K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 20:43   #11
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Tak

Hvor er det dejligt at høre om jeres oplevelser.

Først fik jeg svar på mail. Jeg begyndte at græde og turde ikke læse mailen igen, for tænk hvis jeg havde læst forkert.
Men det havde jeg ikke.

Så kom ventetiden på BREVET, for tænk hvis der var skrevet forkert i mailen.
Og idag fik jeg endelig BREVET.

Så nu venter jeg spændt på den første udbetaling, he he. Tror jeg vil sætte første "løn"-seddel op i glas og ramme.

Men det er en helt anden måde at vente på, end den ventetid som de seneste år har været og specielt den ventetid som der gik fra ansøgningen var indsendt og til nu.

Det er virkelig svært at tro på, når man nu har været så meget igennem.

Jeg har stadig en lykkefølelse/lettethed i kroppen og nyder den følelse, og håber den varer ved i lang tid endnu.

I må alle have en god aften- om lidt skal jeg nyde at se Matador i tv, sammen med min mand- nu er vi begge pensionister.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 02:51   #12
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Jeg kan stadig ikke helt finde ud af det og jeg har så haft denne status i 2 måneder
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 03:26   #13
Livssnyder
Føler sig hjemme på K10
 
Livssnyders avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Lokation: Storkøbenhavn N
Alder: 60
Indlæg: 25
Styrke: 12
Livssnyder er ny på vejen
Stort tillykke MissMurphy

Har også fået tilkendt FP pr. 1/3-13, som jeg fik at vide i fredags, hvor aftenen fik med masser af kontakt på skype og en hel flaske rødvin. Lørdagen er gået med mere skype, og nu har jeg fået gjort rent for 1. gang i meeeeeeeeget lang tid, samt kikket på evt. FOF kurser jeg vil prøve at deltage i
Livssnyder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 10:53   #14
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Hvor er det bare med blandede følelser jeg læser jeres forskellige svar, og de oplevelser I har med det... Især dig der planter blomster den første dag - jeg elsker blomster, men al energi og overskud har for længst forladt min krop, og jeg har ikke en gang styrke til at plante lidt blomster i min have... Ja ikke en gang at vaske en maskine tøj, og have overskud til noget andet resten af dagen

Jeg har indtil videre ''kæmpet'' med kommunen i snart 15 år... På kontanthjælp.
Jeg valgte d. 21/12 2012 at søge fp på det foreliggende grundlag, men det er bare blevet endnu et nederlag for mig... Jeg håber og ønsker at jeg som jer, en dag snart kan få ro i mit liv og møde en accept af det handicap jeg har - og kan plante blomster i min have...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 22:04   #15
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Jeg svæver stadig, det er en helt fantastisk lettelse at være blevet pensionist.
Nogle har sagt at jeg nok ville få en periode hvor jeg ville blive ked af det, men det tror jeg bestemt ikke på- men jeg har jo også gået flere år og forberedt mig på at blive pensionist.
Jubiiii....... Jeg er så glad at jeg ikke kan huske at have været så glad nogensinde før, bortset fra på min bryllupsdag <3

(TBQ jeg føler med dig, der er bestemt ikke nogen logik i hvordan de behandler sagerne).
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 14:24   #16
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Min første reaktion var "Godt, nu får jeg endelig ro, men damn.. hvordan kommer jeg af pensionen igen"...

Det er nu 1/2 år siden, og jeg føler taknemmelighed for den ro jeg nu har fået. Omvendt hader jeg at være på pension. Det går svært ud over mit selvværd, og jeg føler jeg nu har fået en byrde af skam jeg skal bære rundt på.
Jeg har ikke haft det mindste af lykkefølelse

Mit fokus nu er at forsøge at højne mit eget funktionsniveau, da jeg har fået roen og rammerne til det. Jeg håber at være kommet så langt om et par år, at jeg igen vil være i stand til at arbejde på et eller andet niveau, for jeg tvivler på at min selvfølelse nogensinde vil kunne acceptere titlen førtidspensionist


Du beskriver fuldstændig et spejlbillede af sådan som jeg føler
LineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 10:38   #17
Cerise
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 11
Styrke: 16
Cerise er ny på vejen
Hej,

Jeg er nok også en af dem, der heller ikke jublede, da jeg fik tilkendt førtidspenison.

Jeg havde forinden kæmpet så meget i mod at nå dertil. Men efter 6 års kamp for at komme tilbage til arbejdsmarked valgte jeg at kaste håndklædet i ringen og lade kommune søge førtidspension til mig.

Jeg har i forløbet været i arbejdsprøvning flere gange i mit eget fag(efter egen opfordring). Desuden har jeg været på revalidering til at kunne blive omskolet og få mig en videregående uddannelse. Det kunne jeg heller ikke klare(Har en skulder/arm der smerter hver dag 24 timer i døgnet).

Tilsidst var der snak om at jeg kunne komme i fleksjob. Og det var jeg på daværende tidspunkt glad for. Jeg søgte et job med henblik på, at det kunne være at kommune vil visitere mig til fleksjob. Og det gik igennem..

Jeg startede med at arbejde på en mindre skole for børn med ADHD, omsorgssvigtet børn og børn med alkohol syndrom. Var rigtig glad for jobbet... Men mine smerter tog til, da jeg ikke var i stand til at begrænse mig selv. Og i takt med det fik jeg mere og mere stærk medicin.
Var i forvejen i behandling på smertecenter..

Det endte med at min chef vil have, at jeg skulle sygemelde mig. Hun kunne se hvor meget jeg kæmpede... Hun har tidligere haft fleksjobber. Men havde ikke oplevet nogen, der var så smerteplaget som jeg..

Og i forbindelse med sygemeldingen forsøgte kommunen igen at lufte førtidspension for mig... Og denne her gang gav jeg op og sagde god for det...
De har meget tidligere i forløbet luftet det for mig. Men hvor jeg pure nægtede det og valgte flere undersøgelser og flere arbejdsprøvninger...

Men jeg fik tilkendt min førtidspension maj 2011 i en alder af 36 år... Pyha bare at skrive det giver mig hjertebanken.. Er så flov over at være på førtidspension... Jeg føler det virkelig som et nederlag.

Jeg savner så meget mit drømmejob, som ernæringsassistent, som jeg i øvrigt måtte opsige dengang med lægeerklæring for at kunne få sygedagpenge fra dag 1 af. Jeg troede dengang at min arm/skulder smerter bare skulle arbejdes væk. Og efter 2 år tænkte jeg at dette arbejde her ødelagde mig i stedet for mere og mere...
Og så måtte jeg opsige det, da jeg ikke kunne bære at gå sygemeldt i 3 mdr og lade mine kollegaer og chef gå i uvished om jeg kom tilbage eller ej. Når jeg måske nok inderst inde vidste, at det gjorde jeg ikke.

På den måde undgik jeg også at blive fyret.. For det vil jeg på daværende tidspunkt heller ikke have på mig. I dag kan jeg godt se at det er fjollet... For jeg kunne have fået løn i de 3 mdr., som jeg vil gå sygemeldt. Derefter vil man som oftest blive fyret. Og en fyreseddel vil have givet mig yderlig 6 mdr. med løn inden jeg vil have fået sygedagpenge...
Så tænk hvad jeg ikke gjorde for ikke at stå med en fyreseddel. Men på daværende tidspunkt regnede jeg nu heller ikke med at stå i den situation, som jeg gør i dag.

Det er dejligt at høre, at der er nogen af Jer, der har det nemt med det....
Jeg er så ked af at have de her skulder/arme smerter, som kun stærk medicin kan tage og medicin som gør mig sløv. I dag er jeg ude af mit medicin... I hvert fald for en periode...
For i takt med at medicinen har forladt min krop. Så har smerterne også taget til de sidste par måneder...

Jeg er begyndt i et træningscenter, hvor jeg styrketræner og konditionstræner.. Bare for at komme lidt ud samt styrke min krop de steder, der stadigvæk fungerer uden problemer... For noget må jeg gøre... Kan jo godt se på vægten, at jeg ikke har arbejdet i LANG tid nu..


Undskyld dette lange indlæg....

Mvh.
Cerise
Cerise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 14:18   #18
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Efter mere end 5 år på KTH som FTP-søgende ! blev jeg glad da jeg endelig fik Pensionen. Det ville betyde ro......TROEDE JEG.....
Min første udbetaling var "den lave sats" fordi jeg havde adresse samme sted som en ven (vi boede sammen hver for sig---> delte en bolig)...
Jeg skulle så besvare en hel del nærgående spørgsmål om "fællesskab"....
Da jeg kun kunne svare benægtende på deres påstand/spørgsmål var der jo ingen tvivl om at jeg rent faktisk var reelt enlig. Furesø Kommune, Pension valgte så bevist at fejlfortolke eet af svarene og "afgjorde" dermed at der var "en grad af fællesskab" !!!!!!!
Sagen blev Anket (for nu 14 måneder siden) og der ligge sagen endnu.........

Jeg har, efter 1 år på "lav sats" og med udgifter som en Reelt enlig været nødt til at flytte fra min dejlige havldel af en lejet lejlighed. Jeg bor nu i et "Supplementsrum" på 24 m2. Jeg får nu den "Høje sats" (ENLIG) men optager en bolig tiltænkt helt unge mennesker. Jeg får også Boligsikring nu. Alt i alt er det blevet meget dyrere for Kommunen og har medført en masse arbejde for adskillige instanser.
Jeg har 2 sager til Anke (FTP og Boligsikring)
Jeg er rasende, bitter, hævngærrig, mordlysten og har om muligt mistet den allersidste respekt for de røvhuller på Furesø Kommune.
Men kommer den dag hvor jeg får oprejsning (evt. vha Advokat) kan det da godt være jeg bliver lidt gladere igen.

Jeg har dog stor fornøjelse af at gå tur med en venindes hund dagligt. Så møder jeg andre hunde. (og menneskerne er såmænd flinke nok)...

Jeg håber ikke jeg har tilført for megen negativ energi til denne post !
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 10-03-2013 kl. 14:20.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 16:03   #19
khayman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2012
Lokation: slagelse
Alder: 40
Indlæg: 11
Styrke: 12
khayman er ny på vejen
Thumbs up

Jeg har i dag fået at vide at jeg har fået tilkendt Førtidspension pr 30/4 -2013
jeg dansede rundt i stuen med jubelråb og dasnede rundt med katten på armen -den bitte mis forstod ikke noget som helst.
Jeg er bare så jublende lykkelig!!!

nu kan jeg endelig starte et nyt kapittel i mit liv. jeg kan begynde at nyde livet, tage på ferier, spare op til de ting som jeg ønsker mig og glæde venner med gaver fordi jeg holder af dem og fordi de har stået last og brast igennem alle årene.

Og jeg har lovet min sagsbehandlert blomster fordi hun troede på mig og støttede mig. hun så mig som jeg var og hun støttede mig 100% uden hende og så mange andre ville de ikke ha været en mulighed at få en fp.

Nu kan jeg se frem til 5 år med rejser, glæde og en god økonomi, og først og fremmest ro så jeg kan kontrollere min stress og komme af med alle de negative symptomer som plager mig i det daglige.

- tror jeg vil tage mig en tudetur senere, fordi jeg bare er så stjerne lykkelig!

Al held til jer der ude som søger, jeg fik min fp på 3 måneder, jeg sender jer de bedste tanker.

og med det vil jeg gå ud i livet med åbne arme og nyde at jeg er til og at lykken har tilsmilet mig.

Jeg vil i samme sætning dele min status på facebook, det kan måske give et lille smil på læben

"YES! det er lykkens dag for mig i dag. I morges ringede min sagsbehandler og fortalte mig at MIN PENSION ER GÅET IGENNEM. jeg kan nu officelt kalde mig selv førtidspensionist. nu bliver den hvide (cykel) min rolator og nu skal jeg gå og brokke mig over unge mennesker og ha hjælp til at komme op om morgenen, sutte på karmeller og ligge dem tilbage i skålen og byde dem ud til andre og ha mine høreapparater liggende fremme. hold da op. det ændrere da et helt liv at blive førtidspensionist! ønsk mig tillykke din unge laban, ungdommen nu til dags. hmf! "

bedste hilsner

Pensionisten
khayman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 17:21   #20
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cerise Se meddelelser
Hej,

Jeg er nok også en af dem, der heller ikke jublede, da jeg fik tilkendt førtidspenison.

Jeg havde forinden kæmpet så meget i mod at nå dertil. Men efter 6 års kamp for at komme tilbage til arbejdsmarked valgte jeg at kaste håndklædet i ringen og lade kommune søge førtidspension til mig.

Jeg har i forløbet været i arbejdsprøvning flere gange i mit eget fag(efter egen opfordring). Desuden har jeg været på revalidering til at kunne blive omskolet og få mig en videregående uddannelse. Det kunne jeg heller ikke klare(Har en skulder/arm der smerter hver dag 24 timer i døgnet).

Tilsidst var der snak om at jeg kunne komme i fleksjob. Og det var jeg på daværende tidspunkt glad for. Jeg søgte et job med henblik på, at det kunne være at kommune vil visitere mig til fleksjob. Og det gik igennem..

Jeg startede med at arbejde på en mindre skole for børn med ADHD, omsorgssvigtet børn og børn med alkohol syndrom. Var rigtig glad for jobbet... Men mine smerter tog til, da jeg ikke var i stand til at begrænse mig selv. Og i takt med det fik jeg mere og mere stærk medicin.
Var i forvejen i behandling på smertecenter..

Det endte med at min chef vil have, at jeg skulle sygemelde mig. Hun kunne se hvor meget jeg kæmpede... Hun har tidligere haft fleksjobber. Men havde ikke oplevet nogen, der var så smerteplaget som jeg..

Og i forbindelse med sygemeldingen forsøgte kommunen igen at lufte førtidspension for mig... Og denne her gang gav jeg op og sagde god for det...
De har meget tidligere i forløbet luftet det for mig. Men hvor jeg pure nægtede det og valgte flere undersøgelser og flere arbejdsprøvninger...

Men jeg fik tilkendt min førtidspension maj 2011 i en alder af 36 år... Pyha bare at skrive det giver mig hjertebanken.. Er så flov over at være på førtidspension... Jeg føler det virkelig som et nederlag.

Jeg savner så meget mit drømmejob, som ernæringsassistent, som jeg i øvrigt måtte opsige dengang med lægeerklæring for at kunne få sygedagpenge fra dag 1 af. Jeg troede dengang at min arm/skulder smerter bare skulle arbejdes væk. Og efter 2 år tænkte jeg at dette arbejde her ødelagde mig i stedet for mere og mere...
Og så måtte jeg opsige det, da jeg ikke kunne bære at gå sygemeldt i 3 mdr og lade mine kollegaer og chef gå i uvished om jeg kom tilbage eller ej. Når jeg måske nok inderst inde vidste, at det gjorde jeg ikke.

På den måde undgik jeg også at blive fyret.. For det vil jeg på daværende tidspunkt heller ikke have på mig. I dag kan jeg godt se at det er fjollet... For jeg kunne have fået løn i de 3 mdr., som jeg vil gå sygemeldt. Derefter vil man som oftest blive fyret. Og en fyreseddel vil have givet mig yderlig 6 mdr. med løn inden jeg vil have fået sygedagpenge...
Så tænk hvad jeg ikke gjorde for ikke at stå med en fyreseddel. Men på daværende tidspunkt regnede jeg nu heller ikke med at stå i den situation, som jeg gør i dag.

Det er dejligt at høre, at der er nogen af Jer, der har det nemt med det....
Jeg er så ked af at have de her skulder/arme smerter, som kun stærk medicin kan tage og medicin som gør mig sløv. I dag er jeg ude af mit medicin... I hvert fald for en periode...
For i takt med at medicinen har forladt min krop. Så har smerterne også taget til de sidste par måneder...

Jeg er begyndt i et træningscenter, hvor jeg styrketræner og konditionstræner.. Bare for at komme lidt ud samt styrke min krop de steder, der stadigvæk fungerer uden problemer... For noget må jeg gøre... Kan jo godt se på vægten, at jeg ikke har arbejdet i LANG tid nu..


Undskyld dette lange indlæg....

Mvh.
Cerise
Du skal da ikke undskylde at indlægget er langt det er da super at du har taget dig tid til at skrive hvordan du har det. Jeg læste det med stor fornøjelse

"Keep up the good work"
LineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension