K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2013, 15:55   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du søger fleks, kommer du også ud i en masse aktivering hvis du er ledig
så fordi du har opnået og få en fleksbevilling, er du på ingen måde fredet.

bare så du er klar over det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 15:59   #12
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Er jeg godt klar over, men så kan de jo ikke længere presse mig ud over det timetal, jeg har vist at jeg kan. Lige nu vil de jo ikke lytte til det timetal, jeg angiver - heller ikke selvom jeg var i arbejdsprøvning sidste sommer. De forlanger næsten det dobbelte i timetal nu.

Sidst redigeret af Nucca; 31-07-2013 kl. 17:39.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 17:22   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ikke unormalt, at ledige på fleks bliver sendt fra Herodes til Pilatus i langt flere timer end de er visiteret til. Grunden er, at det ikke er arbejde de bliver sendt ud i, men kurser fx hos private aktører, hvor der reelt ikke er brug for skånebehov, da man ikke skal arbejde, men kun sørge for, at holde sig i gang ved at skrive uopfordrede ansøgninger og andet latterligt....
Det er en ''farlig'' kurs at begive sig ud på, for fleksere i dag er jagtet vildt, da kommunerne skal have penge i kassen via refusion, og rigtig mange render rundt i lange praktikker der aldrig kaster et job af sig for ellers ryger ledighedsydelsen.
Man skal være ekstrem stærk som flekser, og skal man have en chance for et reelt job, så skal timetallet ligge i den høje ende.
På fleks er der bare en anden form for aktivering, men modsat på kontanthjælp, så er det straks meget mere alvorligt, hvis man ikke takker ja til alle deres påfund.
Der er flere der lige frem ønsker at de var tilbage på kontanthjælp og lange fredninger, forhold til fleksordningen hvor de aldrig får fred til at tænke sig ordenligt om....
- de fleste er faktisk førtidspensions kandidater, der bare er blevet afvist i døren.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 17:42   #14
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Den tid den sorg, hvis der er sværere at være ledig fleksjobber - der er man trods alt sikret en indtægt, hvilket man jo ikke er som kontanthjælpsmodtager - der tager de jo i øvrigt også kontanthjælpen fra en, hvis man ikke deltager i deres påfund. Jeg vil sige, at jeg hellere vil være ledig fleksjobber end det vanvid, jeg har oplevet de sidste over 5 år.
For mig er det vigtige lige nu, at det også går op for kommunen, at jeg er syg, og at jeg har en sikret indtægt, der ikke forsvinder 1. januar (halvdelen af den og resten af den 1. januar 2015).
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 18:20   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, der er måske heller ikke så meget andet at gøre, når økonomien er en del af beslutningen. Men de vågner vel også op på et tidspunkt, så du kan få lidt ro på fremtiden og finder din hylde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 23:12   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Problemet er, at aktiveringen er mere end jeg kan holde til, alene transporten er for meget, og mine fys tider er altid om formiddagen (hun har ganske få eftermiddagstider, og de er svære at få), og der skal slappes af bagefter, ellers mister behandlingen sin effekt. Så en behandling er for mig ensbetydende med, at der ikke rigtig kan foregå andet den dag." citat fra Nucca.

Du skriver og spørger derfor din sagsbehandler, om du skal droppe behandlingen, eller om du skriftlig kan få svar på, hvordan du skal forholde dig.

Der hvor du skal aktiveres, hvad siger de til at du faktisk IKKE kan arbejde de timer kommunen sætter dig til, og problemerne med kørslen?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 10:04   #17
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

Der hvor du skal aktiveres, hvad siger de til at du faktisk IKKE kan arbejde de timer kommunen sætter dig til, og problemerne med kørslen?

VH Popiae
Det ved jeg faktisk ikke, har ikke snakket med dem endnu. Har første dag i morgen.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 08:29   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
husk IKKE at skrive under på noget, du ikke kan stå inde for, som feks timeantal.

Alternativt, påføre/henviser du til dokumentation, som tidligere forløb, samt lægedokumentation.
Du skriver også at de er erstatningsansvarlig, ved enhver forværring eller skade, du måtte få, hvis feks timeantal eller andet fastholdes.
(Ellers er du IKKE dækket af nogen fors. mod feks arbejdsskade, som kunne være undgået, da dette er dit eget ansvar).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 11:40   #19
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Tak, det er også præcis hvad jeg gjorde- altså skrev under, men tilføjede det med forværring og en række andre ting.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 12:33   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal aldrig skrive under på noget man ikke kan stå inde for...

Evt ændringer osv....det er ikke noget du skal skrive på....det skal du tvinge jobkonsulenten til...og det gør du ved at du ikke skriver under på aftalen...

Ændringer osv bliver jo ikke taget alvorligt når det er en selv der har skrevet dem....men det bliver taget alvorligt når det er jobkonsulenten der har skrevet det ind i aftalen...

Så husk det fremover...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fys behandling nielsen69 Alt det andet 8 10-05-2012 18:54
God behandling Timmy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-04-2012 08:57
Re5-behandling extra Alt det andet 8 31-05-2011 23:21
Behandling Trold Dit og Dat 7 17-12-2009 00:49
TRANSPORT TIL BEHANDLING Lynge Dit og Dat 5 26-11-2008 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension