K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2011, 18:00   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du kan ikke klage over en kommune ikke vil indstlle til pension
derfor har du muligheden med en §17 på det foreliggende
så ergo hvis den mulighed forsvinder, så kan en kommune bruge 30 år
på en pensionsag. uden du kan gøre noget som helst for du kan ikke få afprøvet din sag hos beskæftigelsesankenævnet
Det er det som regeringen/kommuner gå efter!.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 18:05   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej der vil stadig være en mulighed for at klage
ellers bliver det i hverfald det første system i Danmark
men det er rigtig, at de vil fjerne muligheden for dem under 40
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 18:25   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Selvfølgelig bliver der en mulighed for at klage, spørgsmål er bare "over hvad få man lov til at klage"?
Hele førtidspensions lovgivning blive jo levet om, fordi intet blive aktuelt.
Tage fx. sådan noget som påbegyndelses tydspunktet for FP sag.
Dessuden i fremtiden en 44 årig få hellere ikke en mulighed for at ansøge selv om FP, fordi han/hun blive stadigvæk under den 5 årig afklaringsforløb, som han/hun få som 39 eller som 40 årig, efter de nye regler.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 18:35   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Undskyld men Karo og MTVR1, vil I være venlige at holde jer til trådens spørgsmål...

Svigermoderen (hun er over 50) er som sagt under en partshøring umiddelbart inden den endelige afgørelse. Så der er allerede en ansøgning om påbegyndelse af en førtidspensionssag kørende.

Man skal holde sig til de gældende regler og ikke tænke på regeringens planer om ny reform af førtidspension.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 18:55   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
..............

Sidst redigeret af Karo; 30-01-2011 kl. 19:01.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 18:57   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ja, NK er 52 år og:
Citat:
I 2010 skete der ikke så meget i NK's sag. Revilidering blev ikke til noget da kommunen/sagsbehandleren ikke fulgte op på arbejdsevnevurderingens konklusion og NK valgte derfor at søge førtidspension. Sagsbehandleren søgte efter §18.

NK fik svar fra kommunen for 10 dage siden at de afslog at indstille til førtidspension pga. at alle arbejdsprøvninger ikke var udforsket f.eks. som pedægog medhjælper. Tilgængel skrev de at helbreds sitiuationen er stationær.
Tror du virklig på, at SB vil indstille NK til pension? Næppe.
Det er jo ikke ulovligt sammen med eller efter en partshøring i en sag at man ansøge om FP på foreliggende, eller?

Det ville jeg have gjort hvis det var min sag, fordi der vil gå et halv år med en klage til BA.

Sidst redigeret af Karo; 30-01-2011 kl. 19:14.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 19:43   #17
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Nalle.

Var det ikke noget for din svigermor med et danskkursus? Måske kan hun ad den vej blive visiteret til flex eller revalidering - og på den måde komme videre i et ikke belastende job.

Din svigermor er - så vidt jeg forstår på dig - ikke så dårlig - at hun ingenting kan. Det er nok grunden til, at de ikke vil starte en pensionssag.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 21:04   #18
Nalle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Nalle er ny på vejen
Hej allesammen,

Tak for kommenterene.

@Jørgine: Min svigermor klarer sig ok i det danske sprog. Hun forstår alt, men mangler et godt stykke i det skriftlige og talen til at klarer et kontor job, receptionist eller andet administrativt ufaglært job.

Er der konsekvenser ved at søge §17 ved afslag?

Vi har søgt aktindsigt pga. vi ikke har nogle papirer fra 2009 juni og frem og derved kan vi ikke kommenterer på afslaget for at søge FP fra Beskæftigelses- og Erhvervsforvaltningen.

@Hejdien: Min svigermor har ikke været på nogen overførelses indkomst siden hun stoppede med sygedagpenge i april 2009.

Vi har ikke nogen noter fra den sidste arbejdsprøvning foretaget dec 2009 - marts 2010, men min svigermor har fået at vide at hendes arbejdsevner ligger på 8 timer om ugen.
Nalle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 21:12   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Mit råd er:
tage tyren ved hornene og fortal intet til sagsbehandleren om hvad I vil gøre. Aflevere blot ansøgningen på et møde med sagsbehandleren og få kvitering for aflevering.
I ansøgningen skal I specificere den dokumentation som I vedlægger, punkt for punkt.
HVIS nogen vælger at søge om fp i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så er mit bedste råd, at aflevere den ved skranken, ikke ved sagsbehandleren.

Jeg har endnu ikke mødt en sb, der kunne kvittere med et stempel, men det kan de ved skranken.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 21:47   #20
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
HVIS nogen vælger at søge om fp i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så er mit bedste råd, at aflevere den ved skranken, ikke ved sagsbehandleren.

Jeg har endnu ikke mødt en sb, der kunne kvittere med et stempel, men det kan de ved skranken.
Det bedste vil være at få sagsbehandlerens unerskrift ( med dato ), fordi på den måde blive hun ansvarlig for videre forløb dvs. at sende ansøgningen videre til Socialforvaltningen som skal komme med en afgørelse om påbegundelse af FP's sagen.

Hvis man aflevere ansøgningen ved skranken, tja.....

Min sagsbehandler har underskrevet min ansøgning.....
http://www.youtube.com/watch?v=xbVw7entkxg

I første forsøg ville jeg altså tage sagbehandleren og skranken til sidst.

Sidst redigeret af Karo; 30-01-2011 kl. 22:00.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension