K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2016, 21:11   #21
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hmmm, min jobkonsulent sagde, at man ville begynde at genvurdere flextilkendelsen ved 12 timer...."så er man jo ved en minimumsløn", påstod han.
Ahr! Det kan vist ikke være helt rigtigt.
Hvad er det der ikke er helt rigtigt?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 22:45   #22
JakobEC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Lokation: Aarhus
Indlæg: 11
Styrke: 8
JakobEC er ny på vejen
Så er der gået 7 dage siden min anmodning om aktindsigt, men intet modtaget.
.
Det lyder fuldstændig skørt det jeg hører om fleksjob tider, men systemet er åbenbart umuligt at vinde over, medmindre man får pension.

Altså hvis jeg kunne arbejde så jeg kunne tjene mere end KH så havde jeg da fundet et job for længe siden, det er nemt for mig at få et job. Problemet er at jeg ikke kan passe det, som tydeligt fremgår af min arbejdshistorie.

Det er jo ikke for sjov jeg har været i systemet i 5+ år.

Amen altså, dvs jeg bare skal til at begynde at lyve, hvilket jeg ikke har det godt med.. Jeg har netop været ærlig omkring alting for at få den behandling jeg har betalt skat til i 20 år, men det kan jeg godt se var en fejl nu.

JakobEC
JakobEC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 23:47   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@JakobEc....der skal gå 7 hverdage...så der er kun gået fem hverdag nu...

Du skal have aktindsigten senest på fredag d. 12 august eller også skal de senest på fredag skrive til dig hvorfor du ikke har modtaget din aktindsigt og hvornår du så kan forvente at modtage den..

Du kan selv forsøge at regne på det....du søgte d. 3 august...og indtil i dag er der kun gået fem hverdage

Det vil sige at du ikke skal regne lørdage og søndage med...

Så du må vente til fredag med at se om du får aktindsigten eller om de skriver til dig...det skal de nemlig gøre hvis de ikke sender dig den aktindsigt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2016, 19:43   #24
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Resume fra N-11-06:

Det var en forudsætning for fleksjob, at begrænsningen af arbejdsevnen var varig og væsentlig.

Ved vurdering af arbejdsevnen indgik både antallet af arbejdstimer og arbejdspræstationen, og vurderingen skulle ses i lyset af, at løntilskuddet ikke kunne udgøre mindre end halvdelen.

Da jeg selv er i den situation at jeg kan arbejde noget men ikke fuldtid, så har jeg forsøgt at sætte mig ind i reglerne, som du spørger til og jeg er kommet frem til at hver kommune tolker loven på sin egen måde.

Ovenfor har jeg indsat et citat fra den gyldige principafgørelse som er indsat som link længere nede.

Som jeg forstår det, så er der ikke tale om antal timer men om løntilskudet skal være mindre end halvdelen.

Nogle kommuner siger at det er 18,5 time, men så vidt jeg husker har jeg læst om personer er blevet raskmeldt selv om de har præsteret mindre end dette.

Til gengæld skulle det teoretisk være muligt at få et flexjob på 37 timer, hvis din arbejdsintensitet er meget dårlig, men jeg ved ikke om det sker i virkeligheden.

Når kommunen skal vurdere dig skal de kigge på hvor mange timer kan du arbejde.
De skal kigge på arbejdsintensiteten hvilket vil sige om du holder mange pauser om du arbejder langsommere end raske personer osv.

Hvis du arbejder langsomt og får vurderet en arbejdsintensitet på 50% og du får tildelt flexjob på 37 timer, så skal du arbejde i 37 timer men får kun løn for 18,5 af arbejdsgiveren plus et tilskud fra kommunen.

Det har dog i mange tråde været diskuteret mange gange hvad der er teori og hvad der er virkelighed, og som nævnt er virkeligheden ikke den samme i alle kommuner.

Som jeg forstår lovgivningen skulle man godt kunne få flex på 37 timer som beskrevet ovenfor.
Men så kom den nederste principafgørelse, som strammede reglerne for hvornår man kunne få flex, men principafgørelsen blev trukket tilbage da der ikke var lovhjemmel for afgørelsen og man gik tilbage til den øverste.

Dog siges det at kommuner stadigt følger de regler der blev indført i forbindelse med den nu tilbagetrukne principafgørelse.

Set med mine øjne burde du godt kunne få et flexjob med 10-15 timer, især da du ligger under de magiske 18,5 time, men igen det er helt og aldeles kommunens fortolkning af loven som bestemmer om du får det eller ej.

Når man læser her på siden lyder det som om der bliver tildelt flere miniflexjob på under 4 timer om ugen end der bliver tildelt almindelige flex, og jo højere antal timer jo sværere bliver det tilsyneladende.


Aktiv principafgørelse:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034

Principafgørelse der er trukket tilbage:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2016, 17:41   #25
JakobEC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Lokation: Aarhus
Indlæg: 11
Styrke: 8
JakobEC er ny på vejen
Hej Nørd,
Tak for dit uddybbende svar.
Jeg arbejder kun i et tempo og det er max, sikkert pga ADHD osv. Men jeg brænder så også hurtigt ud i forhold til da jeg var yngre. Efter 4-5 timer er jeg helt færdig, og så daler min effektivitet og jeg begynder at lave fejl og bliver meget irritabel. De 2 steder jeg har været i praktik var begge rigtig glad for mig, og sagde at jeg arbejdede bedre end mange der ikke fejler noget. Men jeg skal så bruge et par dage på at være klar igen, hvilket forklarer min grænse på 10-15 timer pr. uge.

Mht til min aktindsigt har jeg stadig ikke modtaget noget, hverken aktindsigt aller en forklaring på hvorfor jeg ikke modtager den til tiden...
Hvad skal jeg gøre ved det?
JakobEC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2016, 21:05   #26
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JakobEC Se meddelelser
Mht til min aktindsigt har jeg stadig ikke modtaget noget, hverken aktindsigt aller en forklaring på hvorfor jeg ikke modtager den til tiden...
Hvad skal jeg gøre ved det?
Hvis det var mig ville jeg vente et par arbejdsdage og hvis ikke svaret er kommet så rykke for min aktindsigt, igen skriftligt.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2016, 10:01   #27
JakobEC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Lokation: Aarhus
Indlæg: 11
Styrke: 8
JakobEC er ny på vejen
Så har jeg en lille opdatering.
Da jeg stadig ikke har modtaget aktindsigt, klagede jeg igår pr mail til kommunen. Jeg blev så lige ringet op af min SB som virkede helt overrrasket, hun kunne slet ikke se jeg havde bedt om aktindsigt.
Om det betyder at den person der modtog min anmodning bare smed den i skraldespanden eller en anden menneskelig fejl kan jeg jo ikke vide, men nu ville hun så få iværksat det.
Det er altså 2 uger efter jeg bevisligt har afleveret min anmodning og først efter jeg klager at der sker noget.
Hun spurgte hvorfor jeg ville have aktindsigt og jeg henviste til K10 hvor jeg havde bedt om rådgivning og at jeg i det hele taget bare vil være mere aktiv i at følge min egen sag.
Om det skyldes min egen aktivitet eller ej, ihvertfald fik jeg at vide at min sag imorgen vil blive drøftet på det såkaldte inspirationsteam, som skal vurdere om min sag er belyst nok til at komme videre til rehabeliterings teamet, som skulle være dem der bestemmer om jeg bliver godkendt til fleksjob.
Jeg er selvfølgelig glad for at der endelig sker noget igen, men samtidig rystet over at en skriftlig anmodning bare kan forsvinde..
JakobEC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2016, 14:00   #28
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JakobEC Se meddelelser
Så har jeg en lille opdatering.
Da jeg stadig ikke har modtaget aktindsigt, klagede jeg igår pr mail til kommunen. Jeg blev så lige ringet op af min SB som virkede helt overrrasket, hun kunne slet ikke se jeg havde bedt om aktindsigt.
Om det betyder at den person der modtog min anmodning bare smed den i skraldespanden eller en anden menneskelig fejl kan jeg jo ikke vide, men nu ville hun så få iværksat det.
Det er altså 2 uger efter jeg bevisligt har afleveret min anmodning og først efter jeg klager at der sker noget.
Hun spurgte hvorfor jeg ville have aktindsigt og jeg henviste til K10 hvor jeg havde bedt om rådgivning og at jeg i det hele taget bare vil være mere aktiv i at følge min egen sag.
Om det skyldes min egen aktivitet eller ej, ihvertfald fik jeg at vide at min sag imorgen vil blive drøftet på det såkaldte inspirationsteam, som skal vurdere om min sag er belyst nok til at komme videre til rehabeliterings teamet, som skulle være dem der bestemmer om jeg bliver godkendt til fleksjob.
Jeg er selvfølgelig glad for at der endelig sker noget igen, men samtidig rystet over at en skriftlig anmodning bare kan forsvinde..
Husk at holde fast i at du skal have din aktindsigt selv om der tilsyneladende er begyndt at ske noget igen, hvis ikke du får den så ved du ikke hvilke informationer de har registreret.

Når en anmodning om aktindsigt kan forsvinde, så kan mangt et lægeskriv også være forsvundet.

Du bliver nødt til at vide hvad de skriver om dig.
Er det korrekte info ?
Mangler der info i sagen så resultatet bliver misvisende ?

Efter at have læst med på K10 i flere år er jeg ikke det mindste overrasket over at tingene forsvinder, det er netop derfor det tilrådes at have en underskrift på at de har modtaget informationer / anmodninger.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2016, 15:50   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er desværre helt normalt at ting forsvinder på kommunerne...

Det er derfor vi altid siger hele tiden at alt skal forgå skriftligt og at man altid skal have en kvittering på alt man aflevere på kommunen...

Som borger har du ikke en kinamands chance for at vide hvad kommunen har af information på dig...

Hvis de ikke har alt det der skal til...ja så vil du ikke få en ordentlig afgørelse..

Har man derimod selv styr på alle dokumenter og har kvitteringer på alt...ja så er man nået langt...og vil altid kunne aflevere det der er "blevet væk" i sagen...

Håber for dig at du snart får gang i din sag og får en ordentlig afgørelse så du kan komme videre med dit liv...uden at bare hænge i systemet som du hr gjort de sidste par år..

Nu har du selv erfaret hvorfor man skal bede om kvittering på ting du aflevere på kommunen...så det husker du sikkert også fremover...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2016, 21:30   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JakobEC Se meddelelser
Jeg er selvfølgelig glad for at der endelig sker noget igen, men samtidig rystet over at en skriftlig anmodning bare kan forsvinde..
Dejligt at der sker noget.

Slet ikke usædvanligt, at ting forsvinder i kommunerne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Efter at have læst med på K10 i flere år er jeg ikke det mindste overrasket over at tingene forsvinder, det er netop derfor det tilrådes at have en underskrift på at de har modtaget informationer / anmodninger.
Lige præcis.

Et eks.
Tidligere skulle man, så vidt jeg husker, hver 3. måned skrive under på, at man var enlig forsørger, for at få tilskud som enlig forsørger.
Og jeg sørgede, selvfølgelig, altid for, at få en kvittering på, at jeg havde afleveret den.
Alligevel oplevede jeg engang, at jeg fik et brev, med besked om, at de ikke havde modtaget erklæringen, og at jeg nu havde en kortere frist til at aflevere en ny.
Jeg ringede så til kommunen, blev stillet om til den rette person, forklarede at jeg undrede mig over brevet med en ny erklæring, for jeg havde jo en kvittering på, at jeg havde afleveret den første. Hun tastede mine oplysninger ind, og undrede sig også, for den var jo lige dér.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension