K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2015, 09:23   #1
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Nyt kontrol »formodede« samlevere

Ja så er den gal igen, gad vide hvad de indebærer af oplysninger?
" Myndighed vil tjekke din kone og ekskæreste

Snyd: I jagten på sociale bedragere får en kontrolmyndighed nu lov at indhente, samkøre og videregive oplysninger om millioner af danskere og deres »formodede« samlevere.
"
https://jyllands-posten.dk/indland/E...sk%C3%A6reste/
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 09:59   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
det undrer mig hvordan den nye lov kan gøre en forskel, for de skal jo i forvejen have ens samlevers cpr. nr, altså skulle man jo mene at de i forvejen tjekker, ellers er der vel intet formål i at få det eller er det bare mig........

men de kan da bare tjekke løs, hvis ingen har noget at skjule, er alle jo glade

god dag fra sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 17:55   #3
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
"Udbetaling Danmark føjer hver måned hundredvis af danskere til en såkaldt undrings-liste. Her risikerer man at ende, hvis kontrolmyndigheden har mistanke om, at man uretmæssigt modtager en ydelse."
https://www.dr.dk/nyheder/politik/20...0203060253.htm
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 18:10   #4
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
"Udbetaling Danmark føjer hver måned hundredvis af danskere til en såkaldt undrings-liste. Her risikerer man at ende, hvis kontrolmyndigheden har mistanke om, at man uretmæssigt modtager en ydelse."
Jeg ser ikke noget problematisk i dette.

Hvis man har modtaget noget mod bedre vidende, så skal det jo tilbage.
Har man ikke modtaget for meget har UD jo gjort sig selv til skamme.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 01:05   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Ja ... det er rent skrækkeligt, at Mor Maren i Kæret får udbetalt 1 krone for meget, fordi hun glemte at sætte et X ud for spørgsmålet om hun spiste bøf mere end én gang om ugen, evt. i gode venners lag ...

Det er klart at både politi og militær må sendes ud på mission - også i udlandet - for at få styr på den bagatel ... når nu nogle ubrugelige MF'er har vedtaget, at det er af væsentlig betydning, hvor meget bøf der spises og under hvilke forhold.

Tanken om at uddele enhedsydelser og så ellers lade det være op til borgeren at leve sit liv som ønsket ... det er jo i bund og grund en ganske vederstyggelig tanke, der også vil koste A R B E J D S P L A D S E R.

En forenkling af regelsættene får derfor aldrig politisk gang på jord!


Nå noget NU engang kan gøres indviklet, kompliceret og administrativt bøvlet, HVORFOR så gøre det enkelt?

Nej lad os fluekneppe love på kryds & tværs for at finde kommaer til at ramme Mor Maren i Kæret og så ellers vende det blinde øje til, at der er hul i bunden af Statskassen og at "Karl Smart" typer dræner det danske "fællesskab" for milliarder og atter milliarder, der nærmest vælter ud af landet i retning skattely og forskellige kreative finter med det ene sigte at berøve fællesskabet værdier ...


Sådan folkens og så må der godt straks skænkes en god årgangsvin, TAK!

Nå ikke (til det sidste) ... så må jeg jo selv ned i kælderen og hente en god flaske ... man skal da også gøre alting selv ... :-/
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 09:55   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Politiet vil videregive data fra masseovervågning af bilister

http://www.information.dk/523379

Når Rigspolitiet efter planen begynder at overvåge bilisters færden senere på året, er det ikke kun politiet selv, der skal have adgang til de indsamlede oplysninger. Rigspolitiet ønsker også at kunne videregive oplysningerne til andre offentlige myndigheder.

Eksempelvis skal SKAT have adgang til oplysninger, hvis Rigspolitiet i konkrete tilfælde vurderer, at det er »sagligt« begrundet. Og det gælder vel at mærke, selv om bilisterne ikke er blevet sat i forbindelse med nogle af de lovovertrædelser, som overvågningssystemet oprindeligt skulle bruges til at bekæmpe. Det viser blandt andet en aktindsigt i dokumenter fra Rigspolitiet.

Vicepolitimester Ole Andersen fra Rigspolitiet vil »ikke udelukke«, at videregivelsen af oplysninger om bilisters færden vil kunne ske til eksempelvis kommuner eller Udbetaling Danmark i forbindelse med eksempelvis sager om socialt bedrageri.


Hyggelige tider, som vi acceptere ved at vi stemmer som vi altid har gjort.

Mennesker er en underlig størrelse.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 10:21   #7
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Retssikkerhed

Pif. Du vil opdage problemet når det bliver din tur til at blive mistænkt. Nej du behøver ikke at gøre noget galt. Alle kan blive mistænkt, specielt hvis din livsførelse afviger fra "normalen"
UB. Kan påstå snydt og bedrag og indholde beløb fra din udbetaling.
Jo du kan klage, men det kan tage langt tid og kræver at du har overskud til at sætte dig ind i lovgivningens spidsfindigheder.
Eksempel. UD kom med en afgørelse den 20 august fruen og jeg skal hver trækkes 2000 kr om måneden fra vores ftp.
Jeg klagede den 28 august. På trods af 3 rykkkere har UD endnu ikke færdigbehandlet min klage over deres afgørelse. Når det en gang lykkes for dem er sagsbehandlingen i ankestyrelsen nu på cirka et år.
Hvor er min retssikerhed henne ? Skal jeg leve i fattigdom fordi en gimpe i UD ikke kan finde ud af at nogen mennesker lever lidt anderledes end hende ?

Gud bevare danmark
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 12:36   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er efterhånden et ret skræmmende land at bo i...Danmark...af flere grunde...

Både de ting som de såkaldte myndigheder tillader sig...og undlader at tillader sig...og så de mennesker der bor her...

Alle dem som bare godtager det hele og synes "det da fint nok"....dem...."har du ikke noget at skjule"....dem som hopper med på limpinden om at man da skal gå efter alle dem som snyder mindst og lade dem der snyder mest...være...

Har feks lige hørt i tv at hele 75 & af befolkningen synes det er en fantastisk ide hvis der bliver oprettet et DNA register på samtlige danskere og at politiet skal kunne trække data derfra....

Har alle glemt at vi lige har haft en stor sag hvor der var andre end myndighederne der har trukket på data fra diverse registre i flere år....endda helt uden at nogen fandt ud af det...

Man fandt ikke engang selv ud af det her i landet...men vi var så "heldige" at de i sverige havde en sag hvor dette var en del af det...

Gad vide hvornår folk fatter at når man laver diverse registre ja så vil der være flere som vil kunne tiltvinge sig adgang til disse oplysninger...

Men men måske folk bare er ligeglade med at deres mest private oplysninger ligger og flyder på diverse mennesker PCer rundt omkring..

Det er jo ikke DIG der bliver ramt....vi ved jo alle at det er naboen det går ud over!!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 14:36   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Har man intet at skjule har man intet at frygte... ja... hvor naive kan mennesker være...
Men har man været trukket igennem den kommunale knusemaskine som totalt uskyldig og med intet at skjule, så mister man hurtigt sin naivitet... jeg gjorde i hvert fald...
Man er skyldig til man har bevist sin uskyld... og selv om man har bevist sin uskyld er man stadig under mistanke og betragtet som skyldig stadigvæk, men det kunne bare ikke bevises lige nu... men vi skal nok finde beviserne...

Danmark er et overvågningssamfund og det bliver værre og værre... en meget væsentlig del af grunden til jeg udrejste...
Når der kommer danskere herned til BG er det mest brugte udtryk i den første tid... må man godt det... eller... må man virkelig godt det...
Synes de sætninger siger alt om forholdene i DK...

Register mig her og register mig der... og alle er ligeglade bare det fanger et par småsvindlere... Nemlig WEB... det rammer kun naboen og ikke en selv... for jeg har jo ingenting at skjule..


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 19:10   #10
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Det er som om mange glemmer at FP er et fantastisk TILBUD, som man kan få i dette land.
En smule velvilje til at ville lade sig kontrollere, ja det er jeg i hvert tilfælde villig til at give, i bytte for den ret fine overlevelses-hjælp som staten giver os.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension