlig sikret at lave en bilagsliste, således at alt relevant er medtaget i din sag. Ellers gør det med klagen, nu.

Nej, et afslag på førtidspension, har IKKE opsættende virkning på din videre afklaring.
Dog bør du fastholde, at de laver de tiltag, der måtte mangle, ifølge deres afslag.

Dvs, at du ikke skal aktiveres, men afklares!

Jeg ville insistere på den objektive psykiaske vurdering! Hvad ville problemet være med det?
Ser at du helst ikke vil? Selvom der ligge flere tilsvarende, kommer kommunen til at betale, hvilket er en fryd i sig selv, hvis det er ubegrundet?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 00:34   #19
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Jeg ville insistere på den objektive psykiaske vurdering! Hvad ville problemet være med det?
Ser at du helst ikke vil? Selvom der ligge flere tilsvarende, kommer kommunen til at betale, hvilket er en fryd i sig selv, hvis det er ubegrundet?


Den objektive psykiatriske undersøgelse er i sig selv ikke problemet, mere måden den efter min 30 års" karriere" på offentlig forsørgelse, bliver forlangt.
Der skulle langt tidligere være "sat" ind , med det jeg har har med i rygsækken, og det var ikke ukendt for kommunen.
Men det var nemmere bare at "parkere" mig, så får de også refusion fra staten. Og så nu hvor jeg har taget skeen i egen hånd og søgt §17, vil de miste refusionen .
Og hvis jeg nu indvilligede i endnu en undersøgelse og den igen ikke var efter deres hoved , så kræver de bare en til og tiden trækkes og jeg knækkes.
Jeg kan bare ikke magte / rumme det , også selvom kommunen betaler.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 08:35   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen mister IKKE refusion, fordi du søger en §17!

Kan godt forstå nok er nok, men du risikere bare at trække din sag unødigt.
Når denne undersøgelse er overstået kan du ansøge igen, fremfor at afvendte afgørelse fra BAN.
Hvis du ikke får medhold i BAN, og de siger det samme, skal du jo blot afvendte yderligere.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Procedure - Pensionsnævn? Tassi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 109 27-02-2014 01:32
Pensionsnævn-møde før afgørelse om fp? knuden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-01-2011 17:38
Cirkus Jobcenter Slagelse/slagelse kommune -igen buster Politik og Samfund 2 21-09-2008 13:28
Pensionsnævn.....??!! amazing At søge førtidspension 1 19-09-2007 03:54
Udtale sig overfor pensionsnævn optimisme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-02-2007 00:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension