K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2011, 18:37   #31
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Altså, det er jo rigtigt, at en diagnose som sådan ikke løser noget, men det betyder ret meget for ens forståelse af hvordan man har det. Plus at det jo KAN åbne for behandling i en eller anden form. Og i det kommunale system skal der være en vis overensstemmelse mellem det du har som diagnose og så dine begrænsninger - du kommer jo ikke bare på fleks eller pension hvis du siger, du har ondt i hele kroppen og lægen siger at der ikke er lægeligt grundlag for at du har ondt. Så vil kommunen sige, at så kan du godt arbejde, og ellers må du nærmere udredes - til sidst kan det så ende med at du får en psykisk diagnose, fordi det er det eneste de kan finde ud af (og hvis man ikke har en depression i forvejen, så får man det faktisk ret hurtigt, hvis man ondt over det hele i årevis og alle siger, at det må være en software fejl...).

Synes umiddelbart ikke, at gigtforeningen lyder til at have rakt dig den hjælpende hånd, som du har behov for...

Og igen - på Rigshospitalet er man ikke i tvivl om, at HMS eksisterer - jeg har selv fået en folder med hjem, som de har givet mig og den hedder Hypermobilitet og HMS... såeh!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 19:41   #32
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Jeg er også NOGET skuffet over gigtforeningen. Synes slet ikke det kan være sagt i deres ånd, men okay. Det hele er bare imod mig

Hvordan får man fat i sådan en folder fra rigshospitalet?? Måske min læge skulle ha den!


Jeg har jo sådan set et FULDSTÆNDIG afklaret forhold til hvad jeg fejler, men jeg skal da love for at jeg bliver gråhåret af det her alligevel. For som du skriver, så får man ikke fleks fordi man siger man har ondt over det hele uden lægelig grund! Men jeg troede bare ikke jeg stod der da jeg jo har en fysisk diagnose, velbeskrevet og konstateret af 3 mand høj! Men sådan bliver man klogere nogle gange!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 19:47   #33
Kelle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2010
Lokation: Lidt forskellige steder, men altid Jylland - så vidt jeg husker. :)
Indlæg: 35
Styrke: 14
Kelle er ny på vejen
"Hun sagde også at det er ekstremt omdiskuteret hvorvidt HMS og fibromyalgi er selvstændige diagnoser eller blot skal betegnes som funktionelle lidelser. Så derfor er det hele lidt hip som hap... MEN der er min personlige holdning jo den at det er noget uartigt at sætte fibro og HMS op på samme sted som helbredsangst som jo er psykisk! Og det er åbenbart der man vil hen."

Det er sådan noget de gør på forskningsklinikken. Man risikerer at blive puttet i en kasse som psykisk syg, og så er det lægens job at begrænse behandling og undersøgelser, da fænomenerne i kroppen blot er emotionelle nødråb. Og så vil lægen sikkert have dig i arbejde igen og gerne have lokket din familie med på behandlingen (eller "håndteringen") af patienten. Det er i hvert fald efter hvad jeg har læst på forskningsklinikkens hjemmeside under TERM-modellen. Jeg synes det er ret uhyggeligt. Jeg håber ikke, det er noget kommunen siger, du skal, for jeg tror slet ikke, det ville gavne din sag... Og netop det du siger med, at det er lidt spøjst, at det er en reumatolog, der har diagnosticeret dig, og ikke en psykiater, det minder mig om, at nogle læger behandler patienten efter TERM, hvis de blot mistænker patienten for, at være en slags hypokonder. BDS som FFL også kalder det. De sætter lighedstegn mellem funktionelle lidelser og BDS...
Det er meget forkert at sætte flere sygdomme samme sted. Sygdomme kan jo have forskellige begrænsninger og behandlinger.
Kelle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 19:50   #34
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Jeg er også NOGET skuffet over gigtforeningen. Synes slet ikke det kan være sagt i deres ånd, men okay. Det hele er bare imod mig

Hvordan får man fat i sådan en folder fra rigshospitalet?? Måske min læge skulle ha den!


Jeg har jo sådan set et FULDSTÆNDIG afklaret forhold til hvad jeg fejler, men jeg skal da love for at jeg bliver gråhåret af det her alligevel. For som du skriver, så får man ikke fleks fordi man siger man har ondt over det hele uden lægelig grund! Men jeg troede bare ikke jeg stod der da jeg jo har en fysisk diagnose, velbeskrevet og konstateret af 3 mand høj! Men sådan bliver man klogere nogle gange!
totalt enig - har sendt dig en PM.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 20:00   #35
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kelle Se meddelelser
"Hun sagde også at det er ekstremt omdiskuteret hvorvidt HMS og fibromyalgi er selvstændige diagnoser eller blot skal betegnes som funktionelle lidelser. Så derfor er det hele lidt hip som hap... MEN der er min personlige holdning jo den at det er noget uartigt at sætte fibro og HMS op på samme sted som helbredsangst som jo er psykisk! Og det er åbenbart der man vil hen."

Det er sådan noget de gør på forskningsklinikken. Man risikerer at blive puttet i en kasse som psykisk syg, og så er det lægens job at begrænse behandling og undersøgelser, da fænomenerne i kroppen blot er emotionelle nødråb. Og så vil lægen sikkert have dig i arbejde igen og gerne have lokket din familie med på behandlingen (eller "håndteringen") af patienten. Det er i hvert fald efter hvad jeg har læst på forskningsklinikkens hjemmeside under TERM-modellen. Jeg synes det er ret uhyggeligt. Jeg håber ikke, det er noget kommunen siger, du skal, for jeg tror slet ikke, det ville gavne din sag... Og netop det du siger med, at det er lidt spøjst, at det er en reumatolog, der har diagnosticeret dig, og ikke en psykiater, det minder mig om, at nogle læger behandler patienten efter TERM, hvis de blot mistænker patienten for, at være en slags hypokonder. BDS som FFL også kalder det. De sætter lighedstegn mellem funktionelle lidelser og BDS...
Det er meget forkert at sætte flere sygdomme samme sted. Sygdomme kan jo have forskellige begrænsninger og behandlinger.

Jeg synes også bare det er så skræmmende og man føler bare så megen afmagt!! Lige i min situation føler jeg også at den er vendt rundt ved det at man ikke vil anerkende at mine små forstuvninger hele tiden, mine ledhævelser, al den inflamation osv osv rent faktisk er der! Og det til trods at jeg har siddet dernede adskillige gange og fået af vide at jeg har inflamation i atter et led! Virkelig dårlig humor efter min mening!

Jeg venter også med bæven på om det er krav eller hvad, men mon dog, når det er lægen der har anbefalet det og SPURGTE om jeg havde lyst, for havde jeg det ville han henvise.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 20:34   #36
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er jo så her arbejdsevnemetoden skal bruges
en arbejdsprøvnng med de 12 elementer skal bruges
fordi man ikke får flex eller pension pågrund af sygdom, men arbejdsevne
samt det lægelig kun er en del af det
Det har vi lige hørt i tv avisen med lægekonsulent vibeke manniche
sådan er loven faktisk også lavet

men den virkelighed er desværre langt væk
når en sagsbehandler indstille ikke til noget uden lægen fra kommunen er enig
det er den barske virkelighed
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 21:38   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er to forskellige ting..

Man kan komme i arbejdspraktik for at forbedre/styrke arbejdsevne.. kompetancegivende..

Og så er der arbejdsprøvning som er afklarende i forhold til status..

Den første er et tiltag man kan lave som en del af processen... mens arbejdsprøvningen skal vise hvad man kan på det tidspunkt prøvningen finder sted. Den skal ikke styrke arbejdsevnen som sådan.

For så længe man antager at arbejdsevnen kan forbedres, er tilstanden jo ikke stationær....

Håber det giver mening...
Ofte bruges ordene "praktik" og "arbejdsprøvning" lidt i flæng, de kan godt dække over det samme.

Hvis arb.prøvningen foregår i en virksomhed vil den ofte blive kaldt for en virksomhedspraktik.

Hvis kommunen kalder det for en praktik, så er det FORMÅLET der er vigtigt at notere sig.
Hvis formålet med en praktik er, at afklare borgerens arbejdsevne (eller noget i den stil), så er den at sidestille med en arbejdsprøvning.

hvis formålet med en praktik derimod er, at opkvalificere borgeren, eller andet i den stil, så har det intet med en arbejdsprøvning at gøre.

Det er altså "formålet" det handler om når der snakkes praktik.

Min sidste afprøvning var en virksomhedspraktik, via anden aktør, og endte ud i, at jeg blev tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 12:49   #38
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
mht adresse og nummer på G.G.Rasmussen

Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Taaaaak igen

Jeg leder og leder på nettet efter info om glen gorm så jeg kan få en tid hos ham, men ka ette hitte noget hjæææææælp For ham skal jeg HELT klart besøge så kan kan lære min læge, min sb og dennes lægekonsulent en ting eller 2!!
det her er hvad der står i toppen af min redegørelse fra G.G.Rasmussen:

Han bor i odense og har noget undersøgelse der, men jeg har kun adressen til ålborg.. men kan huske han sagde noget om odense til mig.. :-)

Speciallæge i fysiurgi og reumatologi, overlæge Glen Gorm Rasmussen
Arkadens Fysioterapi og sundhedscenter, John F. Kennedys Plads 1R, 4 sal, 9000 Aalborg
Tlf: 2627 1146 - Email: [email protected] - Se.nr. 2822 0197

min udredning er fra feb. 2011 mener prisen var 900,-

:-) håber det er til hjælp.. :-)
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det forstår jeg ikke helt! Zeus33 Dit og Dat 27 19-01-2011 15:24
Sagsbehandleren forstår ikke! Tina1983 At søge førtidspension 29 29-06-2010 08:48
Jeg forstår ikke helt?? N.N Dit og Dat 11 14-05-2009 17:19
der er noget jeg ikke forstår Huldra Dit og Dat 4 04-03-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension