K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2015, 11:10   #11
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
Det er som om mange glemmer at FP er et fantastisk TILBUD, som man kan få i dette land.
En smule velvilje til at ville lade sig kontrollere, ja det er jeg i hvert tilfælde villig til at give, i bytte for den ret fine overlevelses-hjælp som staten giver os.
Jo jo det er jo med den der i hånden man kører det store totalitære overvågnings program af førtids og folkepensionister i stilling...


Nu har man lige indset at gensidig forsørgerpligt for kontanthjælpsmodtagere er en dårlig ide og rullet det tilbage...

Så kan man vel bare undre sig over hvorfor ideen med den gensidige forsørgerpligt holder når det gælder pensionister...i stedet for det store overvågningssystem kunne man jo have valgt at modernisere reglerne så det var unødvendigt at snage i borgernes privatliv... nemlig fjerne den gensidige forsørgelsespligt for pensionister... så behøvede man ikke den totalitære overvågning og mistænkeliggørelse af en stor gruppe borgere...

Men det er vel bare en for nem og kedelig løsning i disse tider hvor danskerne elsker at løse alle problemer med overvågning fra det offentlige


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2015, 11:31   #12
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
kære pif ............

Førtidspension er IKKE et tilbud man kan flå ned af hylderne, det er sidste udvej for en forsørgelse, når man er ramt af svær sygdom og desværre ikke kan passe et arbejde, og for langt de fleste af os, en ulykkelig livsbegivenhed hvor vi hellere end gerne vil have et helbred der tillader at vi kan passe et arbejde. vi har intet valg.

så at kalde det et tilbud , er nok lige at stramme den, .men ellers fin debat startet af trådstarter.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2015, 19:46   #13
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
kære pif ............

Førtidspension er IKKE et tilbud man kan flå ned af hylderne, det er sidste udvej for en forsørgelse, når man er ramt af svær sygdom og desværre ikke kan passe et arbejde, og for langt de fleste af os, en ulykkelig livsbegivenhed hvor vi hellere end gerne vil have et helbred der tillader at vi kan passe et arbejde. vi har intet valg.

så at kalde det et tilbud , er nok lige at stramme den, .men ellers fin debat startet af trådstarter.
Men det er et TILBUD, og der er ikke mange på jorden der er i den situation, som vi er som Danskere, at kunne få den hjælp.

Da FP er højere end KH (som kun lige strækker til den nødvendige overlevelse) Så er vi sku heldige at have den mulighed.
Jeg giver gerne staten lov til at holde øje med at vi nu også er de rigtige der får det TILBUD.

Selvom vi er syge, er der altså stadig noget der hedder noget for noget, specielt hvis man ønsker at opretholde de muligheder der er.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 10:18   #14
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Klag klag klag... hvis stazierne ikke overholder love og regler...


Det fryder mig at stazierne i Norddjurs kommune nu endeligt kommer til at stå til ansvar for deres grove overtrædelser af god forvaltningsskik... borgmesteren piver og prøver at læsse ansvaret over på nogen andre... I stedet for at tage sit ansvar på sig og give de berørte borgere en undskyldning for stazimetoderne...

Citat:
Norddjurs Kommune er en af de kommuner, der nu må betale penge tilbage til en del samlevende kontanthjælpsmodtagere.
- Jeg selv og kommunens medarbejdere bliver skydeskive for de borgere, der har mistet penge, og det kan jeg godt forstå. I den her sag har lovgiverne været meget dårlige til at fortælle os, hvad der er rigtigt og forkert, siger borgmester Jan Petersen (S).

Borgmesteren har endnu ikke et overblik over, hvor stor regningen bliver. Norddjurs Kommune er lige nu ved at gennemgå samtlige sager om gensidig forsørgelsespligt.

Kommunens afgørelser om gensidig forsørgelsespligt kan være rigtige nok, men hvis en sagsbehandler har handlet i strid med god forvaltningsskik, er afgørelsen ugyldig.

I landets største kommune kan flere sager også være på vej.
http://www.avisen.dk/til-grin-kommun...63.aspx?deck=A





...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 16:14   #15
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Helt enig....
Og dem der mener at "lidt kontrol" er i orden mangler en hel del information om kommunens/Udb. Dk's metoder. Og om hvordan et simpelt svar på psykopatisk vis bliver en "vurdering" af ens liv.
ALLE er potentielle Sociale Bedragere for INGEN kender reglerne og INGEN kan få noget som helst oplyst om, hvad man må og særligt hvad man ikke må som Reelt Enlig.

Uanset hvad så bør man ALTID klage over deres afgørelser for det er forventeligt at det er DEM der er bedragerne eller som minimum ikke kender reglerne...

MEN nu er spørgsmålet:
Det her drejer sig jo ikke om hvem og hvilken ydelsestype...
Det drejer sig om Partshøring.
ER den påståede samlever (Tvangsægtefælle) blevet hørt eller ikke ?
Det berører vel også FTP'ere.... eller hvad ?
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2015, 10:55   #16
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jo jo... det gælder også de førtidspensionister der er røget ind i ulovlig sagsbehandling... men det er jo et mindretal i forhold til kontanthjælpsmodtagere...
Selvfølgelig skal man også klage som førtidspensionist og måske få en sum penge retur

Nu står politikerne og udtaler sjusk... det var absolut ikke sådan jeg oplevede det, da jeg røg igennem kommunens tærskemaskine...

Det gik udelukkende på at knalde så mange som muligt... og man kørte frem med alle midler uanset om de var lovlige eller ulovlige... nej der var ikke tale om sjusk overhovedet... men overlagte overtrædelser som kommunerne er vant til at bruge uden at det får konsekvenser...

Citat:
Socialordfører for Enhedslisten Finn Sørensen mener ikke, det er indkøringsvanskeligheder, men udtryk for foragt og ligegyldighed, at kommunerne ikke har sikret kontanthjælpsmodtagerne den maksimale retssikerhed, da de gik i gang med at indføre gensidig forsørgelsespligt for samlevende.

- Det er skræmmende, at kommunerne ikke har taget mere alvorligt på sagen, når de skulle i gang med at tage penge fra borgere, der ikke havde nogen i forvejen, siger han.
Han har helt ret

http://www.avisen.dk/henrik-dam-skal...43.aspx?deck=C


Så klag hvad end du er kontanthjælpsmodtager eller FTP eller folkepensionist... måske ligger der en pose penge og venter

Jeg har ikke selv nogen penge der venter... for de måtte jo opgi sagen... og jeg ved de kendte reglerne efter jeg havde været der... for jeg gjorde meget ud af at fortælle dem om alle de regler de overtrådte i min sag før de opgav




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 13:36   #17
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Cool

Ja, bare ud fra din "Adresse" kan jeg forestille mig at du har været dybt kriminel i deres øjne

I min sag kan man vist roligt sige at "den var i gang"...
Og her sidst, efter et par gange i Anken, var det så tyveri af bankkonto oplysninger der medførte at, "jeg ikke kunne SANSYNLIGGØRE" af jeg havde betalt min del af husleje kontant,
som jeg havde "påstået" (det er jo FAKTA at huslejen er betalt fordi ellers var jeg jo nok blevet smidt ud !!!)...

Så drejede det sig ikke om "fordele ved at være et par" mere.....
Nu var det så "sammenrodet økonomi"...
Fordi DE ikke kunne hitte rundt i mine personlige pengesager
JAMEN FOR FANDEN DA...... det er sådan nogle man er oppe i mod.....

Igennem de 2 år den lille sag har stået på har min Sambo INTET hørt/modtaget fra dem.... Ergo hun er ikke blevet Partshørt....
Og det til trods for at jeg HAR nævnt, at det undre mig de ikke har ville høre hvad hun har at sige om at skulle være blevet tvangsgift og dermed skulle forsørge mig (delvist)...
Men hun har jo ikke været et "venligt vidne" ift dem, så hun har jo ikke haft til hensigt at nakke mig. Derfor kunne hun ikke bruges

Nå, men man skal vel til det.... Igen igen igen.
KLAGE SKAL JEG... JEG SKAL KLAGE SKAL JEG JA JEG SKAL.... SKAL JEG
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 10:57   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stonie Se meddelelser
Ja, bare ud fra din "Adresse" kan jeg forestille mig at du har været dybt kriminel i deres øjne
Jeg var så ikke flyttet til BG endnu dengang de var efter mig

Det var i forbindelse med min flytning jeg havde opsagt min lejlighed og havde lejet mig ind i en privat udlejning for en kortere periode i den kommune, mens jeg fik ordnet nogen ting i forbindelse med flytningen til BG...

Jeg forventede ingen problemer i det, da der i 7 foregående år havde boet en anden FTP i samme udlejning uden problemer...

Det var ren chikane for at få mig til at fraflytte kommunen igen, før de kom til at skulle betale min pension efter et år...
Et halvt år efter at samlever sagen var opgivet modtog jeg igen en mail fra kommunen hvor de skrev direkte at hvis jeg ikke var flyttet indenfor 14 dage ville de tage samleversagen op igen...

Heldigvis var jeg så klar til at flytte til BG... og har ingen problemer haft siden med danske kommuner... jeg blev direkte jaget ud af den sidste danske kommune jeg boede i.... som jeg oplevede som en fuldstændig lovløs wild west kommune der brugte alle midler hvis de ville have ram på nogen...

Så det fryder mig meget at de nu får en lille straf for alt det ulovlige de har gang i... som borger under anklage er man jo fuldstændig magtesløs når kommunen kører de store kanoner i stilling...



...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 12:40   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
PIF

vil lige tilføje at ftp IKKE altid er højere end kontanthjælp.
det passer simpelhen ikke .
mange bliver trukket til loftet pga den dumme gf . og så får forsørger på kontanthjælp over 30 år en del mere . det er der desværre bare mange der ikke ved eller ikke tænker over . men det er fakta.

og nej mange har ikke noget at skjule . men tror ligeså meget det er tanken om at " blive " kigget efter der er ubehagelig.

og ja som HEXI skriver . det var da bedre - nemmere bare at droppe GF for ftp_er og ja folkepensionister. så sparede de i øvrigt også deres store kontrol system på det område. det er ikke helt fair de ruller det tilbage for nogen og ikke for andre


for reelt kan en kontanthjælps modtager få en del mere end en ftp efter jan 2016 . det tænker alle bare ikke over .
og det har intet med dem på kontanthjælp at gøre . det er princippet.

jeg ser i øvrigt også ftp som den aller aller sidste udvej .- og ja det er ikke tvang-. men indirekte er det alligevel . for hvad skulle folk leve af når de intet kan

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension