K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2014, 14:11   #281
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk at selv om ham fra jobcenteret siger at du ikke må skrive om smerter...tja så er det din dagbog...og det er dig selv der bestemmer hvad der skal stå...

Jeg kan sagtens forstå at det har været oppe at vende med at det hele ikke skal indeholde smerter....og kun smerter...

Men når det er sagt....så skal du da skrive feks når du ikke kan mere den dag pga smerter og hvorfor...

Så ja...skriv ikke alt muligt om dine smerter....men det er ikke målet at den slet ikke må indeholde noget om dem...

Hmm hvordan skal man forklare det....

Den dagbog skal ikke være en lang klagesang....hvis du forstår...

Den skal vise tingene som de er....altså hvad du kan....og hvordan du kan disse ting...

Men husk at det er din dagbog....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 19:32   #282
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvad er det vigtigste?

Det er nødvendigt at skrive dagbog - og du har jo fået mange gode råd i den forbindelse .. I min sag blev dagbogen afgørende. På den ene side er det rigtigt at man skal være grundig, på den anden side har mange af de sagsbehandlere der er involveret i din sag travlt - og læser mange papirer overfladisk. Derfor er det vigtig at tænke over hvad du synes er det vigtigste - skriv det vigtigste først. Så hvis de læser din dagbog, vil de i det mindste se det du synes er det vigtigste.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 11:52   #283
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Onsdag d. 21. Maj .



6.30-7.30 godmorgen spiser morgenmad med børnene .
Tøj på og tandbørstning.

Det er svært at komme ud af sengen Idag det tager sin tid men jeg kommer igang

7.30- 8.00 køre og aflevere børn i skole og børnehaven .

Ryggen truner , stokken er min rigtig gode ven Idag for kan dårligt gå.
8.10 pause. Oxynorm.

8.30 praktik i børnehaven.

8.30-11.05 smører 45 rugbrødsmadder til frokost til børnehavebørn med 3 førskolebørn . Siddende på stol og står skiftevis . adskillige pauser i timen er nødvendigt.

9.15 oxynorm . Pause. Ekstreme jagende smerter fra foden .

9.30 -10.00 Rydder af bordet efter formiddagsmad . 22 glas og frugt.
( Lavt børnebord / meget dårlig arbejdsstilling går frem og tilbage med stokken .kan have glas i den ene hånd så går adskillige gange )

10.15 pause. Oxynorm . Rygsmerter og brændende og jagende nerogene smerter.

10.30 -11.05 tømmer opvaskemaskinen siddende på min stol.
Ryggen kapatitulerer jeg piner min selv i smerte for at løse opgaven .

Har måtte trække mig mange gange Idag. Har forsøgt meditation ad 10 -15 minutters varighed men meditation og morfinen har ikke hjulpet bemærkelsesværdigt.

13.00 oxynorm

11.20-14.30 pause på sengen med støtte af rygpude .meditere. Ingen søvn ,ingen tv eller bøger . Kan ikke koncentrere mig om det ej heller finde ro pga. dybe smerter fra ryggen og brand i benet med sporadiske ulidelige jagende smerter .

14.30-15.30 hentet børnene .

15.30 -16.00 pause med the i sofaen .

16.00 -17.00 finder tøj frem med børnene som skal på ferie .



Benet brænder som sædvanligt og samtidig dybe rygsmerter Idag .
Benet hopper og der har været 4 lange perioder med jagende smerter fra fod.
Imorgen må godt blive en bedre dag .



Vejret er overskyet/ regnfuldt ca . 25 grader først på dagen og eftermiddag/ aften solskin.

Er det sådan mon ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 13:34   #284
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg synes det er rigtig godt skrevet, netop fordi du også skriver om arbejdsstillinger, hjælpemidler du bruger (stok), at du forsøger med meditation m.v

Jeg synes du har beskrevet det så godt at jeg kan se for mig hvordan det er at være dig og det oplevede jeg var en god ting iforhold til jobcenteret. De kunne bedre forstå min situation og mine problemer efter jeg begyndte at skrive på den måde.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 14:57   #285
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusinde tusinde tak gisne . Det er sødt skrevet . Jeg er ellers ikke så god til at formulere mig så det er rart at vide at det er rigtig

Skal jeg skrive hele dagen med , tænker at det måske kan give et bedårere billede af hele dag samlet . Ret mig endeligt hvis jeg tager fejl .


Har lige været hos min læge , han mener at jeg kun skal komme 1 1/2 time hver anden dag for at mindske mine smerter og brugen af morfinen . Vil jo bare så gerne arbejde og hvordan mon jobcenteret vil tackle det ?

Mvh

Sidst redigeret af Kiffer; 28-05-2014 kl. 14:59.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 15:01   #286
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej Heidi
jeg har fulgt din tråd på sidelinien... og jeg er enig, det er så godt beskrevet at jeg helt kan se for mig hvordan du har det - er nødt til at bruge stok mv for at udføre dit arbejde... og i det hele taget hvordan din dag giver dig nogle enorme udfordringer og smerter.
du er en stærk kvinde
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 15:26   #287
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg ville skrive hele dagen i et par dage for at beskrive både arbejde og hjemme. Herefter ville jeg kun skrive hvis der skete noget som er uden for den daglige rutine - fx. Deltog i forældremøde i børnehaven (med beskrivelse og konsekvenser på samme måde som alt andet).

Du er nød til at respektere dine grænser og det lægen råder til - også fordi du skal kunne holde i mange år endnu og betyder mindre arbejdstid også mindre morfin - så er det det som skal til...

Jeg synes det er svært at lære at det desværre ikke er det som jeg vil, som ryggen altid tillader og jeg går stadig ud over mine egne grænser nogle gange ifht hvad jeg kan klare - men jeg er glad for at lægerne satte bremsen i og fastslog specielt overfor jobcenteret at løsningen ikke var mere medicin for at kunne en lille smule mere - løsningen var mindre mindre medicin også selv om det betyder lavere aktivitetsniveau, for jeg skal kunne holde mange år endnu.

Ja, du vil gerne arbejde, men du skal også kunne have et liv ved siden af (uden at være sengeliggende pga smerterne) og din krop skal fysisk kunne klare medicinen også fremadrettet.

Hvordan jobcenteret tackler at du skal ned i tid, er deres problem. Ved godt at det er svært at tænke over, men du må prøve at lade være. De kan kontakte din læge, såfremt de ikke er enige.

P.s min læge ønskede selv af få et par dage af min dagsbog, på den måde kunne hun følge med i hvordan jeg fik dagen til at hænge sammen.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 15:27   #288
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Årh hvor er i altså bare søde.! Tusinde ,tusinde tak

Jeg vil helt sikkert benytte mig af råddet .
Er det forstået korrekt at jeg så kun skal skrive dagens ting på uden at uddybe uden at der er sket anderledes arbejdsstillinger eller aktiviteter ?

Men alligevel skrive hver dag ned .

Skal jeg så kontakte jobcenteret selv og sige at jeg må ned i tiden ? Konsulenten og jobcenterchefen siger at jeg selv skal justere det .

Sidst redigeret af Kiffer; 28-05-2014 kl. 15:32.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 16:11   #289
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ville sende en mail til dem du har kontakt med på jobcenteret og fortælle hvad din læge har sagt, og så lade det være til dem hvad de vil bruge det til.

Jeg ville skrive dagbog som den du har lagt ud for hele dagen (fra du står op til du går iseng), nu ved jeg ikke om jobcenteret vil have det lavet hver dag og i hvorlang periode.

Men du kan jo maile det ind til konsulenten og jobcenterchefen hver torsdag og spørge om du skal forsætte?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 18:21   #290
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Altså en gang om ugen skal jeg sende dagbogen ?



Ja ,må prøve at kontakte dem og høre ad hvad de tænker om det . Jeg klarer jo 9 timer nu med hjælp af morfin. Men kan godt se at det ikke er holdbart at fylde sig med så meget morfin for at få en tålelig hverdag .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension