K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2011, 01:31   #1
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Sygedagpenge – Har kommunen fundet et smuthul?

Hej alle,

Allerførst stor tak til alle i dejlige mennesker som prøver at hjælpe andre i deres svære situation, meget ofte selv om i selv kæmper en sej kamp. Det er meget flot.

Har selv kæmpet i systemet i 1½ år nu og jeg vil meget gerne høre jeres mening og vurdering af min situation.

Kort vil jeg lige ridse situationen op som den er lige nu:

30. september 2010 faldt jeg for varighedsbegrænsningen efter 12 måneder på sygedagpenge. Da kommunen ventede på et svar fra et hospital udsatte de afgørelse om stop af sygedagpenge. Altså røg jeg på kontanthjælp. Jeg ankede udsættelsen og tabte sagen i BA.

I januar 2011 fik jeg bevilget revalidering af kommunen. Skal starte til sommer på denne revalidering.

I februar 2011 klager jeg til kommunen over at de endnu ikke har afgjort sagen om stop af sygedagpenge. Der er gået næsten 5 måneder nu og kommunen har været fuldstændig passive. Jeg har forstået at det er urimelig lang tid at vente på en sådan afgørelse.

Nu har kommunen svaret at de umiddelbart skønner at jeg ikke var berettiget til at få forlænget sygedagpengeperioden efter 30. september 2010. Med andre ord, de fastholder sygedagpengestoppet. Jeg har nu indgivet en partshøring hvor jeg erklærer mig uenig med kommunen og hvorfor.

Bl.a. skriver kommunen at sygedagpengene kan forlænges hvis jeg opfylder dagpengelovens §27 og at jeg er fuldt uarbejdsdygtig grundet sygdom.

Det med fuldt uarbejdsdygtig grundet sygdom lurer jeg lidt på. Hvornår er man det? Jeg mener, hvis man kan få revalidering er man vel ikke fuldt uarbejdsdygtig. Kommunen og diverse læger er enige om at jeg ikke kan fortsætte i den type arbejde jeg hidtil har haft. Men jeg er jo ikke 100% bundet til sengen.

Det underlige er at længere nede i brevet skriver de at det er en betingelse at man er uarbejdsdygtig for at modtage sygedagpenge. Altså ikke fuldt uarbejdsdygtig.

Derefter lister kommunen de forskellige punkter i §27 som mange af os kender så godt. I mit tilfælde er det §27 stk. 1 der er relevant. Kommunen skriver:
1) det er overvejende sandsynlig at revalidering vil blive iværksat.

Her er så kommunens kommentar til §27 stk. 1
Det vurderes at det ikke er overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes revalidering, der kan føre til, at du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Din helbredsmæssige situation vurderes at være uafklaret ved varighed og du vurderes på daværende tidspunkt ikke værende i personkredsen for revalidering. Denne forlængelsesmulighed kan derfor ikke anvendes.

Her synes jeg det er interessant at første linje er nutid og fremtid. Herefter bliver der skrevet om datid, nemlig 30. september 2010, for næsten 5 måneder siden.

Der er intet ændret i mit sygdomsbillede før og efter ophør af sygedagpenge så hvis jeg var syg nok til sygedagpenge indtil 30. september 2010 må jeg jo også være syg nok til sygedagpenge i dag.

Derudover har kommunen jo i mellemtiden tildelt mig revalidering. Det hænger jo ikke sammen med at kommunen siger at jeg ikke vurderes at være i personkredsen for revalidering. Der er jo intet der er ændret i min sygdom som gør at denne opfattelse pludselig kan ændres.

I min partshøring har jeg klaget over at ved denne manøvre prøver kommunen at undgå at opfylde de krav der er i §27 og §28 (sygedagpengeloven) og §7a (retssikkerhedsloven).

I §28 står der:
Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Det har kommunen jo ikke gjort i min sag.

I §7a (retssikkerhedsloven) står der:
Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.


Det har kommunen heller ikke gjort.

Derfor tænker jeg på om en kommune kan udsætte en afgørelse om stop af sygedagpenge og på den måde undgå at følge de love som jeg har vist ovenfor? På den måde er det jo et smuthul de kan udnytte og det finder jeg meget skræmmende.

Jeg finder det også skræmmende at de 5 måneder efter kan sidde og dømme som om datoen er 30. september 2010 nå den i virkeligheden er i slutningen af februar 2011. Jeg troede bestemmelserne om udsættelse af dagpengestop var for at beskytte borgeren og ikke til at blive misbrugt at kommunen???

Til sidst, hvilken betydning vil det få for min sag at kommunen i mellemtiden har tildelt mig revalidering? Det er jo i modstrid med hvad kommunen begrunder for at stoppe sygedagpengene. Det er jo derfor at de nu manipulerer og veksler mellem nutid, fremtid og datid. De prøver jo helt klart at dømme som om de var 5 måneder tilbage i tiden så de ikke kommer i konflikt med beslutningen om at tildele mig revalidering.

Tildelingen af revalidering er jo foretaget mens jeg er på kontanthjælp (arbejdsmarkedsteamet) hvor det er sygedagpengeteamet som nu vasker hænder.

Tak til alle der har fulgt med så langt. Jeg er bare rystet over hvis kommunen kan komme afsted med lave sådan et nummer.

Håber virkelig at nogen vil fortælle mig hvad de synes og hvordan de vurderer mine chancer mod dette system.

Knuz til alle,
SusanneB

Sidst redigeret af SusanneB; 25-02-2011 kl. 01:38.
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 01:44   #2
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Jeg undrer mig over afgørelse efter § 27 stk. 1:

Med følgende kommentar:

Det vurderes at det ikke er overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes revalidering, der kan føre til, at du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Din helbredsmæssige situation vurderes at være uafklaret ved varighed og du vurderes på daværende tidspunkt ikke værende i personkredsen for revalidering. Denne forlængelsesmulighed kan derfor ikke anvendes.

Jeg synes netop dine sygedagpenge skulle have været forlænget efter § 27 stk.1! - når du faktisk videre er indstillet til revalidering, der skal begynde til sommer.

Hvorfor skulle din revalidering ikke starte i forlængelse af afklaring på sygehus?

Skal du have revalideringsydelse, mens du er under revalidering?
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 02:07   #3
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Hej Katharina,

Tusind tak for svaret.
Min sagsbehandler i sygedagpengeafdelingen (frem til 30. september 2011) lagde op til at en revalidering var mulig og opfordrede mig til at søge ind på uddannelsen. Mit håb var at jeg kunne starte i januar 2011. Men pludselig smider de mig ud af dagpengesystemet og er helt passive.

Det hjalp meget da jeg fik en anden sagsbehandler på kontanthjælp. Vi havde et møde hvor jeg gav hende nogle oplysninger. På næste møde havde hun fået bekræftet alt og fortalte at de havde tildelt mig revalidering da de vurderede at jeg var omfattet af revalideringsbestemmelserne. Hvis dagpengeteamet havde ønsket at hjælpe mig videre havde jeg allerede været i gang nu. Uddannelsen starter to gange om året, derfor er jeg nødt til at vente til næste opstart.

Ja, jeg skal have revalideringsydelse mens jeg er på revalidering. Jeg forstår ikke at kommunen kan smide en ud af sygedagpenge, så på kontanthjælp og så på revalidering. Så vidt jeg forstår hedder det sygedagpenge og så revalidering.

Men det er jo kassetænkning igen.

Knuz,
SusanneB
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 08:23   #4
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
hvis kommunen udsatte afgørelsen og dermed begrundelsen for at standse sygedagpenge og så først kommer med den nu hvor du har rykket for svar skal du omgående klage over afgørelsen til kommunen

det er yderst vigtigt du overholder 4 ugers klagefrist efter du har fået afgørelsen

det er helt relevante punkter og argumenter du fremkommer med, så tag endelig det med i klagen såvel som at helbredsmæssigt har din situation ikke ændret sig

der er også økonomisk forskel på om det hedder kontanthjælp til uddannelsen starter eller du med rette kunne have forblevet på sygedagpenge

søg også aktindsigt og få afgørelsen på skrift så du kan få overblik i din sag såfremt kommunen ikke giver dig medhold men sender sagen videre til ankenævnet
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 12:37   #5
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Hej ladybird,

Mange tak for svar.

Jeg har i går personligt afleveret en partshøring til kommunen. Heri understregede jeg kraftigt at min helbredssituation er uændret fra før sygedagpengestop til nu.

Jeg har også i dag personligt afleveret en yderligere klage, da kommunen ikke har brugt den sidste statusattest fra hospitalet, min arbejdsevnejournal er derfor også mangelfuld. Jeg ved at kommunen har denne statustest, men nu har jeg givet dem en kopi.

Jeg har også grundet den mangelfulde håndtering af min sag søgt fuld aktindsigt.

Det jeg synes er meget afgørende er om kommune skal træffe afgørelse om stop af sygedagpenge ud fra situationen i dag, eller om de virkelig må gå tilbage og træffe en afgørelse som om at tidspunktet er 30. september 2010. De udsatte jo netop afgørelsen om sygedagpengestop, da de ventede på statusattest fra hospital. Hvordan kan de køre frem og tilbage i tiden på den måde?

Jeg troede at en udsættelse skulle være til borgerens fordel og ikke til kommunen. Her lader de som om at de ikke ved at jeg får revalidering, da de jo forestiller sig at datoen er 30. september 2010. Jeg fatter det ikke.

Vil det være en god ide at sende min partshøring til Beskæftigelsesankenævnet, hvis kommunen fastholder sygedagpengestop? Jeg stoler jo ikke på at de sender alle relevante papirer til BA, herunder mine partshøringer.

Knuz,
SusanneB
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 14:00   #6
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej

Det sidst først:

Kommunen har 4 ugers klagebehandlings tid, så i princippet burde du kunne sende dem et brev når de 4 uger er gået og forklare at du betragter det som afslag hvis du ikke hører fra dem inden( giv dem en frist). Har du så intet hørt så sender du en klage og en kopi af klager til kommunen til ankenævnet.


Det her er bare min umiddelbare vurdering:

Kommunen har udsat en afgørelse. Det er lovligt og tiltænkt sager hvor der skal træffes en afgørelse men eks vnter man på lægepairer der kan oplyse sagen og måske ændre grundlaget /afgørelsen så standser man ydelsen og udsætter afgørelsen. Man kan godt gøre dette ca 1 mdr men der er dom over at 6 mdr er for lang tid.

Som jeg har forstået dine indlæg har dine lægepairer været iorden kort efter at afgørelsen så skulle falde, men at kommunen har "glemt " at komme med en afgørelse.

Det har de så nu du rykker og det giver dig en god klagechance i nævnet for det er en sagsbehandlingsfejl at trække afgørelsen så længe.

Jeg kan godt følge din frustration at de så komme med en afgørelse nu som om det var 30 september. Det tror jeg reelt de godt må og selvfølgeligmed de læge papirer der var ventet på.

Det der er bekymrende er at du nu rent afaktisk af et andet "skrivebord" i samme jobcenteret er bevilget revalidering på de samme oplysninger umiddelbart.

Måske er der en forklaring der dukker frem når du får aktindsigten.

Prøv at sammenholde afgørelsen der giver afslag på at kunne forlænge sygedagpenge ift revalidering med afgørelsen der bevilger dig revalidering.

Og så datoer og begrundelser i din helhedsvurdering.

For det er her du skal finde argumnterne som du allerede er inde på i din første tråd nemlig at det er at omgå reglerne fra kommunens side at slå fast at du ikke kan revalideres og så alligevel kan bevilges revalidering på samme grundlag.

Så derfor formoder jeg at du må kritisere det grundlag ressourceprofil/ arbejdsevne journal der lå til grund for afgørelsen om at du ikke kunne forlænges.

Vær opmærksom på at at få klaget rettidigt også selvom du ikke når at få udleveret aktindsigten. Så evt klag ved at skrive at du klager over denne afgørelse og at supplerende oplysninger kommer snarest når du har modtaget og læst dine akter.
Sender du direkte til ankenævnet så risikerer du at der går sagsbehandlings tid og ankenævnet så sender klagen tilbage til kommunen til en revurdering. På denne måde kan du så godtgøre at kommune ikke har villet svare. Du kan altid ringe og få råd og vejledning af ankenævnet.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 14:31   #7
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Hej ladybird,

Endnu en gang tak for svar og gode råd.

Kommunen har skrevet at de umiddelbart fastholder sygedagpengestop. Sagen er i partshøring og her har jeg 8 dage til at kommentere på sagen. Det er det jeg har gjort i går og i dag med breve afleveret personligt på jobcentret.

Kommunen har totalt undladt at tage en statusattest i betragtning fra hospitalet. Den er fra november 2010 og er den sidste statusattest. Heri skriver lægen at en ny operation frarådes. Har fået en tidligere der gik galt. Lægen skriver også at med visse skånehensyn kan jeg godt klare et arbejde. Det er jeg helt enig i.

Jeg forstår godt at kommunen skal tage beslutning om forlængelse af dagpenge fra 30. september 2010. Men der må de da tage statusattester fra hospitaler efterfølgende i betragtning, ellers giver det jo ikke mening oprindeligt at udsætte beslutningen. Statusattesterne dokumenterer jo at der ikke er en bedring i mit helbred og at jeg med skånehensyn kan arbejde. Men det tager sygedagpengeteamet overhovedet ikke hensyn til.

Arbejdsmarkedsgruppen (afdelingen for kontanthjælp), i samme jobcenter, har jo netop hentet den seneste statusattest fra hospitalet fra november og efterfølgende vurderet at jeg var omfattet af revalideringsbestemmelserne.

Jeg har ikke modtaget nogen grund til at sygedagpengene ikke kan forlænges, andet end at de ikke mener jeg opfylder nogle af betingelserne for at modtage sygedagpenge. De skriver bare at min helbredsmæssige situation vurderes at værende uafklaret på daværende tidspunkt, altså 30. september 2010. Men det er jo mærkeligt at skrive når de netop udsatte afgørelsen dengang for at få yderligere information. Så må den nye information da også tages i betragtning inden de træffer den afgørende beslutning om sygedagpengestop. Hvorfår skulle de ellers udsætte beslutningen?

Jeg fatter det ikke og jeg mener at kommunen misbruger loven. Jeg bliver chokeret hvis de kan gøre dette. Så er der virkelig et smuthul for dem at udnytte her.

Til sidst vil jeg ønske dig tillykke, ladybird, med din sejr i Beskæftigelsesankenævnet. Det er godt gået

Mange hilsner
SusanneB
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 00:05   #8
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Det er et krav ved forlængelse af dagpengene at du på tidspunktet for varighedsbegrænsningen opfylder betingelserne for forlængelse.

Det er også kun med henblik på at oplyse sagen yderligere på dette tidspunkt at kommunen kan udsætte afgørelse efter § 27 - dette er samtidig grunden til at afgørelsen ikke kan udsættes i 6 måneder. Den ekstra frist skal bruges til at indhente fx lægepapirer, journaler osv - ting der kan gøres hurtigt.

Derfor kan kommunen som udgangspunkt ikke tage senere oplysninger med ved vurderingen af forlængelsesmulighederne - som hvis du fx. reagerer meget positivt (men fuldstændigt uventet) på en behandling.

Når det er sagt, så kan det ikke udelukkes at der vil blive skævet til det - især jo tættere det ligger på varighedsbegrænsningen.

Samtidig vil kommunen uden tvivl skulle forklare sig meget godt hvis de efterfølgende har bevilget revalidering på det samme grundlag som de har afslået at forlænge på. Det vil dog være - teoretisk - muligt hvis der er sket en markant og uventet udvikling i din tilstand i perioden hvor kommunen har indhentet oplysninger, men før de træffer afgørelse om forlængelse.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 09:24   #9
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Hej undertegnede,

Tak for dit svar og du har nogle vigtige pointer.

Hen over sommeren og efteråret 2010 var jeg til en masse undersøgelser. Der har ikke været tale om nogen behandling overhovedet i den periode og frem til nu.

Jeg forstår godt pointen med at det er tidspunktet for varighedsbegrænsningen som er afgørende. Men kommunen har jo udsat afgørelsen på grund af at de ønskede nogle statusattester inden afgørelsen. Varighed var til 30. september 2010. De modtager en statusattest 5. oktober og en anden statusattest 12. november.

På dette tidspunkt er jeg røget over i kontanthjælpsafdelingen og har et møde med dem. På dette møde fortæller jeg at min sidste undersøgelse var 17. november og de vil så indhente en statusattest på denne. Det gør de også og jeg får på næste møde (januar) at vide at jeg har fået bevilget revalidering.

Sygedagpengeafdelingen er stadig passiv og først da jeg klager i februar sker der noget. Da jeg får papirer til partshøring mangler den sidste statusattest (den fra 17. november) og den mangler også i min ressourceprofil. Den har de overhovedet ikke brugt. Hvis kommunen lægger vægt på de to første statusattester må de da også skulle lægge vægt på den tredje og sidste statusattest, uanset at de alle tre kommer efter varighed. Hvorfor ellers udsætte afgørelsen?

Og hvis der ikke har fundet nogen form for behandling sted, kun undersøgelse, og min tilstand er fuldstændig uændret, så kan jeg ikke forstå at sygedagpengene ikke skal forlænges. Sidste statusattest fra en overlæge siger at jeg med skånehensyn kan klare et fuldtidsjob. Han skriver også at operation skal undgås. Det må da have en betydning? Det har det da haft i kontanthjælpsafdelingen.

Altså, sagt på en anden måde, hvis en kommune udsætter en afgørelse må de statusattester de modtager da have en betydning, også selvom de kommer efter varighed. Mit helbred er jo uændret. Ellers giver det jo ikke mening at udsætte afgørelsen.

Hvis jeg kan få revalidering i januar må jeg også kunne få det i september, 3-4 måneder, før når helbredssituationen er den samme. Ellers giver det jo ingen mening.

Eller hvad?

Mange hilsner
SusanneB
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 10:03   #10
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
hej susanne,

Det giver umiddelbart ingen mening som du skriver og det er det du må holde fast i overfor kommunen og hvis din anke bliver sendt i beskæftigelsesankenævnet.

Nu ved jeg ikke om de 3 statusser kommer fra samme eller flere steder og om de beskriver det samme eller en udvikling. For det er måske her der er noget afgørende.

Du må på detektiv arbejde og sammenligne statusser og i din rp og journal gennemgå hvad der er indhentet hvornår, med hvilket formål og med hvilken begrundelse og på hvilket grundlag det har ført til en afgørelse hvornår.

så du får tidspunkter og argumenter og helbredsstatus overskueliggjort meget nøje

som andre også har været inde på, kommunen har udsat din afgørelse for at få status med.....
hvornår kom afgørelsen og var ressourceprofilen så opdateret og partshørt på dette tidspunkt ( ellers kan det få betydning når du anker hvis det kunne have medført en anden afgørelse og det er kommunen der skal bevise dette)

er det den sidste status af 17 november der gør udslaget ift bevilling til reva?

hvad er begrundelsen for reva?

hvis det er et spørgsmål om at "to borde" i samme kommunen vurderer forskelligt på samme grundlag må du også kommentere dette og påpeg forskelligheden og konsekvensen for dig = hvad er kommunens grund til vurdere forskelligt på samme grundlag hvis deres opgave er at hjælpe dig udfra de regler der er til din fordel og ikke for at "spare"

ved ikke lige om du skal skrive dette direkte eller du kan findse en anden formulering men alle kneb gælder vel bare de ikke giver bagslag for dig.... du kan må ske på høflig vis spørge på hvilket lovgrundlag de vurderer som de gør?
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har fundet job Jøsses Jeg har fået job. 4 20-10-2012 18:32
Hvis kommunen stopper sygedagpenge bullergris Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 12-12-2011 18:50
Kommunen vil stoppe sygedagpenge - hjælp Betty Alt det andet 25 09-10-2011 23:03
Kommunen stopper mine sygedagpenge Sweety84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 03-09-2011 23:15
Kommunen skal inden stop af sygedagpenge: Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 0 27-02-2008 13:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension