K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2013, 22:03   #1
Lotus80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Lotus80 er ny på vejen
Hvad siger i til denne

Hej alle

Jeg er i gang med at søge ftp. Min kommune ligger op til afslag da jeg ikke har været i noget vellykket arbejdsprøvning, det resulterede i en indlæggelse med hjertesmerter. selvom min psykiater en gang har sagt at de ikke skal arbejdsprøves mig, mener de ikke de kan vurdere min arbejdsevne.

Nu har han så skrevet dette



Det lader til, at ?........Kommune fortsat ønsker at aktivere hende, selv om det i tidligere statusattest er gjort klart, at tilstanden er stationær, og behandlingsmulighederne er udtømte. Iværksættelse af erhvervsrettede tiltag vil medføre forværring af den helbredsmæssige tilstand i form af anfald hvilket i sagens natur vil være skadeligt for ...... Tilstanden har nu varet så længe, at den efter al tilgængelig erfaring, må siges at være varig.


Jeg får anfald, hvor der er bevidsthedstab han har tidligere skrevet til dem at de ikke skal gøre mere, men nu ligger de op til afslag.


Hvordan tænker i at den udtalelse er fra ham. Stiller den mig godt i forhold til FTP
Lotus80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 22:09   #2
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Det er jo svært at sige, for nogle gange er de komplet ligeglade med hvad der skrives.

Men du vil ihvertfald stå så godt som muligt.

Jeg søgte på pgf. 17 her i december, selvom min sagsbehandler direkte frarådede det!
Men den gik altså igennem.

Så du må "bare" springe ud i det.

Måske skal du se om du kan få din læge til at skrive nogenlunde det samme, hvis han/hun ikke allerede har gjort det.
Selvfølgelig med lægens egne ord.

Held og lykke med ansøgningen.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 22:11   #3
Lotus80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Lotus80 er ny på vejen
Jeg søgt os på en paragraf 17 på foreliggende grundlag i december.

Egen læge har skrevet en læ165 hvor ham tilråder at kommunen starter en pensionssag og Deri skriver han at han bakker min psykiater fuldstændigt op.

Stort tillykke, hvis man nu kan sige det. Men tillykke med den nye ro i dit liv

Sidst redigeret af Lotus80; 08-03-2013 kl. 22:14.
Lotus80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 23:11   #4
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Kommunen må ikke sende en person i arbejdsprøvning, når en læge skriver til dem, at det vil være kontraindiceret.
Jeg ville dog ønske din psykiater netop havde brugt dette ord (altså "kontraindiceret"), da nogle kommuner simpelthen er så firkantede, at de nærmest kun kigger på, om alle de rigtige ord er brugt. Men det din psykiater skriver betyder det samme som kontraindiceret, så de burde virkelig ikke iværksætte erhvervsrelaterede foranstaltninger overhovedet i dit tilfælde.

Jeg kan dog fortælle, at den psykiater, der lavede min endelige erklæring (som jeg fik pension på) heller ikke brugte selve ordet "kontraindiceret". Han skrev noget der ligner dét din psykiater har skrevet, og jeg fik pension derefter (dog en paragraf 18).
Men som sagt er det meget forskelligt, hvad man hører om i de forskellige kommuner, så jeg tør ikke udtale mig sikkert om noget som helst.

PS. Din egen læge må egentlig ikke skrive, at han tilråder pension. Han må kun udtale sig om din funktionsevne.

Hvor langt er du egentlig i pensionssøgningen? Hvis din psykiater først nu har skrevet, hvad du gengiver, så er det vel for sent at få med i sagen eller hvad?

EDIT: Hvis du får afslag og dernæst anker afgørelsen, så kan du vel få psykiaterens udtalelse med i vurderingen? I så fald burde den, efter min mening, blive omstødt, da de ikke kan give afslag grundet manglende arbejdsprøvning, når det vil være kontraindiceret.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012

Sidst redigeret af Priks; 08-03-2013 kl. 23:13.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 23:53   #5
Lotus80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Lotus80 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Kommunen må ikke sende en person i arbejdsprøvning, når en læge skriver til dem, at det vil være kontraindiceret.
Jeg ville dog ønske din psykiater netop havde brugt dette ord (altså "kontraindiceret"), da nogle kommuner simpelthen er så firkantede, at de nærmest kun kigger på, om alle de rigtige ord er brugt. Men det din psykiater skriver betyder det samme som kontraindiceret, så de burde virkelig ikke iværksætte erhvervsrelaterede foranstaltninger overhovedet i dit tilfælde.

Jeg kan dog fortælle, at den psykiater, der lavede min endelige erklæring (som jeg fik pension på) heller ikke brugte selve ordet "kontraindiceret". Han skrev noget der ligner dét din psykiater har skrevet, og jeg fik pension derefter (dog en paragraf 18).
Men som sagt er det meget forskelligt, hvad man hører om i de forskellige kommuner, så jeg tør ikke udtale mig sikkert om noget som helst.

PS. Din egen læge må egentlig ikke skrive, at han tilråder pension. Han må kun udtale sig om din funktionsevne.

Hvor langt er du egentlig i pensionssøgningen? Hvis din psykiater først nu har skrevet, hvad du gengiver, så er det vel for sent at få med i sagen eller hvad?

EDIT: Hvis du får afslag og dernæst anker afgørelsen, så kan du vel få psykiaterens udtalelse med i vurderingen? I så fald burde den, efter min mening, blive omstødt, da de ikke kan give afslag grundet manglende arbejdsprøvning, når det vil være kontraindiceret.

det lyder godt, men tro mig jeg har heller ikke de store forhåbninger.

I en læ165 må en læge godt komme med et forslag til hvad han synes kommunen skal gøre. Det er det eneste stykke papir hvorpå de må skrive det, efter det jeg har forstået.

Det min psykiater har skrevet er kommet med i mit partshøringssvar på rp, så håber de tager det med, men det er nok ikke sikker.

Men det er rart at høre, ET er jo med kommunerne er hvad de burde gøre, noget andet er hvad de gør :/

Tak for svar
Lotus80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 23:57   #6
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus80 Se meddelelser
det lyder godt, men tro mig jeg har heller ikke de store forhåbninger.

I en læ165 må en læge godt komme med et forslag til hvad han synes kommunen skal gøre. Det er det eneste stykke papir hvorpå de må skrive det, efter det jeg har forstået.

Det min psykiater har skrevet er kommet med i mit partshøringssvar på rp, så håber de tager det med, men det er nok ikke sikker.

Men det er rart at høre, ET er jo med kommunerne er hvad de burde gøre, noget andet er hvad de gør :/

Tak for svar
Hvor godt at psykiaterens ord er kommet med! Så håber jeg alt det bedste og krydser alle mine fingre for dig
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 12:19   #7
Lotus80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Lotus80 er ny på vejen
Mange tak håber det hjælper hihi
Lotus80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 15:29   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
lotus80

jeg fik ftp i 201o og jeg var i o arbejdsprøvning ,så man kan godt få det uden...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 16:43   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg fik i 12 uden arbejdsprøvning så det kan lade sig gøre

Min læge havde ikke brugt udtrykket "kontraindiceret" men skrevet at arbejdsprøvning var funlstændig udelukket og at det eneste der var tilbage var pension.

På det tidspunkt havde jeg ikke selv drøftet denne mulighed med nogen.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 20:11   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg fik også førtidspension uden arbejdsprøvning, da det var kontraindiceret....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad mon denne sag bliver til LM Fyn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 02-07-2012 15:16
Førtidspension med til Sverige...hvad siger reglerne ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 15-05-2011 03:16
Hvad siger Hjort? Razmo Dit og Dat 48 16-02-2009 00:44
Hvad betyder denne forkortelse ?? lunamaria Alt det andet 2 10-05-2008 02:42
Hvad siger I så? Ullas Dit og Dat 6 09-03-2008 16:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension