K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2011, 11:40   #1
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Aalborg afvisning af hjælpemidler med begrundelse "Sædvanligt indbo"

Hej

Jeg har gennem alle mine egne ansøgninger og alle de som jeg har læst, set en tildens til at Aalborg kommune afviser næsten enhver ansøgning med begrundelsen at det er sædvanligt indbo. Også selv om der er tale om hjælpemidler eller/og forbrugsgoder som skal afhjælpe en nedsat funktionsevne.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre om andre har samme opfattelse, finde ud af om det er noget som man fra Aalborg Kommunes side har sat i system for at spare penge.

Så har du fået afvist hjælpemidler med begrundelsen at det var sædvanligt indbo.?
Ankede du sagen og hvad var resultatet hos det sociale nævn.?

Hvis det viser sig der er noget om snakken, kunne det meget vel være noget som jeg måske vil forsøgt rejst politisk
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:00   #2
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg har haft en positiv oplevelse med det.
Jeg har for 1-2 år siden fået en stå-støttestol. Jeg spurgte dog også om mulighed for en kontorstol, hvilket jeg fik at vide var svært at få godkendt.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:13   #3
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Tja, jeg bor i en kommune syd for Ålborg og her har jeg bestemt ingen problemer haft med at få visse hjælpemidler i hjemmet pga min slidgigt.
Vela Stå/støttestol, rolator, el-scooter med videre. Spurgte blot Ergoterapien og fik det.

Omkring El-scooteren blev jeg dog gangtestet, men fik den godkendt som hjælpemiddel uden egen betaling. Belv testet en Tirsdag, og torsdag morgen efter fik jeg mail om at, det var blevet godkendt.

Så noget tyder svært meget på at Ålborg pr defination afslår i kassetænkningsiver. Træls der så stor forskel på de enkelte kommuner, men desværre ikke ukendt at nogen kommuner bare ikke er til at hugge og stikke i og på det nærmeste er fløjtende ligeglade med mennesket på den anden side af skrivebordet.
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 16:26   #4
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Har en veninde der flyttede fra Rebild Kommune til Viborg Kommune.
I Rebild kæmpede hun i 2 år forgæves for at få en kontorstol til køkkenbrug.
Hun udfyldte flere skemaer, og fik endda hjælp af en som tidligere sad med
bevilings delen i samme kommune.

Kort efter flytning til Viborg søgte hun om det samme her. Der gik ½ md. til
der var hjemmebesøg. Efter yderligere ½ md. havde hun kontorstolen, og
tilmed en speciel rygpude. I Viborg bad hun blot om stolen, udfyldte ingen
papirer og fik tilmed en bonus !
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension