K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2010, 15:58   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg ved skal du partshøres inden de kan stoppe sdp'ene, og sdp-stoppet skal varsles med en eller anden frist jeg ikke husker .

Og hvis intet af det allerede er sket vil jeg da bestemt mene, at du kan slå koldt vand i blodet ind til videre.

Hvis de så på et tidspunkt varsler stop af dine sdp, så kan det sikkert være en god ide med en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 18:08   #52
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så vidt jeg ved skal du partshøres inden de kan stoppe sdp'ene, og sdp-stoppet skal varsles med en eller anden frist jeg ikke husker .

Og hvis intet af det allerede er sket vil jeg da bestemt mene, at du kan slå koldt vand i blodet ind til videre.

Hvis de så på et tidspunkt varsler stop af dine sdp, så kan det sikkert være en god ide med en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
Hej Vovse

jeg har ikke fået varsle sdp-stop eller været i partshøren....så jeg slå koldt vand i blodet......der skal bare ikke meget til at forvirre mig men det er jo så også en del af mine skader...og jeg er bare så bange for at jobcenter hiver mig at sdp for som gift vil jeg jo så få 0 kr

Men ind til vider slå jeg koldt vand i blodet og håber at jeg får genoptræning på center for hjerneskade....og at der en rød tråd i mit forløb/sag så jobcenter også kan se at det er en ftp jeg skal på.

her fra og forsat god søndag
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 20:56   #53
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Har modtaget en mail fra socialrådgiveren i min fagforening her sidst på eftermiddagen i dag.

Jeg har jo sendt en mail i går morges til hende med sammenfatningen og konklusionen på rapporten fra center for hjerneskade.

Hun vil gerne have jeg kopier hele rapporten og sender den til hende og så skal vi have et møde når hun har læst den.

Hvor vi kan gennemgå hele min sag, derefter vil hun tage kontakt til sagsbehandleren på jobcenter så vi kan få et møde der.

Hun vil også finde ud af hvor i systemet der skal søges bevilling til det genoptrænings forløb på center for hjerneskade.

Det er altså godt at jeg har en god fagforening
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 12:02   #54
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Er der nogle der kender Servicelovens § 85 kap. 6
Nu har jeg nemlig prøvet på at finde noget om den, for det er den § center for hjerneskade mener kommunen skal søge bevilingen til trænings forløbet, til mig, jeg har prøvet at google det men synes ikke rigtig jeg kan finde noget, og jeg er bare så dårlig til det med §§
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 12:06   #55
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
§ 85. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp, omsorg eller støtte samt optræning og hjælp til udvikling af færdigheder til personer, der har behov herfor på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

Det må næsten være den her

Men jeg fandt den i Bekendtgørelse af lov om social service kapitel 16
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=126342#K16
  Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 12:12   #56
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
§ 85. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp, omsorg eller støtte samt optræning og hjælp til udvikling af færdigheder til personer, der har behov herfor på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

Det må næsten være den her

Men jeg fandt den i Bekendtgørelse af lov om social service kapitel 16
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=126342#K16
1000 tak Hejdien det var lige den jeg skulle bruge.
Er nemlig ved at forbrede mig på at selv samle alt det jeg kan i forbindelse med min sag, skal om ikke så længe have møde med socialrådgiveren i min fagforening, som så vil få et møde i stand med sagsbehandleren på jobcenter.
Smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 14:09   #57
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
lige lidt obs på min sag

Nu ser det ud som om jeg bliver indstillet til førtidspension, har lige modtaget en mail fra min nye sagsbehandler på jobcenter for sygedagpenge, at hun vil indstille mig til visitationsteamet.

Så kunne det se ud som om der begynder at ske noget, lige nu skal jeg ikke selv gøre noget socialrådgiveren i min fagforening tager sig at jobcenter, socialrådgiveren på center for hjerneskade tager sig af den del om at få bevilliget genoptræning på center for hjerneskade, og min læge bagger mig 100 % op og vil stille op med alt det hun kan for at jeg får genoptræning, jeg har fået besked på fra center for hjerneskade og min læge at jeg bare skal have ro på og ikke for mange bolde i luften for det kan jeg slet ikke tåle.

Men det er også lidt underligt at tænke på at blive førtidspensionist, jeg har bare fået det spørgsmål rigtig mange gange nu fra bekendte, venner og familie ikke min mand og yngste søn, men resten

”hvad vil du få tiden til at gå med? Nu skal du jo huske at få noget fornuftig indhold i hverdagen, ikke? Kan du virkelig godt få tiden til at gå hele dagen?”.

Jeg tror nu de fleste siger det i en god mening, og det kan også være svært for raske at sætte sig ind i at min hverdag går med det jeg kan overkomme, men jeg har valgt at sige til de spørgsmål, at jeg takker for deres bekymring omkring mig, og at jeg holder mig i gang med min kunst for den kan jeg gå til og fra alt efter hvordan jeg har det, og for det meste kan de godt sætte sig ind i det jeg siger, og dem der ikke kan har jeg så valgt ikke at bruge krudt på for de vil aldrig forstå det og jeg bliver bare stresset over det……
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 15:32   #58
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
har lige noget jeg under mig over

Jeg har lige noget jeg under mig over i går fik jeg mail fra min nye sagsbehandler og hun skriver sådan i mailen

Citat:
Kære xxxx og xxxxx

Jeg vil blot orientere om at jeg har overtaget sagen med henblik på at indstille til visitationsteam for førtidspension. Jeg fremsender ansøgningsskema der skal underskrives og returneres.
I er naturligvis begge velkommen til at kontakte mig hvis der er spørgsmål.

mvh

Xxxxxx xxxxxxxxxx
Sagsbehandler
Jobcenter Sygedagpenge
Direkte xxxxxxxx
Mail xxxxxxxxx

I dag får jeg så brev med en samtykkeerklæring, det jeg under mig over er at hun skriver en § 17 er det ikke den man selv søger på forliggere grundlag, og er det ikke også den de meget ofte giver afslag på?
Jeg troede at når det var sagsbehandleren der indstilling en var det efter en § 18 men det har jeg måske fået forkert ind?


Citat:
I forbindelse med indstilling af din sag til visitationsteam for førtidspension bedes du underskrive samtykkeerklæring. En kopi returneres til jobcenter sygedagpenge, Baldersgade 24, 2200 København N og den anden kopi er til dig.
Der vedlægges kopiark med vejledning om almindelige betingelser ved ansøgning om førtidspension.
Sagen indstilles af forvaltningen efter hovedreglen i pensionslovens § 17.
Når ressourceprofilen er færdiggjort vil du få den blive tilsendt til forelæggelse og du vil have mulighed for at komme med supplerende kommentarer. Du vil efterfølgende blive partshørt i de akter vi agter at træffe afgørelsen på baggrund af.
Venlig hilsen
Xxxxxx xxxxxxxxxx

fra en som bare bliver så hurtig forvirrede
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 15:42   #59
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Den vil jeg lige tænke over en ekstra gang.
for den er jeg selv hoppet på.
startede jo på en §17 og nu snart 10 måneder efter. mangler der en beskrivelse som
lægekonkonsulent har bedt om. Den kan så ikke komme med inden afgørelse.
så måske får jeg afslag pågrund af det.
herefter vil sagsbehandler så starte en §18 op.
min sagsbehandler troede nemlig min §17 var stærk nok.

så havde nok spurgt om det ikke skulle være en §18
hvis der mangler nogle ting, kan de nemlig komme med under en §18
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 15:46   #60
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Den vil jeg lige tænke over en ekstra gang.
for den er jeg selv hoppet på.
startede jo på en §17 og nu snart 10 måneder efter. mangler der en beskrivelse som
lægekonkonsulent har bedt om. Den kan så ikke komme med inden afgørelse.
så måske får jeg afslag pågrund af det.
herefter vil sagsbehandler så starte en §18 op.
min sagsbehandler troede nemlig min §17 var stærk nok.

så havde nok spurgt om det ikke skulle være en §18
hvis der mangler nogle ting, kan de nemlig komme med under en §18
Jeg har lige sendt en mail til socialrådgiveren i min fagforening om det hun kan så først svare på mandag, men sagsbehandleren har ikke skrevet at hun skulle have den tilbage inden mandag, så jeg underskriver ikke noget før min fagforening siger god for det

dette har sagsbehandleren også sendt med
Citat:
Pensionsloven §§ 17 og 18
§ 17. kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Stk. 2. kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rette henvendelse herom.
§ 18. kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når der dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktivering-, revalidering- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Smidt; 12-05-2010 kl. 16:16.
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt nede i kælderen Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 28-06-2011 09:19
nede igen DRAGEN Dit og Dat 10 01-02-2009 12:02
Har du været nede og stemme Hejdien Dit og Dat 29 14-11-2007 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension