K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2016, 14:07   #1
jama55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
jama55 er ny på vejen
Wink Lovgivning om ferie

Har tidligere fundet en lovside der beskriver hvor meget ferie jeg har ret til når jeg er visiteret til flex job i oktober, nogen her der kan henvise til den ?
Sidst jeg var til møde fik jeg den besked at jeg havde 5 ugers ferie fra den dato jeg blev godkendt til samme dato året efter. Ved det ikke er korrekt og er ret irriteret over at en Flexjob ambassadør ,som det så fint hedder, ikke kender den lovgivning der er. Ferieåret op tjenes stadig fra 01.01 til 31.12 og afholdes i ferieåret 01 maj til 31 april.
Ved jeg har ret til 14 dages ferie i indeværende ferieår med ledighedsydelse og 5 uger i næste ferieår. Vil bare gerne have lovteksten med !
Da jeg er fyldt 60 får har jeg jo kun krav på den høje ydelse i 6 mdr. inden det hedder ydelse på kontanthjælps sats
jama55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 15:12   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
måske det er det her du efterlyser da det nemlig kommer an på hvornår på året du fik tilkendt fleks, fra 3F:

Ferie og fleksjob
Du har ret til at holde ferie, når du bliver ansat i fleksjob eller modtager ledighedsydelse.
Når du modtager ledighedsydelse eller bliver ansat i fleksjob, har du ret til at holde ferie med ledighedsydelse.

Retten gælder fra det ferieår, hvor du opnår ret til ledighedsydelse, eller hvor du første gang ansættes i et fleksjob.

Optjening af feriedage

Du optjener et forskelligt antal feriedage afhængig af, hvornår du er ansat eller får ret til ledighedsydelse:

15 feriedage svarende til sammenlagt tre ugers ferie, hvis ansættelsen er sket, eller retten til ledighedsydelse er opnået i perioden 1. maj til 31. juli.
10 feriedage svarende til sammenlagt to ugers ferie, hvis ansættelsen er sket, eller retten til ledighedsydelse er opnået i perioden 1. august til 31. december.
5 feriedage svarende til sammenlagt én uges ferie, hvis ansættelsen er sket, eller retten til ledighedsydelse er opnået i perioden 1. januar til 30. april.
Fem ugers ferie

Hvis du i et fleksjob arbejder under fem dage om ugen, har du ret til at holde fem ugers ferie i alt.

Det vil sige, at ferien dækker både arbejdsdage og arbejdsfrie dage.

Ledighedsydelsen udbetales med det beløb, du er berettiget til at modtage i ledighedsydelse.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 22:09   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan læse § 74 e her https://www.retsinformation.dk/Forms...d-7911abebd120
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension