K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2016, 02:34   #41
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Så kan de 16 ventilet godt pakke sammen, Eder TimeGuest.

Nyd turen.
Ja Tesla Motors Model S er en dejlig øse :-)


AFAIK er salget af Model S næsten gået i stå i Danmark ... som forventet da Tudeprinsen Sorte Claus gik i misundelses- og anti-visions-mode sammen med sine supporters, de såkaldte Hovedløse tabuet Riddere og dræbte den elektriske bils fremtid i Danmark.


Regeringen danser efter de gamle og hostende diesel- og benzinbilsproducenter og drivstof pusherne pibe, på bekostning af danskernes helbred, miljøet og klimaet.

En ambition der ligger i samme omegn som den, der nu har manifesteret sig i form af #gyllegate, der kører efter det velkendte Venstre-koncept: rag til dig selv og vennerne og send regningen til alle andre.


Tesla skruer op for forudbestillingen af deres nyeste Model 3 den 31. marts 2016, med de første leveringer efter planen ultimo 2018.

Model 3 er en "folkeudgave" viderebygget ud fra den kendte Model S.

https://www.youtube.com/watch?v=dlcvr4P7sRY

Hvad den baby kommer til at koste i det afgiftsplagede Danmark med en Sort Regering ved roret kan vi kun gætte på, men prisen kommer vel til at ligge imellem 400.000 og 500.000 surt tjente danske kroner incl. afgifts hak i tuden.


Er man til jydekrog med campingvognen ned igennem hele Europa, så er det Model X man skal gå efter ... men så må man til lommerne :-)


Det på tide, at de over 2 millioner små og store møgspande, der hoster, sviner og oser på gaderne og derved invaliderer og slår flere ihjel end selve trafikken direkte formår, de bliver udskiftet med elektriske biler drevet frem af vindmølle og solcellestrøm med topup af lidt importeret vandkraft fra Norge og Sverige suppleret med lidt el fremstillet på biogas i lokale kraft-varme-værker med en virkningsgrad på vel i nærheden af de 90%.

En diesel og benzinøse har en virkningsgrad, der vanskeligt slæber sig op over de 30% mod elbilens 80+%.

Får man også fuldt elektrificeret tog- og busdriften, så er man godt på vej med at nedbringe de modbydelige uddunstningerne fra hele transportsektoren, der bla. tegner sig for ca. 1/3 af Danmarks CO2 emission ... og så har vi her slet ikke talt om alle de andre skadelige stoffer, der aktuelt vælter ud af transportsektoren.


BTW: Jeg er klar over og beklager dybt, at de fleste K10 brugere, har andre og væsentligere udfordringer at kæmpe med end en renere transportsektor, nemlig nedsablingen af deres eksistensniveau oven i sygdom og andet stas

Men det er de samme fjolser fra såvel blå og rød blok der langsomt kvæler jer som de nu har kvalt den elektriske bils fremtid i Danmark.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2016, 13:39   #42
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Salget af elbiler tager en katastrofeopbremsning

http://www.dr.dk/nyheder/penge/salge...ofeopbremsning

Salget af elbiler stoppede næsten fuldstændigt op i januar. Det er sket, efter at elbiler fra årsskiftet er pålagt registreringsafgift, viser tal fra De Danske Bilimportører.

Vi får hvad vi stemmer på!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-02-2016, 16:56   #43
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Elbiler

Hej

Har med interesse fulgt denne tråd

Ville gerne køre El men.

Mener bare at bilfabrikanterne må komme med et alternativ til benzinøsen både økonomisk og driftsmæssigt

Så skal der nok komme gang i salget igen

Kan for mig ikke se et rigtigt alternativ til benzin bilen jeg kan betale

Kan heller ikke se at Tesla skal fritages for afgifter da det er en bil for de få der har pengene

Kører ca 45000- 50000 km om året mange lange ture og det at skulle holde efter hver 300-400 km og lade op vil forlænge min dag som i forvejen er lange nok

Så for mig er der lang vej endnu

Hilsen
NP
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 23:02   #44
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Har med interesse fulgt denne tråd
:-)


Citat:
Ville gerne køre El men.
Ja du vil blive helt elektrisk ;-)


Citat:
Mener bare at bilfabrikanterne må komme med et alternativ til benzinøsen både økonomisk og driftsmæssigt
Det skal nok komme, når der kommer storproduktion i elbilerne og så snart batteriteknologien laver et spring fremad.

Allerede nu lyder det at batteriteknologien bliver bedre.


Nissan Leaf er lige kommet i en ny model med en batteriopgradering fra 24 til 30 kWh.

Jeg har hørt rygter om at også Renault pusler med en opgradering fra lige over 22 kWh (prissat til ca. 250.000) til ca. 40 kWh (prissat til ca. 285.000).

Så der sker noget også i mellemklassesegmentet.


Citat:
Så skal der nok komme gang i salget igen
Rygtet siger, at der er solgt 2 stk. Renault ZOE og 2 stk. VW e-Up i februar 2016 ... så salget må jo siges at gå strygende her efter L61 (loven om indfasning af elbiler i det kendte afgiftssystem) og #GylleGate har fået deres del af kagen / l*rten ...


Citat:
Kan for mig ikke se et rigtigt alternativ til benzin bilen jeg kan betale
Nu ved jeg ikke hvor mange lommepenge du vil kaste efter en bil.

Jeg mener det er ca. 185.000 for en Renault ZOE, der også er en rigtig god elbil til prisen.


Citat:
Kan heller ikke se at Tesla skal fritages for afgifter da det er en bil for de få der har pengene
Lidt en sjov argumentation i Sandemoses fødeland :-)


Tesla Model S er på rigtig mange måder en dejlig flyder og den kommer på et tidspunkt i en nedskaleret Model III - forudbestillingen starter her i marts 2016 :-)

Samtidig går Tesla Motors helhjertet ind i produktionen af elbiler - modsat ret mange andre bilproducenter, der bare snakker og holder på elbilerne, fordi de meget hellere vil sælge benzin eller dieselbiler.

VW har fået ørerne i motoren med #DieselGate og bliver nærmest presset af omstændighederne til at gå igang med en produktion af elbiler... vi må se hvor det ender.


Citat:
Kører ca 45000- 50000 km om året mange lange ture og det at skulle holde efter hver 300-400 km og lade op vil forlænge min dag som i forvejen er lange nok
137 km / dag i snit er ikke specielt meget.

Men ryster du i bukserne af rækkevidde angst, så lyder lidt som om det er hybridgaden du skal ned ad.


Citat:
Så for mig er der lang vej endnu
Du har jo mulighed for at skaffe dig en smagsprøve hos en dealer eller som lejebil her: https://letsgo.dk/da/vehicle-descriptions/971514/

GoMore har også et par Tesla'er i porteføljen ...

Men pas på ... det er stærkt vanedannende ;-)


Og så skal du lige øve dig i at holde venstre fod i ro og ikke jokke for hårdt på bremsen med højre.

Elbiler køres (bedst) med en let højrefod :-)


Hint: Elbiler har typisk det der kaldes en regenerativ bremse, dvs. der bremses med elmotoren medens der laves strøm til batteriet og når man kommer ud over et punkt, så slår skivebremserne til ... og den nedbremsning tager fat i en grad, så du skal passe på og øve dig lidt med godt brug af spejlene, så du ikke har nogen oppe i rumpen før du når at blinke ;-)


Henvisning: Der var en beretning om en langtur til Frankrig i en Tesla Model S85 her: http://politiken.dk/forbrugogliv/bil...-taalmodighed/
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension