K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2013, 18:35   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sanne33 Se meddelelser
Nu er der endelig sket noget,har både været til møde hos sagsbehandler og hun er nu igang med at undersøge forlængelses muligheder, der er indhentet statusattest,der nu ligger hos lægekonsulent

Jeg håbede at høre noget inden d 15/6 som var 14 dage før sygedagpenge udløber.
(har for 3 mdr siden modtaget brev om varighedsbegrænsning d 30 juni)

Kontaktede sagsbehandler, der sagde, at nu står sygedagpenge til at ophøre d.31 juli,pga en teknikalitet og at året rykker sig

Men skal jeg ikke have det på skrift?
Skal jeg maile til hende at jeg gerne vil have det på skrift?

Jeg føler bare at jeg er besværlig og at jeg hele tiden stiller spørgsmål til hende og hun måske derfor vil prøve at modarbejde mig,hun sidder jo lidt med ens liv i hænderne.

Hun har også sagt at hvis forlængelsen ikke går igennem,vil hun sende endnu en statusattest med uddybende spørgsmål-det syntes jeg jo virker som om hun virkelig prøver

Og denne ventetid er jo ikke til at holde ud og går ud over mig selv og ikke mindst min kæreste som er ved at være meget træt af mit humør
Hej Sanne33,

Ikke mindst på sygedagpenge er du nødt til at være "upfront" på din sag, så prøv at lade være med at føle dig som en belastning. Det lyder til at du har en god sagsbehandler, men søg at køre al jeres kommunikation på skrift, man kan misforstå meget når man ikke kender til reglerne ved tale.

At varighedsbegrænsningen og dit stop af sdp. er rykket frem til 31 juli, bør du selvfølgelig få på skrift og dette bør du spørge til.

Kommunens forpligtigelse i forhold til sdp. er dog "kun" at sende dig en partshøring omkring deres påtænkte stop senest 14 dage før stop, dette iht. pkt. 7a, se forsiden af K10.

I mellemtiden ville jeg dog, hvis jeg var dig selv se på hvilke forlængelsesmuligheder du kunne høre under iht. §27 stk. 1 nr. 1 -7 for disse er alfa omega omkring sdp. forlængelse, formodentlig kender du dem allerede?

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
I forhold til din sag og ovenstående forlængelses muligheder der er det også vigtigt at vide hvad der fremgik af status attesten du omtaler. Måske var den ikke "klar" nok i mælet siden din sbér evt. vil indhente en ny inden det formelle stop.

Sdp. kan umiddelbart kun forlænges hvis man er stationær i sine lidelser, er du det og kan de selv se hvilket pkt. du ville kunne hører under for forlængelse af sdp.? If so, så er det oplagt at du og din sber skrives ved herom..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 23:37   #22
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Hej Enteneller,tak for dit svar

Det at jeg ikke har hørt noget nu d.15/6 er vel godt,på den måde at jeg ikke er blevet varslet 14 dage før stoppet?

Måske jeg spørger dumt,men det er svært for mig at forstå lige nu eller også er det min nervøsitet der gør at mit hoved ikke altid forstår.

Må prøve at formulere en mail til sagsbehandler uden at virke "hård"hvor jeg referere til tlf samtale den 14/6 og spørge om det er rigtigt forstået at sygedagpenge stop nu er skubbet 1 mdr.

Mht statusattest er der skrevet diagnoser,at jeg modtager behandling,hvor længe det forventes at vare og at de forventer mig tilbage på normale hvilkår i løbet af 2014.

Til mig fortæller mine behandlere så bare at de ikke tror at jeg kommer tilbage på normale vilkår,måske en revalidering/flex,men hvis de allerede nu skriver dette, tror de ikke forlængelse går igennem. Bla. fordi jeg er så "tidligt" i mit forløb.

Så det hele er noget rod

Hov glemte lige,sagsbehandler har ikke sagt om statusattest er "klar i mælet" bare at den nu lå hos lægekonsulent,men hvis den ikke går igennem,vil hun sende den en gang til for at give en chance mere-det syntes jeg jo lyder som at hun virkelig prøver.

samtidig gør hun meget ud af at fortælle at det ikke er hendes beslutning men afhænger af hvad lægekonsulent og teamchef siger.

Men når mine tanker køre, er jeg bange for at det bare er en hurtig afvisning af den irriterende borger
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 01:05   #23
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Har du intet modtaget på skrift udover din varsel den 30/6 ja så stopper dine sygedagpenge, har nu heller ikke hørt den kan rykkes pga noget teknik.

Er man ikke stationær i sin sygdom og er stadig er behandlingsmuligheder så er det svært at få en forlængelse.

Men det er sandt nok din sagsbehandler intet har at skulle sige i henhold til en evt. forlængelse, det er kun lederen og ikke lægekonsulenten, denne person må ikke være med til at afgøre borgeres fremtidige forsørgelse.

Lægekonsulenten er kun med ind over for at oversætte lægepapirer.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 14:03   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jasch har desværre ret, men Sanne33 i stedet for at sidde afventende tilbage så må du nok se at komme op på beatet mht. at finde ud af om hvorvidt dine sdp. kan forlænges. Det virker som om din sagsbehandler også vil hjælpe dig, men du er nødt til at kontakte hende pr. mail og høre om dine muligheder.

Din partshøring er nok udsat til medio juli i og med stop datoen er udsat, men sørg for at få afklaret dette med din sagbehandler ligeså.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 13:51   #25
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Endeligt kan jeg skrive at jeg er blevet forlænget,jeg er så glad og taknemmelig,det har betydet at jeg har fået noget ro på og lidt liv igen-tak til alle der har hjulpet.

Nu kan jeg koncentrere mig om den behandling jeg går i og håber på at det på sigt kan hjælpe mig

Men jeg var jo så nervøs, især pga kontanthjælpsreformen og fordi det ikke får betydning for mig pt kan jeg jo stadig mærke angsten og fortvivlelsen som andre desværre sidder med,kan jeg på nogen måde hjælpe og gøre en forskel?
Det piner mig at vide hvad de menesker skal igennem.
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor lang til kan en arbejdskade sag tage/pension skivehansen Alt det andet 6 07-12-2011 14:16
Sagsbehandlingstid - Hvor lang tid må det tage? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-05-2010 22:42
Hvor lang tid kan det tage for læge konsulenten. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 18-09-2009 10:25
Hvor lang tid kan det tage....? Angelsbaby Den nyttige viden vi alle har 4 27-05-2009 09:20
Er der regler for hvor lang tid det må tage? thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension